Wielka Brytania Commando Force jest obecnie w posiadaniu 159 Lynx Brutal w stosunku do pojazdów rozpoznawczych śnieżnych (OSRV) wykonanych przez fińską spółkę zależną kanadyjskiej firmy Bombardier Recreation Products.
Królewska marynarka wojenna, której celem jest przejście na zdradzieckie śnieżne arktyczne tereny do walki, powiedział: „Jako specjaliści narodu w ekstremalnej wojnie zimnej pogody, taktyki komandosów na polu bitwy ewoluowały na nowoczesną epokę, rozmieszczając się w mniejszych drużynach rozmieszczających się na szerokim obszarze rozpoznawczym, napędzając mobilność.
Podczas gdy wypróbowane metody, takie jak jazda na nartach, narciarstwo i rakiety śnieżne, pozostają częścią ich arsenału, skuterów śnieżnych-wyłącznie dla jednostek specjalistycznych-są teraz rozszerzające się do większej liczby żołnierzy w grupie strajku przybrzeżnego.
Konieczność szybkiego nawigacji i przemieszczania dłuższych dystansów po zniechęcających krajobrazach wywołała wysoką inwestycję o 9 milionów funtów, modernizując i rozszerzając możliwości skuterów śnieżnych sił komandosów.
Brygadier Chris Haw, odpowiedzialny za program transformacji siły Commando, powitał znaczącą inwestycję w możliwości operacji specjalnych sił komandosów na High North. „Jest to bardzo ważna inwestycja w strategicznie znaczącym czasie.
„To kolejne najnowocześniejsze ulepszenie zdolności w ramach szerszego programu transformacji, zapewniającego bardziej wyrafinowaną i specjalistyczną siłę do obrony”-powiedział.
Lynx Brutal zaczął przybywać do Camp Viking, zimowej bazy brytyjskiej siły komandosów w północnej Norwegii, w styczniu i została już przetestowana przez eskadrę nadzoru i rozpoznawczych z Plymouth 30 Commando Belyation Group podczas wdrożenia zimowego 25.
Operator SRS, którego nie można wymienić z powodów operacyjnych, chwalił platformę dla łatwości użytkowania i zwinności, nazywając ją najbardziej zwinną platformą.
„Potężniejsza platforma, ale w lżejszej ramie umożliwia przewóz cięższych sanek bez kompromisu do wydajności”.