NOWYMożesz teraz słuchać artykułów Fox News!

Kongresman z Florydy Byron Donalds wzywa do federalnego stłumienia polityki stanu-sanktuarium, która pozwala nielegalnym imigrantom na uzyskanie komercyjnego prawa jazdy po wspólnej kontroli ICE i Patrol autostradowy w Oklahomie w ramach tej operacji aresztowano 70 nielegalnych imigrantów, w tym 34 oskarżonych o prowadzenie dużych platform podczas nielegalnego pobytu w USA.

„Niebieskie stany nie dbają o krajowe prawa. Chcą być sanktuariami, chcą zapewnić schronienie nielegalnym osobom, a cenę za to płacą obywatele czerwonych stanów, którzy w rzeczywistości nie chcą polityki dotyczącej sanktuariów” – powiedział Fox News Digital Donalds, republikanin.

Donalds powiedział, że incydent w Oklahomie uwydatnia rosnące ryzyko bezpieczeństwa narodowego – obcokrajowcy, którzy „nie potrafią czytać naszych znaków drogowych”, a mimo to „oszukują się w systemie”, aby uzyskać licencje komercyjne w stanach takich jak Kalifornia, Illinois, Nowy Jork i New Jersey.

„Mamy Amerykanów, którzy postępują słusznie, a teraz mogą stracić życie lub wziąć udział w wypadku samochodowym z kierowcą CDL, który nie potrafi czytać naszych znaków i nie zna naszych przepisów” – powiedział. „Ci komercyjni operatorzy praw jazdy są urządzeniami ważącymi 80 000 funtów. To szaleństwo”.

KIEROWCY CIĘŻARÓWEK OSTRZEGAJĄ PRZED „ZAGRANICZNĄ INWAZJĄ”, GDY DHS ROZDZIAŁA NA NIELEGALNYCH KIEROWCÓW IMIGRANTÓW

Wypadek ciężarówki w Kalifornii z udziałem nielegalnego imigranta.

Wypadek wielu pojazdów z udziałem półciężarówek na autostradzie I-10 w hrabstwie San Bernardino w Kalifornii, w którym brał udział kierowca nielegalny imigrant. (KTLA)

Donalds powiedział, że wprowadzone przez niego ustawodawstwo ustawa WAŻENIE, dałoby rządowi federalnemu nowe narzędzia umożliwiające powstrzymywanie stanów od wydawania CDL nielegalnym imigrantom i karanie tych, którzy to robią.

„To jeden z powodów, dla których sponsorowałem ustawę WEIGH Act tutaj, w Waszyngtonie” – wyjaśnił. „W rzeczywistości dałoby to szersze uprawnienia Departamentowi Transportu, nie tylko pociągając do odpowiedzialności inne stany, które pozwalają na wydawanie licencji CDL, ale także dałoby Departamentowi Skarbu możliwość wstrzymywania w tym procesie funduszy federalnych”.

„Jeśli rzeczywiście ukarze się te stany za zezwolenie na takie zachowanie, będą musiały się odwrócić i po swojemu to naprawić” – powiedział Donalds. „I w ten sposób ratuje się życie narodu amerykańskiego”.

Projekt ustawy umożliwiłby także Departamentowi Transportu przeprowadzanie kontroli imigracyjnych i sprawdzania znajomości języka angielskiego na stacjach wagowych w całym kraju.

„Jeśli w jednym z nich wystąpi awaria, zatrzymają tego kierowcę” – powiedział. „Daje im to władzę do wstrzymania federalnych dolarów na transport od tych stanów… i wierzymy, że to są dwa mechanizmy, które powstrzymają wiele polityk sanktuariów w Kalifornii, Nowym Jorku i innych niebieskich stanach w Ameryce”.

NOEM OSTRZEGA, ŻE 18-KOŁOWE STAJĄ SIĘ „BRONIĄ”, JAKO NIELEGALNI IMIGRANCI STAJĄCY SIĘ W STANIE SANKTUARIUM LICENCYJNYM

Harjinder Singh trzyma dokumenty podczas zatrzymania przez policję stanową Nowego Meksyku 3 lipca 2025 r.

Kamera Bodycam wciąż pokazuje Harjindera Singha trzymającego dokumenty, gdy funkcjonariusz policji stanowej Nowego Meksyku wystawia mu mandat za przekroczenie prędkości podczas kontroli drogowej 3 lipca. Jest oskarżony o spowodowanie w sierpniu wypadku na Florydzie, w którym zginęły trzy osoby. (Kamera policyjna stanu Nowy Meksyk)

Komentarze Donalda pojawiają się po ogłoszeniu przez ICE i patrol autostradowy Oklahomy: „Operacja Strażnik„, dwudniowa akcja egzekucyjna przeprowadzona pod koniec października, w wyniku której aresztowano 70, w tym 34 osoby obsługujące samochody ciężarowe podczas nielegalnego pobytu w USA.

