Pewnego wtorek rano pod koniec lutego fan w Nowym Jorku, który zalogował się do internetowego bukmachera Fanduela, znalazłby 33 męskie mecze koszykówki college’u na liście, aby postawić i zero gier kobiet. Ten fan może umieścić zakład online w niektórych konkursach mężczyzn Midmajor, takich jak Western Illinois vs. Lindenwood, Troy vs. Teksas State i Bowling Green vs. Eastern Michigan. Jednak nie wymieniono żadnych szans na gry kobiet obejmujące programy konferencyjne, takie jak Arizona vs. Texas Tech lub Iowa State vs. UCF.

Następnego dnia nie było inaczej. Fandauel opublikował szanse na 49 mężczyzn meczów koszykówki college’u dla Bettorów stanu Nowy Jork, w porównaniu z zaledwie siedmioma meczami kobiet. Kolejnego dnia nastąpiła rozbieżność 50-11. Możesz zgadnąć, który sport miał więcej rynków bukmacherskich.

Teraz jest marsz, a turniej NCAA w 2025 r. Rozpoczyna się jeszcze w tym tygodniu. Marzec i kwiecień to lśniące momenty sportowe – dla zawodników, trenerów, fanów, a nawet bukmacherów. March Madness (mężczyzn i kobiety) to największe coroczne wydarzenie bukmacherskie w USA

Ale w koszykówce dla kobiet, March Madness Betting Bukelet maskuje nierówności w sezonie regularnym.

Koszykówka dla kobiet jest w trakcie historycznego okresu wzrostu. W ubiegłym roku mecz turnieju NCAA w NCAA po raz pierwszy wyparł finał mężczyzn w oglądalności. Popularność Caitlin Clark wywołała także nowe rekordy zakładów sportowych w koszykówce kobiet podczas turnieju. Ale zwłaszcza w sezonie zasadniczym różnice między tym, jak legalne bukmachety online w USA zajmują się dwoma sportami, pozostają wyraźne. Pozostawia niektórych sportowych hazardzistów, którzy zastanawiają się, dlaczego tak trudno jest postawić na koszykówkę dla kobiet.

Eksperci branżowi wskazują na szereg czynników. Wśród nich należą alokacja zasobów, umieszczenie produktu i pytania dotyczące popytu. Niektórzy postrzegają to jako dylemat kurczaka lub jaja.

„Jak staje się bardziej atrakcyjne, jeśli dostaniesz tam tylko ludzi, jeśli szukają tego zamiast wypychać go bardziej agresywnie?” – zapytała Laila Mintas, strategiczny doradca i wieloletni dyrektor wykonawczy w sporcie, sporty i igaming.

Sprzedawcy są zainteresowani tworzeniem rynków – rodzaj zakładu, który ktoś może zrobić, w tym Linia Money, Spread i Sums – uważają, że wzbudzą zainteresowanie i będą opłacalne. Dokonują codziennych wyborów na temat tego, co wymienić, jakie limity zakładów mają zastosowanie do potencjalnych zakładów i samych linii.

Historycznie, internetowe legalne bukmachety w USA nie były tak zainteresowane rynkami koszykówki kobiet.

„Musisz być zamierzona w chęci tego zrobić” – powiedział Brett Abarbanel, profesor nadzwyczajny i dyrektor wykonawczy w International Gaming Institute UNLV.

Wydawało się to widoczne w marcu zeszłego roku, ponieważ zakłady sportowe z udziałem Iowa w Iowa Clark pokazały, co było możliwe, gdy książki były zamierzone w ofertach koszykówki ich kobiet. Johnny Avello, dyrektor ds. Działań sportowca w DraftKings, powiedział, że zakłady koszykówki kobiet były „dość stagnacyjne”, dopóki Clark zyskał na znaczeniu. Następnie „(to) stało się bardzo interesujące dla Bettorów, zwłaszcza zakładania w grze”, powiedział.

Mistrzostwa kobiet NCAA 2024 NCAA pobiły rekord Betmgm na najwięcej betów kobiet sportowych wszechczasów. Clark Player Propiss były ich najczęściej betowymi biletami w zeszłorocznym turnieju NCAA (mężczyzn i kobiet).

Mów o umyślnym: zakładach Clark były wyświetlane z przodu i na środku, często karmione użytkownikami jako jedna z najwybitniejszych kart lub wyskakujących okienek w aplikacji online sportowca.

Hannah Luther, handlarzka koszykówki kobiet w Betmgm, powiedziała, że ​​jest ciekawa, czy „efekt Caitlin Clark” zniknie w tym sezonie. Ale zainteresowanie pozostało. „Wykazano nam, że ludzie są zdecydowanie zainteresowani, mimo że przeprowadziła się do WNBA” – powiedziała.

