Prawie dwa miliony dzieci – jedno na pięcioro – zmaga się z problemami z mową i językiem – co oznacza wzrost o ponad jedną czwartą w porównaniu z rokiem 2018. Covid wprowadzono środki blokujące.

Wzrost – 200 000 rocznie od 2021 r. – przypisuje się trwającemu wpływowi środków blokujących, które doprowadziły do ​​powszechnego noszenia masek i ograniczenia socjalizacji. Eksperci twierdzą, że Koszty utrzymania Kryzys pogłębia problem, gdyż dzieci rzadziej zdobywają nowe doświadczenia potrzebne do nauki nowych słów.

Dane te pojawiają się w momencie, gdy eksperci ds. edukacji wyrażają obawy dotyczące dzieci przebywających w zamknięciu, narażonych na trudności społeczne i emocjonalne, gdy w tym miesiącu rozpoczną naukę w szkole.

Jane Harris, dyrektor generalna organizacji charytatywnej zajmującej się komunikacją dzieci, Speech and Language UK, powiedziała: „Dzieci potrzebują nowych doświadczeń, aby nauczyć się nowych słów. Istnieje wyraźny związek między lockdownem a rosnącą liczbą dzieci z problemami z mową i językiem, a także wpływem Koszty utrzymania kryzysu, ponieważ pracujący rodzice i szkoły są mniej zasobne w środki na wycieczki i doświadczenia”.

Powiedziała, że ​​obawia się, że liczby, zaczerpnięte z ankiety 1000 nauczycieli przeprowadzonej przez organizację charytatywną, będą nadal rosły: „To naprawdę straszna sytuacja, która nie jest traktowana wystarczająco poważnie. Czynniki, które doprowadziły do ​​tych problemów wśród dzieci, nadal istnieją i chociaż problemy te są odwracalne przy odpowiednim wsparciu, podstawowe szkolenie i wsparcie w szkołach i przedszkolach są całkowicie niewystarczające”.

Specjalistka od mowy i języka Sandra Chappell powiedziała: „Interakcje społeczne są podstawą rozwoju mowy i języka, a tak wielu rodziców pracowało z domu podczas blokady i uciekało się do korzystania z ekranów zamiast bawić się lub wychodzić. Każda godzina spędzona przed ekranem ma wpływ na mowę i język, które rozwijają się dzięki wzajemnej interakcji. Dzieci nie mogły chodzić do bibliotek, na place zabaw, a w konsekwencji wiele z nich ma dziś ograniczony zakres słownictwa”.

Dodała: „Jeśli masz problemy z mówieniem, trudno jest nawiązywać przyjaźnie. To wpływa na twoje zdrowie psychiczne i może mieć trwały wpływ na twoje sukcesy w nauce i perspektywy zatrudnienia, który może trwać przez dziesięciolecia”.

Dzieci z problemami z mową i językiem mają sześć razy większe prawdopodobieństwo, że nie zdadzą testu z języka angielskiego w wieku 11 lat i ponad dziesięć razy większe prawdopodobieństwo, że nie zdadzą testu z matematyki w tym samym wieku.

Dwa razy częściej cierpią na problemy ze zdrowiem psychicznym i dwa razy częściej pozostają bezrobotne w późniejszym życiu.

Na początku jesiennego semestru nauczyciele zgłaszali wzrost liczby dzieci w klasach początkowych, które nie potrafiły czekać na swoją kolej, przestrzegały rutynowych czynności, podsłuchiwały na lekcjach, gryzły się nawzajem, rzucały przedmiotami i pluły.

Jeden z nauczycieli stwierdził: „Nie mają wystarczającego słownictwa, aby wyrazić to, co czują”.

Source link