ICE stwierdziło, że 26 z tych kierowców posiadało CDL wydane w stanach sanktuarium, a ośmiu innych nie miało żadnego prawa jazdy. Operację przeprowadzono w ramach partnerstwa Oklahomy na podstawie art. 287(g) z ICE w celu rozwiązania problemów związanych z bezpieczeństwem publicznym związanych z nielicencjonowanymi i nieuprawnionymi kierowcami.

– powiedział Marcos Charles z ICE, zastępca dyrektora wykonawczego ds. egzekwowania prawa i operacji usuwania wielu z zatrzymanych „prowadzili ciągniki siodłowe o wadze 80 000 funtów i w niektórych przypadkach nie potrafili czytać w podstawowym języku angielskim”, nazywając to „poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa na drogach”.

EKSKLUZYWNIE: KRYTYK PRITZKERA W KONGRESIE WPROWADZA USTAWĘ ROZPADZAJĄCĄ „HAZARD Z AMERYKĄ” W STANACH SANKTUARIUM

CDL Akhrora Bozorowa z Pensylwanii

ICE poinformowało, że Akhror Bozorov, nielegalny cudzoziemiec z Uzbekistanu, będący przestępcą, otrzymał CDL z Pensylwanii. (Egzekwowanie prawa imigracyjnego i celnego w USA)

Gubernator Oklahomy Kevin Stitt pochwalił wysiłki, mówiąc, że stan będzie w dalszym ciągu egzekwował „standardy zdrowego rozsądku”, wymagające od kierowców zawodowych statusu prawnego i znajomości języka angielskiego.

Donalds powiedział, że niebezpieczeństwo wykracza daleko poza jeden stan.

„To tak, jakby ktoś prowadził ciężarówkę o wadze 80 000 funtów i nie widział. To bardzo niebezpieczne” – powiedział. „Problem, który wydarzył się na Florydzie, polega na tym, że był to odcinek autostrady, na którym nie wolno było zawrócić, a facet się odwrócił. I co się stało? Trzy osoby zginęły Autostrady na Florydzie. To aż tak poważne… to zachowanie musi się skończyć”.

FLORIDA AG OGŁASZA PROBĘ JURYSDYKCJI SANKTUARIUM, KTÓRE WYDAJĄ LICENCJE NA PRZEWÓZ CIĘŻAROWY NIELEGALNYM IMIGRANTOM

„Jeśli te stany nie zrobią tego, co należy, obowiązkiem rządu federalnego będzie to zrobić” – powiedział Donalds.

Donalds skierował także swoje przesłanie do gubernatorów Demokratów w stanach-sanktuarium.

„Przestań żyć w takim światopoglądzie radykalnie lewicowa polityka imigracyjna jest właściwą rzeczą, jaką należy zrobić w imieniu narodu amerykańskiego. Po prostu tak nie jest. To sprawia, że ​​nasz kraj jest mniej bezpieczny” – kontynuował. „To nie jest stronnicze i nie powinno być stronnicze. To nie jest ideologiczne i nie powinno być ideologiczne. Tu chodzi o bezpieczeństwo publiczne.”

TRAGEDIA NA Florydzie POKAZUJE, DLACZEGO KONIECZNA JEST KONIECZNOŚĆ ZABEZPIECZENIA LICENCJI TRUMPA NA PRZEWÓZ CIĘŻAROWY

„Każdy gubernator ma obowiązek postępować właściwie, aby nasze drogi były bezpieczne” – dodał.

Popierając ostrzeżenie Donaldsa, wiceprzewodniczący Krajowej Rady Straży Granicznej Art Del Cueto powiedział Fox News Digital, że taka sytuacja w ogóle nie powinna była mieć miejsca.

„To niesamowite, że w ogóle na to patrzymy” – powiedział Del Cueto. „Są nielegalni. Nie tylko nie powinni mieć CDL, ale nie powinni mieć żadnego prawa jazdy. Nie przebywają tu legalnie”.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

ICE oświadczyło, że zamierza rozszerzyć podobne działania w zakresie egzekwowania prawa w innych stanach w ramach ciągłego skupiania się na bezpieczeństwie drogowym i koordynacji z partnerami stanowymi.

W wyniku poprzedniej operacji przeprowadzonej we wrześniu dokonano 120 aresztowań, w tym 91 kierowców zawodowych z przeszłością kryminalną sięgającą od jazdy pod wpływem po pranie pieniędzy i przemyt ludzi. Urzędnicy twierdzą, że celem jest usunięcie z amerykańskich dróg „nielegalnych cudzoziemców, którzy angażują się w działalność przestępczą lub prowadzą pojazdy bez odpowiedniego zezwolenia”.

Stepheny Price zajmuje się przestępczością, w tym osobami zaginionymi, zabójstwami i przestępczością migracyjną. Wyślij wskazówki dotyczące historii na adres stepheny.price@fox.com.

Source link