Według Ceyda Mumcu, profesora zarządzania sportem na University of New Haven, jednak istnieje jednak zauważalna różnica między tym, jak męskie mecze sezonu w koszykówce college’u a mecze dla kobiet w koszykówce dla kobiet, profesor zarządzania sportem na University of New Haven. Podczas gdy męskie mecze koszykówki college’u są często prezentowane w pozycji w aplikacjach legalnych bukmacherów – na przykład za pomocą prostego dotknięcia przycisku NCAAB – znalezienie kobiet koszykówki kobiet często obejmuje kciuki za pośrednictwem ofert sportów online. Znalezienie gry kobiet może zająć dwa, trzy lub cztery krany przycisku, zamiast jednego po stronie mężczyzn.

„Nie jest tak dostępny i musisz kopać i kliknąć, aby go znaleźć, jeśli tam jest” – powiedział Mumcu.

Dodano Mintas: „Utrudniają nam, czego szukamy, ukrywając go gdzieś w zakładkach”.

Ale prezentacja jest tylko jednym czynnikiem ograniczającym zakłady koszykówki kobiet. Zewnętrzni branży wskazują na rozbieżności personelu bukmacherskiego jako kolejny powód do wciąż startu między zakładami koszykówki mężczyzn i kobiet.

Promowanie sportu zobowiązuje się do zasobów. Na przykład fanatycy mają pięciu pełnoetatowych handlowców, którzy zajmują się wszystkim koszykówką, ale żadna osobista nie koncentrowała się na koszykówce kobiet. Dopiero w turnieju kobiet NCAA nie będą mieli handlowców wyłącznie pracujących nad grami kobiet.

Luther rozpoczął pracę w BETMGM w styczniu 2024 r. W roli ogólnej. W związku z zalewem koszykówki kobiet firma szybko zdała sobie sprawę, że potrzebuje kogoś, kto skupił się na sportach kobiet. Więc Luter objął prowadzenie w handlu koszykówką kobiet i jest pierwszą osobą, która pełni tę rolę w firmie. Betmgm zwiększył inwestycje w sport; Firma twierdzi, że przeszła od oferowania 250 gier w sezonie regularnym 2022-23 do 1200 w tym roku. A jednak wciąż jest miejsce na rozwój, a wiele książek wciąż nie ma konkretnej roli koncentrującej się na koszykówce kobiet.

Pracownicy to jednak tylko jeden aspekt alokacji zasobów sportowych. Skoncentrowanie się na jednym sporcie może oznaczać odwracanie zasobów od innych aspektów operacji bukmacherskich.

„Opracowanie powstającego sportu w zakładach wymaga oczywistej pracy, takich jak budowanie i testowanie modeli cenowych oraz odmłodzenie bodowlów w celu włączenia rynków”, napisał Chris Grove, partner w Eilers & Krejcik Gaming, badania hazardowe i konsultingowe, w e -mailu. „Potem jest mniej oczywista praca, takich jak nauka, w jaki sposób i dlaczego zakładanie się na sport, budowanie specyficznych dla sportów strategii promocyjnych i marketingowych oraz identyfikowania i rozliczania wszelkich elementów uczciwości, które mogą być unikalne dla tego sportu”.

Zarządzanie ryzykiem to kolejny czynnik, który uwzględnia różnice na liście między dwoma sportami. Ogólnie rzecz biorąc, operatorzy bukmacherów mogą ustawić własne linie z surowymi danymi, które są karmione od dostawców lub przyjmować produkty gotowe do wygody opracowane przez wybitnych kolekcjonerów danych. W przypadku większości rynków bodźce ustanawiają zautomatyzowany proces, w którym szanse są ustawiane i dostosowywane algorytmicznie na podstawie tych danych wejściowych.

Ale w przypadku rynków wschodzących lub testowych handlowcy mogą zdecydować się ręcznie ustalić szanse – z cenami w pełni wprowadzonymi przez handlowca – w celu oceny odsetek. Fanatycy handlarz koszykówki, Ethan Useloff, powiedział, że czasami otrzymują prośby za pośrednictwem obsługi klienta dla określonych rynków kobiet, których książka nie ma jeszcze dostępnej. W takim przypadku, jeśli nie są pewni, że rynek będzie popularny, będą mieli handlowcę ręcznie ustanowić linie, co może być bardziej czasochłonne.

W Betmgm, niektóre procesy, które automatyzują w koszykówce mężczyzn, nie automatyzują dla kobiet w koszykówce. „Tak więc wystawienie mniejszej gry wymaga więcej wysiłku, jeśli jest to gra kobiet, a nie męska” – powiedział Luther.

