W wyniku gwałtownie rosnących cen hoteli i lotów rośnie liczba Brytyjscy turyści zwracają się do wakacje zorganizowane w Europie wiele lat po tym, jak oferty all-inclusive wypadły z łask.

W Majorkawyższe koszty wakacji spowodowały, że siła nabywcza turyści został mocno uderzony. W rezultacie bary i restauracje odnotowały duży spadek przychodów. Nawet wysoka ranga osobistość z branży hotelarsko-gastronomicznej o to apelowała restauracje do obniżki cen, aby zaradzić spadkowi wydatków.

Jak poinformował Juanmi Ferrer, nowy prezes Stowarzyszenia Restauratorów CAEB Biuletyn dzienny Majorki: “Czynsze są na ogół wyższe, produkty kosztują więcej i wynagrodzenia są wyższe.”

„Jeśli rodzina ma 2000 euro na wakacje, to kilka lat temu wydała 1000 na hotel i transport, a kolejne 1000 miała na restauracje, wycieczki, zakupy.

„Teraz muszą zapłacić 1600 za zakwaterowanie i transport, a na resztę zostaje im 400 euro”.

Połączenie A koszty życia kryzys i zakłócenia od strajki i usterki zwiększyły atrakcyjność pakietu o stałej cenie bez nieoczekiwanych dodatkowych kosztów i łatwiejszego dochodzenia roszczeń, gdy coś pójdzie nie tak.

Po latach podróżnych korzystających z Internetu i przewodników turystycznych do opracowywania własnych planów podróży analitycy branży turystycznej stwierdzili, że trend kupowania gotowego pakietu turystycznego, który rozpoczął się w zeszłym roku, nasilił się tego lata i jest to najbardziej intensywny okres w podróżowaniu od czasu pandemii.

„To coś, co według ciebie wymarłoby w latach siedemdziesiątych” – powiedział Stuart Hatcher, główny ekonomista w firmie IBA zajmującej się analizą danych lotniczych. „Od Covidwięcej osób rezerwuje wycieczki zorganizowane.”

Wydatki na zorganizowane wakacje w Europa – najpopularniejszy wśród Brytyjczyków i Niemców – oczekuje się, że w tym roku osiągnie poziom 117 miliardów dolarów (97,4 miliarda funtów), co oznacza wzrost o 11 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, a według Euromonitora osiągnie nowy szczyt na poziomie 125,9 miliarda dolarów (104,8 miliarda funtów) w przyszłym roku.

Stałe koszty początkowe i stosunek jakości do ceny są atrakcyjne, stwierdziła Caroline Bremner, starsza menedżerka branżowa ds. podróży w firmie Euromonitor: „W okresach szczytu inflacjapodobnie jak w ciągu ostatnich dwóch lat, (pakiety) umożliwiają konsumentom efektywniejsze planowanie budżetu.”.

Z danych Euromonitora wynika, że ​​brytyjscy turyści wydają średnio około 450 dolarów (374 funtów) na mieszkańca na takie wyjazdy hotelefirmy transportowe i inne podmioty w celu obniżenia kosztów.

Jednak, jak prognozuje firma zajmująca się badaniami rynku, oferty pakietowe staną się droższe.

Prognozuje, że ceny będą rosły w latach 2024–2029 w złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 3,5%, czyli szybciej niż przed pandemią, kiedy w latach 2014–2019 rosły w tempie około 1,3%.

Source link