Potwierdzono sobotni wyścig sprintu na spa-francorchamps McLaren kierowca Oscar PiasttriTwierdzi, że pozycja bieguna w tym obwodzie niekoniecznie jest idealna. Ale tam jego główna bitwa na otwierając Max Verstappen.
W Grand Prix obaj kierowcy McLaren rozpoczną się w pierwszym rzędzie, z liderem mistrzostw Lando Norris przed PiStri i Ferrari’S Charles Leclerc na trzecim. Verstappen, zwycięzca wyścigu Sprint, będzie czwarty na siatce po skąpej kwalifikacji.
I podczas gdy w sprincie Piaststri i Norris rozważnie jeździli na otwierającym okrążeniu, unikając kontaktu, gdy Verstappen i Charles Leclerc przeszli w przeszłość w Les Combaces, historycznie obszar ten był punktem szczypowym.
Być może najbardziej złowieszczo, biorąc pod uwagę, że mistrzostwo są obecnie kwestionowane przez parę McLarena, tam właśnie tam Lewis Hamilton I Nico Rosberg zderzył się na drugim okrążeniu 2014 roku. To opuściło Rosberga ze złamanym przednim skrzydłem, Hamilton z nakłucie i Daniel Ricciardo Przekazując się do trzeciej z ośmiu zwycięstw Grand Prix w karierze.
Dyrektor zespołu McLaren, Andrea Stella, była tego dnia na pitwall Fernando AlonsoInżynier w Ferrari i ma jasną wizję, jak powstanie okrążenie otwierające wyścig w 2025 r.
„Myślę, że obaj kierowcy (McLaren) będą przede wszystkim spróbować najszybszego przebiegu po rogu”, powiedział w swojej briefingu medialnym po kwalifikacji, gdy deszczowy wyścig był bardziej niepewny niż to, jak publikujemy te linie.
„Wydaje mi się, że pozycjonowanie dla tego, który będzie w P2, pozycjonowanie samochodu, aby móc wziąć slipstream, będzie potencjalnie decydującym czynnikiem. Muszę powiedzieć, że w oparciu o prognozę pogody, niekoniecznie nastąpi w suchej stronie, więc jeśli będzie mokry, będzie jeszcze bardziej interesujący, ponieważ Eau Rouge może nie być łatwy w płaskim czasie, jak to jest teraz okrążenie 1.

Lando Norris, McLaren, Oscar Piasttri, McLaren
Zdjęcie: Andy Hone / Lat Images za pośrednictwem Getty Images
„W tym samym czasie, gdy patrzysz w przyszłość, będziesz musiał wyglądać trochę w tyle, ponieważ Ferrari ma znaczącą przewagę prędkości, więc nie zdziwiłbym się, gdyby Leclerc faktycznie prowadzi grupę na końcu 1 okrążenia. Z pewnością istnieje pewne planowanie, które możesz zrobić, ale ostatecznie musisz pozwolić kierowcom dokonać własnej oceny, własnej oceny.
„Z pewnością powiem kierowcom, że okrążenie 1 jest tylko okrążeniem 1 z 44, a kiedy masz tak dobry konkurencyjny samochód, musisz tylko upewnić się, że zminimalizujemy kłopoty na okrążeniu 1. A jeśli wykonamy wyścig w najlepszy możliwy sposób, myślę, że będziemy w stanie odzyskać możliwość wygrania wyścigu, nawet okrążenie 1 nie pójdzie zgodnie z wynikami kwalifikacyjnymi”.
McLaren dokonał niewielkiej regulacji tylnych skrzydeł obu samochodów między wyścigiem sprintu a kwalifikacją, rozszerzając klapy w Gurney w celu wygenerowania dodatkowej siły dociskowej (kosztem dodania pewnego oporu) w oczekiwaniu na mokre warunki w Grand Prix. Między rankiem a 17:00 szansa na opady wynosi od 80% do 40%.
Red Bull zwiększył także do działania obu samochodów, prawdopodobnie będą jeszcze wyższym rzędem, ponieważ w sesjach kwalifikacyjnych Grand Prix Verstappen stracił przewagę 4 km/h najwyżej prędkości, którą cieszył się w kwalifikacji Sprint. To może nie wykluczyć go z wyzwań McLarens na początku Grand Prix, ale Leclerc jest kierowcą, na którym leży McLarena.
„Leclerc za nami wydaje się znów znajduje się na niskim poziomie siły”-powiedziała Stella. „Wiemy więc, że zostaniemy narażeni na pierwsze okrążenie, ale Lando udowodnił dzisiaj, że jeśli masz wystarczającą przewagę tempa, tak jak mieliśmy na Ferrari, to może być możliwe wyprzedzenie – tak jak stało się to dzisiaj z wyprzedzaniem Lando (Leclerc, na okrążeniu 4).”
W tym artykule
Być pierwszym, który poznał i subskrybuj aktualizacje wiadomości e-mail w czasie rzeczywistym na te tematy