NOWYMożesz teraz słuchać artykułów Fox News!

Kalifornia ma zamiar unieważnić komercyjne prawa jazdy (CDL) wydane 17 000 imigrantów pod naciskiem administracji Trumpa.

Prawa jazdy, które mają zostać cofnięte, wygasłyby po uzyskaniu przez kierowcę legalnego zezwolenia na pobyt w kraju.

„Po tygodniach utrzymywania, że ​​nie zrobili nic złego, Gavina Newsoma i Kalifornia zostały złapane na gorącym uczynku. Teraz, gdy zdemaskowaliśmy ich kłamstwa, cofa się 17 000 nielegalnie wydanych licencji na transport ciężarówek” – oznajmił w oświadczeniu sekretarz transportu Sean Duffy. „To dopiero wierzchołek góry lodowej. Mój zespół będzie w dalszym ciągu zmuszał Kalifornię do udowodnienia, że ​​usunął wszystkich nielegalnych imigrantów zza kół półciężarówek i autobusów szkolnych”.

The Dział Transportu stwierdziło, że osoby, których dotyczy ta decyzja, zostały powiadomione, że ich licencje nie spełniają już wymogów federalnych i wygasną za 60 dni. Jednakże biuro gubernatora Kalifornii Gavina Newsoma poinformowało w poście w serwisie X, że wymienione wymagania federalne nie obowiązywały w momencie wydawania licencji.

EKSPERT UJAWNIA, JAK NIELEGALNY IMIGRANT KIEROWCA CIĘŻARÓWKI MOGŁ OTRZYMAĆ LICENCJĘ HANDLOWĄ PRZED ŚMIERTELNYM WYPADKIEM NA Florydzie

Gubernator Kalifornii Gavin Newsom i sekretarz transportu Sean Duffy przedstawieni na podzielonym zdjęciu

Pod naciskiem administracji Trumpa Kalifornia zamierza cofnąć 17 000 zawodowych praw jazdy. (Fred Greaves/Reuters; Rachel Wiśniewski/Reuters)

w zjadliwy wpis w mediach społecznościowychBiuro Newsoma ostro skrytykowało Duffy’ego za oświadczenie Departamentu Transportu w tej sprawie, podkreślając każdy punkt, który uznał za „kłamstwo”.

Pierwszą kwestią, którą biuro Newsoma odrzuciło, było twierdzenie departamentu, że Kalifornijski Departament Pojazdów Silnikowych „przyznał się do nielegalnego wydania” przedmiotowych 17 000 CDL. Biuro Newsoma twierdzi, że licencje zostały cofnięte ze względu na niezgodność z prawem stanu Kalifornia.

Biuro Newsoma odrzuciło również oświadczenie departamentu, jakoby kierowcy, którzy otrzymali licencje, byli nielegalnymi imigrantami, twierdząc, że przebywają w USA legalnie i „otrzymali zezwolenie na pracę od rządu federalnego”.

Ponadto biuro Newsoma zakwestionowało twierdzenie, że Analiza Federalnej Agencji Bezpieczeństwa Przewoźników Samochodowych (FMCSA). wykazało, że „więcej niż jedna na cztery rekordy CDL niezamieszkałych, pobrane w Kalifornii, nie spełniały przepisów federalnych”. Biuro gubernatora Kalifornii stwierdziło, że analiza FMCSA „opierała się na zastosowaniu nowych zasad z mocą wsteczną” i stwierdziło, że „FMCSA zarzuca również Kalifornii przestrzeganie wytycznych wyraźnie zatwierdzonych przez DHS”.

Jednak Duffy odpowiedział: „Przez cały czas mówiliśmy, że (DOT) upomina Kalifornię za naruszenie ORYGINALNYCH zasad (FMCSA)”.

„Moje wprowadzenie stanu nadzwyczajnego było po części konsekwencją całkowitego lekceważenia przez Kalifornię tych przepisów federalnych – to było TAK ZŁE” – dodał Duffy.