Useloff powiedział, że innym sposobem, w jaki bukmacher może zmniejszyć ryzyko, jest ustalenie limitów pieniędzy, jakie może odłożyć Bettor, więc książka nie jest tak samo zaczep. Obniżenie limitu łagodzi również ryzyko, że ostrzejszy zakładnik złapał linię, która została błędna lub odejście poza rynkiem. Ale może to również sprawić, że zakład jest mniej atrakcyjny dla potencjalnego konsumenta.

„Bukmacher zawsze próbuje zrównoważyć książkę” – powiedział Mintas. „Musisz upewnić się, że masz wystarczającą ilość tomu, aby upewnić się, że książka jest zrównoważona”.

Ale dla osób zaangażowanych w obstawianie kobiet w koszykówce, wciąż są dla tego drogi. Zainteresowanie jest widoczne przy porównywaniu legalnych rynków sportowych w USA z nielegalnym (każdy, kto oferuje hazard i nie ma licencji na swoją jurysdykcję).

Według Yieldsec, wiodącej platformy inteligencji rynku technicznego, w ubiegłym roku w zeszłym roku było ponad 4,1 razy więcej nielegalnych ofert na rynku koszykówki dla kobiet (na studiach i WNBA), nie włączając predyktorów, niż oferty prawne w USA, które stwierdzili, że w zeszłym roku na koszykówkę kobiet (1,49 miliarda) w koszykówce mężczyzn (1,55 miliarda dolarów).

„Brak ofert bukmacherskich z branży prawnej jest dziwnie, nieumyślnie, nieświadomie, nieświadomie, może doprowadzić ludzi do nielegalnego hazardu, ponieważ nie mogą znaleźć zakładów, których chcą na stronach prawnych”, powiedział Ismail Vali, założyciel i dyrektor generalny Yieldsec. „(Nielegalne firmy hazardowe) po prostu postrzegają to jako więcej treści równa więcej pieniędzy”.

Podobnie jak inne historyczne luki inwestycyjne w sportach kobiet, nic dziwnego, że widzieć podobne różnice między hazardem dla mężczyzn i kobiet. W ubiegłym roku Yieldsec śledził 5,2 miliarda dolarów zakładów na nielegalne i prawne oferty w koszykówce mężczyzn (NBA i College), w porównaniu do 1,83 miliarda dolarów w koszykówce kobiet (WNBA i College).

Ale w miarę, jak doszło do wyników kobiet w koszykówce kobiet, sport jest rosnącym rynkiem. Eksperci z branży hazardu nadal postrzegają kobietę w koszykówce kobiet, ponieważ Avenue Legal Buttersbooks nie wykorzystują w pełni.

„Myślę, że to utrata dużego strumienia dochodów, którą mogliby mieć” – powiedział Mintas.

Niektóre bodźce się dostosowały. Luther, trader Betmgm, powiedział, że w tym 750 -procentowym wzrost liczby zakładów w ciągu ostatnich dwóch lat.

„Część naszego rozwoju można przypisać faktowi, że zakładaliśmy więcej rynków i więcej gier, ale nie wszystko” – powiedział Luther. „Nie stawialiśmy o 700 procent więcej rynków, aby ludzie mogli się postawić, więc wyraźnie jest również zainteresowanie tym sportem”.

Zakładając, że zainteresowanie stale rośnie, Betmgm planuje rozwijać swoje rynki i zawężać lukę między ofiarami mężczyzn i kobiet. Avello, dyrektor ds. DraftKings, powiedział, że spodziewa się, że tegoroczny turniej kobiet NCAA będzie tak duży jak każdy wcześniej. Niemniej jednak powiedział, że sumy zakładów męskich i kobiet nie są porównywalne.

Abarbanel powiedziała, że ​​nie oczekuje tak wyraźnej różnicy między zakładami koszykówki mężczyzn i kobiet w ciągu pięciu lat. A jednak na razie wielu osób z branży nadal uważa, że ​​ci, którzy przyniosły wartość dolara na same gry, nie cenią wystarczająco kobiet w koszykówce dla kobiet.

„Mentalność musi się zmienić i niekoniecznie możemy to zobaczyć na całym świecie” – powiedział Mumcu.

Przyszłe turnieje będą również służyć jako punkty zameldowania tego wzrostu. Ale być może prawdziwy znak tego, jak bardzo zmniejszyła się różnica-i o ile więcej możliwości znajduje się w luce-można znaleźć, otwierając bukmacher w nieskromny wieczór w sezonie regularnym.

– AtletycznyHannah Vanbiber przyczyniła się do tego raportu.

(Ilustracja: Dan Goldfarb / Atletyczny; Zdjęcie: Jayne Kamin-Ocea / Getty)

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj