Kradzieże ładunków w Internecie wpływające na branżę transportu towarowego
Amerykańska branża transportu ciężarowego przewozi prawie trzy czwarte ładunków po całych Stanach Zjednoczonych. Niestety złodzieje i oszuści wkradają się do łańcucha dostaw. Każdego dnia tworzymy hit dla branży o wartości 19 milionów dolarów.
NOWYMożesz teraz słuchać artykułów Fox News!
San Antonio, Teksas – Eksperci w dziedzinie transportu towarowego twierdzą, że wraz z rozpoczęciem sezonu świątecznego kradzież ładunków ponownie wzrośnie w miarę pojawiania się większej liczby produktów na drogach.
The Raport za II kwartał lipca z CargoNet, krajowego systemu wymiany informacji umożliwiającego śledzenie kradzieży ładunków, pokazuje 13% wzrost kradzieży ładunków w porównaniu z tym samym okresem w 2024 r.
Nadal zdarzają się staromodne kradzieże ładunków i jedna z nich Firma zajmująca się transportem towarowym z siedzibą w San Antonio ma z tym pewne doświadczenie.
„Przed 2020 rokiem były to raczej zwykłe kradzieże” – powiedział Adam Blanchard, współzałożyciel Double Diamond Transport i Tanager Logistics. „Przychodzili, przecinali plomby i wyciągali z nich ładunek”.
NINTENDO SWITCH 2 skradziony podczas napadu ładunku o wartości 1,4 mln dolarów

Kiedy ciężarówka towarowa stoi, kierowca nie zdaje sobie sprawy, że przestępcy kradną ładunek z jego ciężarówki. (Verian CargoNet)
Według danych kradzieży ładunków w Internecie gwałtownie wzrosła od czasu pandemii, osiągając 1500% w ciągu ostatnich czterech lat. Trucking.org.
Keith Lewis, wiceprezes ds. operacyjnych CargoNet, powiedział, że zauważył wzrost liczby kradzieży w Internecie tuż po 2020 r., „a przestępcy zdali sobie sprawę, że mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie i kontrolować fracht”.
Oszuści wnikają obecnie głęboko we wszystkie aspekty branży transportu ciężarowego.
„Oni ukradł moją tożsamość Jako broker frachtowy, aby pozyskać ładunek od innych firm i przekazać go legalnym przewoźnikom samochodowym, zacząłem kontaktować się ze mną legalne firmy przewozowe, prosząc o zapłatę za fracht, który nie był mój” – powiedział Blanchard.
Blanchard wyśledził oszustów aż do Europy Wschodniej i odkrył, że ukradli mnóstwo napojów energetycznych. Jego partner biznesowy skontaktował się telefonicznie z fałszywą firmą logistyczną, ale nigdy nie wszczęto wobec niej działań prawnych.
Napad dokonany przez oszustów zaszkodził reputacji Blancharda, a ze względu na wzrost liczby roszczeń z tytułu kradzieży stawki jego ubezpieczenia biznesowego podwoiły się w tym roku.
KRADZIEŻ ŁADUNKU W 2024 ROKU bije rekordy liczby kradzieży ładunków

Adam Blanchard, właściciel firmy transportowej, powiedział, że wiele skradzionych towarów trafia do fałszywych magazynów. (Wiadomości FOX)
Dyrektor generalny American Trucking Associations (ATA), Chris Spear, powiedział FOX: „To jest w znacznie większym stopniu oparte na technologii organizacje międzynarodowe działające w Europie Wschodniej, w Rosji. W rzeczywistości zajmują się listem przewozowym, szukają drogiego rodzaju ładunku”.
Ale co się stanie, gdy ciężarówka będzie pełna produkt został skradziony przez oszusta z całego świata?
„Kradną ten ładunek, ułożą go w kontenerach, jak wiemy, duża jego część jedzie do obszaru Los Angeles i przewiezie do innych krajów” – powiedział Blanchard.
Lewis z CargoNet powiedział, że czasami firmy przewozowe dowiadują się o kradzieży ładunku dopiero po tygodniach, miesiącach, a nawet roku.
„Problem polega na tym, że nie mamy obowiązku zgłaszania przypadków, więc wiele z nich nie jest zgłaszanych” – powiedział.
Jak dotąd w tym roku Kalifornia, Teksas i Illinois plasują się w pierwszej trójce pod względem kradzieży ładunków, co stanowi 53% wszystkich kradzieży ładunków w całym kraju. Najczęściej kierowane produkty to żywność i napoje oraz artykuły gospodarstwa domowego.
ATA twierdzi, że kradzież ładunku jest dla firmy kosztem 19 milionów dolarów dziennie branża transportowa.

Według CargoNet Kalifornia, Teksas i Illinois to trzy stany z największą liczbą kradzieży ładunków w USA. (Wiadomości FOX)
Branża transportu towarowego wzywa prawodawców do przyjęcia ustawy o zwalczaniu zorganizowanej przestępczości detalicznej (CORCA). ATA stwierdziła, że ustawa „zapewni organom ścigania i przemysłowi jednolite ramy walki. Nie tylko utworzy od dawna oczekiwaną grupę zadaniową do ścigania tych siatek przestępczych, ale także stworzy bardzo potrzebną krajową bazę danych dotyczącą kradzieży ładunków”.
Blancharda zeznał przed Kongresem w lutym wraz z innymi liderami branży.
„Oto sedno problemu. Nie ma organu ścigania, który by się tym zajmował” – powiedział Blanchard. „Dopóki na szczeblu federalnym nie zostanie przyjęte ustawodawstwo ustanawiające federalną koalicję organów ścigania, która rozpocznie dochodzenia w sprawie tych przestępstw i zacznie faktycznie przeprowadzać aresztowania i ściganie, sytuacja będzie się tylko pogłębiać”.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS
Blanchard powiedział, że kradzież będzie miała wpływ na każdy aspekt działalności firmy, co oznacza, że być może będzie musiał podnieść ceny, co ostatecznie doprowadzi do wyższych cen dla kupujących.
„Kiedy widzą, że produkty nie pojawiają się na półkach, oznacza to, że ich brakuje” – stwierdziła Spear. „Koszty rosną. Odzwierciedla się to, ile ty, ja i co wszyscy płacimy za rzeczy, których chcemy i potrzebujemy”.