Kobieta tragicznie zmarła podczas lotu EasyJet, mimo że trzech innych pasażerów wspaniale wkroczyło, aby spróbować uratować jej życie. 67-letni podróżnik doznał podejrzenia zatrzymania krążenia podczas samolotu we wtorek 25 marca. Samolot leciał z Teneryfy do Liverpoolu, ale został przekierowany do północnej Hiszpanii.

Trzej pasażerowie podczas lotu, w tym pielęgniarka i fizjoterapeuta, wykonywali CPR przez prawie 50 minut podczas Reroute samolotu. Po odejściu z Wyspy Kanaryjskiej około 18.45, lot dokonał awaryjnego postoju na lotnisku Santiago-Rosalía de Castro, gdzie czekali ratownicy medyczni. Jednak kobieta, która podróżowała z mężem, zmarła na pokładzie, zanim samolot był w stanie wylądować. Naoczni świadkowie poinformowali, że sytuacja awaryjna rozwinęła się na 35 000 stóp w powietrzu.

Jeden pasażer był wśród tych, którzy odpowiedzieli, gdy załoga pokładowa poprosiła o pomoc z kobietą. „Personel otrzymał zbiornik tlenu i defibrylator, podczas gdy ja, pielęgniarka i fizjoterapeuta wzięli go z kolei, aby wykonać resuscytację dla kobiety” – powiedział, chcąc pozostać anonimowym.

Po wylądowaniu samolotu policja, ratownicy medyczni i zespół CID wsiadli do samolotu, zanim inni pasażerowie byli w stanie wysiąść. Pozostałym podróżnym zaoferowano nocne zakwaterowanie przed zakończeniem podróży następnego dnia.

Mężczyzna, który pomógł w CPR, powiedział później do męża kobiety: „Tak mi przykro. Próbowaliśmy wszystkiego, aby utrzymać ją przy życiu”.

Kolejny pasażer podczas lotu pochwalił wysiłki tych, którzy próbowali uratować jej życie. „Byli wzorowi”, powiedzieli Liverpool Echo. „Kobieta zachorowała, a pilot poprosił o pielęgniarki i lekarzy o mówcę. Trzy osoby zgłosiły się i były niewiarygodne”.

W mediach społecznościowych hiszpańscy kontrolerzy ruchu lotniczego powiedzieli, że „ułatwili ciągłe pochodzenie i podejście do pasa startowego 35„ Po poinformowaniu, że załoga „próbuje ożywić 67-letnią pasażerkę, która jest nieprzytomna”.

Rzecznik EasyJet powiedział: „Flight Ezy3366 z Teneryfe do Liverpoolu był zobowiązany do skierowania do Santiago-Rosalía de Castro, gdzie spotkał się ze strony medycyny ze względu na klienta na pokład, wymagając pilnej pomocy lekarskiej”.

„Dobre samopoczucie naszych pasażerów i załogi jest zawsze najwyższym priorytetem EasyJet.

„Nasza załoga jest przeszkolona do reagowania na problemy medyczne i zrobiła wszystko, co możliwe podczas lotu wraz z lekarzem, który pomagał na pokładzie”.

Linia lotnicza potwierdziła, że ​​„pozostali w kontakcie z rodziną i nadal oferują nasze wsparcie i pomoc”.

Source link