Miasto w Wielkiej Brytanii rozważa wprowadzenie Podatek turystycznymając nadzieję, że co roku wygeneruje to ponad 1 milion dochodu.

Raport dla dyrektora Rady Falkirk w Szkocja Mówi, że dodanie 5% opłaty dla gości w zakwaterowaniu turystycznym pomogłoby zapłacić za usługi, z których mogą skorzystać turyści.

Falkirk przyciąga obecnie ponad 800 000 unikalnych odwiedzających rocznie, a ponad 500 000 osób pozostało na noc – przyczynia się do gospodarki dla odwiedzających, która jest obecnie warta 150 milionów funtów, poinformowała Daily Record.

Główne atrakcje gości to Kelpies, które przyciągają 850 000 odwiedzających rocznie, oraz Koło Falkirk, które otrzymuje 500 000 wizyt rocznie. Jednak liczba odwiedzających stale rośnie, a Kelpies dąży do osiągnięcia miliona wizyt do 2028 r.

Dzięki nowo otwartej gorzelni Rosebank w Falkirk, planom nowej ratusza i teatru oraz opracowywanego przez 3 miliony funtów parku artystycznego w ramach lokalnego umowy wzrostu rada uważa, że ​​gospodarka odwiedzających będzie nadal rosła.

W ubiegłym roku ustawa o opłacalności dla gości dała szkockim władzom lokalnym uprawnienia do obciążania osób pozostających w płatnym zakwaterowaniu w ich obszarze.

Firmy zbierałyby to i przekazały Radzie ds. Wydatków na projekty powiązane z turystyką i gospodarką dla odwiedzających.

Projekty mogą obejmować oczyszczanie ulic i zarządzanie śmieciami w miejscach zasadniczo używanych przez odwiedzających, konserwację i zarządzanie parkiem, zwiększone dostarczanie toalet, opatrunek miasta oraz świąteczne oświetlenie, wydarzenia i programowanie kulturalne.

Cztery lokalne władze w Szkocji stwierdziły, że wdroży opłatę – Edinburgh, Stirling, Highland i Argyll & Bute – i urzędnicy Rady Falkirk ściśle przestrzegają swoich postępów.

W tej chwili wszyscy proponują 5% opłaty i prawdopodobnie rada Falkirk poszłaby w ich ślady, jeśli zdecydują się ją wprowadzić.

Szacuje się, że opłata może generować przychody od 1 miliona do 1,5 miliona funtów przed kosztami, takimi jak konfiguracja i zbieranie.

Jednak raport ostrzega, że ​​ten szacunek funduszy opłat wymagałby dalszych badań i bardziej dogłębnej analizy, jeżeli Rada będzie postępować w programie.

Proces potrwa co najmniej dwa lata, ponieważ wymagany jest 18-miesięczny okres wypowiedzenia. W przypadku uzgodnienia raport aktualizacji poszukujący ostatecznej decyzji zostałby przywrócony do kierownictwa rady w latach 2026/27.

Source link