Urzędnicy podali, że 28-letni Harjinder Singh został aresztowany po rzekomym wykonaniu w zeszłym tygodniu nielegalnego zawrócenia na Florydzie, w wyniku którego doszło do wypadku, w wyniku którego zginęły trzy osoby.

Urzędnicy podali, że 28-letni Harjinder Singh został aresztowany po rzekomym wykonaniu w zeszłym tygodniu nielegalnego zawrócenia na Florydzie, w wyniku którego doszło do wypadku, w wyniku którego zginęły trzy osoby. (Biuro szeryfa hrabstwa St. Lucie)

NIEBIESKIE STANY ODRZUCAJĄ WINĘ SONDA TRUMPA PO WYPADKU NIELEGALNEJ IMIGRANTÓW CIĘŻARÓWKI ZGŁOSZĄ 3 OSOBY NA FLORYDZIE

Decyzja Kalifornii o cofnięciu licencji nastąpiła zaledwie dzień przed tym, jak Harjinder Singh, który w 2018 r. nielegalnie wjechał do Stanów Zjednoczonych i oskarżony o spowodowanie śmiertelnego wypadku, w wyniku którego zginęły trzy osoby, stanął przed rozprawą z protokołem, podczas której sąd rozpatruje kwestie związane z odkryciami i wątpliwości dotyczące tłumacza.

Singhowi postawiono trzy zarzuty zabójstwa drogowego po tym, jak rzekomo próbował zawrócić przez punkt dostępu „tylko do użytku oficjalnego” w Fort Pierce na Florydzie. Skręcając, Singh rzekomo spowodował, jak to określił Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego, „brutalny wrak”. W sierpniu Singh został poddany ekstradycji z Kalifornii na Florydę, gdzie miał miejsce wypadek.

Zaledwie kilka dni po wypadku urzędnicy badający wrak stwierdzili, że Singh nie zdał egzaminu z języka angielskiego i znaków drogowych.

BLUE STAN BADA, W JAKI SPOSÓB NIELEGALNY IMIGRANT IMIGRANT DOSTAŁ LICENCJĘ PRZED ŚMIERTELNYM WYPADKIEM NA Florydzie

Zdjęcie Jashanpreeta Singha obok miejsca katastrofy lotniczej

Jashanpreet Singh, nielegalny imigrant z Indii, został aresztowany w związku ze śmiertelnym wypadkiem na autostradzie I-10 w hrabstwie San Bernardino w Kalifornii 21 października 2025 r. Singh jest oskarżony o prowadzenie pojazdu pod wpływem i spowodowanie ognistego wraku, w którym zginęły trzy osoby. (Bill Melugin/za pośrednictwem X; amerykańskie organy imigracyjne i celne (ICE))

„Podczas rozmowy (FMCSA) z kierowcą śledczy przeprowadzili ocenę znajomości języka angielskiego (ELP) zgodnie z wytycznymi FMCSA” – stwierdził Departament Transportu w oświadczeniu. „Kierowca nie przeszedł oceny, udzielił poprawnych odpowiedzi zaledwie na 2 z 12 pytań ustnych i prawidłowo rozpoznał tylko 1 z 4 znaków drogowych”.

W innym przypadku Jashanpreet Singh, nielegalny imigrant z Indii, który otrzymał CDL z Kalifornii, został oskarżony o spowodowanie wypadku w stanie nietrzeźwości i prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, po tym jak rzekomo prowadził pod wpływem alkoholu i spowodował wypadek, w wyniku którego zginęły trzy osoby.

Wiele federalnych źródeł organów ścigania poinformowało Fox News, że agenci Straży Granicznej napotkali Singha w kalifornijskim sektorze El Centro w marcu 2022 r. i wypuścili go w głąb kraju do czasu przesłuchania w sprawie imigracji.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

Policja twierdzi, że Singh nigdy nie nacisnął hamulca przed uderzeniem w korek, powołując się na badania toksykologiczne, które potwierdziły niepełnosprawność.

Wkład w powstanie tego raportu wnieśli Peter D’Abrosca i Jasmine Baehr z Fox News Digital oraz Bill Melugin z Fox News.

Source link