Niszczycielska katastrofa lotu Air India AI-171 w Ahmedabad w Indie 12 czerwca zajął ponad 260 osób po jak dotąd nieznanej katastrofie inżynierskiej. Od tego czasu piloci szkoleniowe Air India podjęli symulacje, aby zrozumieć, co mogło spowodować awarię samolotu zaledwie kilka sekund po starcie. Korzystając z symulatora Dreamliner Boeing 787 w Bombaju, piloci odtworzyli różne scenariuszew tym awarie elektryczne i płaszcze silników, aby zbadać, co mogło uniemożliwić samolotowi uzyskanie wysokości po starcie, ale wysiłek ten nie powiodło się.
Załoga treningowa dokładnie pasowała do wagi i równowagi samolotu za pomocą arkusza wykończenia oryginalnego lotu, a następnie symulowane konfiguracje, takie jak a Awaria pojedynczego silnika Wraz z wycofaniem się sprzętu do lądowania i wycofywanych klap, o których wiadomo, że utrudniają wydajność wspinaczki. Pomimo tych wysiłków na rzecz naśladowania możliwych awarii systemu, piloci nie byli w stanie odtworzyć dokładnych warunków, które doprowadziły do śmiertelnej awarii.
Korzystając z symulatora Boeinga 787, badali różne scenariusze, które mogłyby mieć miejsce, w tym awarie silnika i problemy elektryczne, aby zrozumieć, dlaczego samolot nie był w stanie się wspinać.
Samolot nadal był jednak w stanie uzyskać wysokość w symulatorze, mimo że symulował te warunki.
Jednoczesne Niepowodzenie obu silnikówchoć rzadkie i trudne do odzyskania na niskich wysokościach, pozostaje jednym z głównych celów śledztwa, chociaż indyjski minister lotnictwa stwierdził, że byłby to „rzadki przypadek” i że przedwczesne byłoby spekulować na temat przyczyny katastrofy.
Dane z czarnych skrzynek samolotu i inne dowody będą miały kluczowe znaczenie dla połączenia tego, co wydarzyło się podczas fatalnego lotu.
Nadchodzący wstępny raport z Biura śledczego ds. Wypadków samolotów jest z niecierpliwością oczekiwany, ponieważ może zapewnić kluczowe informacje na temat tej niespotykanej awarii.
Nieco ponad dzień po tragicznym wypadku lotniczym AI-171 w pobliżu Ahmedabad, doniesiono, że kolejny lot Air India, AI-187 z Delhi do Wiedniadoświadczył poważnego incydentu bezpieczeństwa podczas startu.
Boeing 777 podobno stracił około 900 stóp wysokości wkrótce po wyjściu z pasa startowego, aktywując kilka krytycznych alarmów, w tym ostrzeżenia stragania i alarmy ostrzegawcze bliskości gruntu (GPWS), które są sygnałami wskazującymi ryzykowną utratę podnoszenia i wysokości.
Samolot rozbił się mniej niż 40 sekund po starcie z Ahmedabad, co spowodowało śmierć wszystkich na pokładzie, z wyjątkiem jednego ocalałego.