Broniący zwycięzca Brodie Kostecki wystartuje z pole position w niedzielnym wyścigu Supercars Bathurst 1000 po zdobyciu najszybszego czasu w sobotę w Top 10 Shoot Out.

Kostecki był głównym bohaterem blokady Forda w pierwszych dwóch rzędach, kiedy sterował swoim Wyścigi Dicka Johnsona Mustang pokonał tor w czasie 2:04,0413 s, zaledwie 0,01 s mniej od czasu uzyskanego w piątkowej sesji kwalifikacyjnej, w której również uzyskał najlepszy czas.

Zdobywając pole position, obok nazwiska Petera Brocka i Allana Moffata napisał swoje nazwisko jako jedyni kierowcy, którzy w wyścigu trzy razy z rzędu zdobyli pole position.

„To naprawdę wyjątkowy moment, trzy z rzędu z ludźmi, których naprawdę podziwiam” – powiedział wzruszony Kostecki.

„To okrążenie było czymś wyjątkowym. Jest tam wielu fanów Forda. Niewiele samochodów wygrywa z pole position, ale w zeszłym roku udowodniłem, że się myliłem. Nie mogę się doczekać, aby spróbować to powtórzyć jutro.”

Kostecki miał 0,1760 s przewagi nad Camem Watersem, który był drugi w stawce Wyścigi Tickforda Bród. Waters, który był czwartym kierowcą, który wystartował na tor, przeskoczył czterech kierowców, którzy podążali za nim, ale niewiele brakowało mu do zdobycia trzeciego pole position w enduro na 1000 km.

„Wiedziałem, gdzie moje okrążenie było naprawdę dobre, a gdzie nie. Wyjechałem wcześnie i wtedy tor nie był w najlepszej kondycji” – powiedział.

W drugim rzędzie siatki będą dwa Walkinshaw Andretti United Fordy, Chaza Mosterta tuż obok swojego kolegi z drużyny Ryana Woodaktóry wziął udział w swoim pierwszym meczu w Bathurst Shoot Out.

Brodie Kostecki, Dick Johnson Wyścigi Forda Mustanga GT

Brodie Kostecki, Dick Johnson Wyścigi Forda Mustanga GT

Zdjęcie: Edge Photographics

Dla Forda był to pierwszy wynik 1-2-3-4 w kwalifikacjach w Bathurst od 1990 roku, kiedy kierowcy Sierra RS500 Cosworth zdominowali erę wyścigów samochodów turystycznych w Grupie A.

Pierwszym z Chevroleta Camaro był przykład Triple Eight Książka. Po zdobyciu 14 pole position w sezonie wielu spodziewało się, że będzie najszybszy w swojej klasie, ale niewielu przewidywało, że do pole position straci 0,55 s po, jak przyznał, nierównym okrążeniu.

Coopera Murraya był szósty w Erebusie Chevrolecie, samochodzie, który Kostecki opuścił po zwycięstwie w wyścigu w zeszłym roku, i wystartuje razem z innym zgłoszeniem Tickforda. Thomasa Randle’a był pierwszym zawodnikiem, który odpadł w Shoot Out, a zdobycie czterech miejsc dało jego zespołowi dwa samochody blisko czołówki stawki.

Wyścigi Matta Stone’a wystawił oba Chevrolety w serii Shoot Out, a Cam Hill w swojej pierwszej takiej sesji zajął ósme miejsce, dwa miejsca przed kolegą z zespołu Nicka Percataktóry po raz ostatni startuje w Bathurst jako kierowca pełnoetatowy.

Parę rozdzieliła Antona De Pasqualektórego Zespół 18 Chevrolet przeszedł nocną odbudowę po wypadku podczas treningu, który miał miejsce w czwartek. „ADP” stracił trochę czasu na pierwszym zakręcie, ale przynajmniej ukończył wyścig z samochodem gotowym do wyścigu.

Niedzielny program Supercars rozpocznie się o 8:30 czasu letniego w Australii, po tradycyjnej 20-minutowej rozgrzewce.

Wyścig Bathurst 1000, którego wyniki wyłonią 10 kierowców, którzy będą walczyć o tytuł w pierwszej w historii serii finałów Supercars, wystartuje o godzinie 11:45 (ostatni czas w historii) i będzie miał przejechane 161 okrążeń.

Chcemy Twojej opinii!

Co chciałbyś zobaczyć na Motorsport.com?

Weź udział w naszej 5-minutowej ankiecie.

– Zespół Motorsport.com

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj