Ważna aktualizacja w Waszyngton DC Katastrofa samolotu została wydana, ponieważ znaleziono, że załoga helikoptera prawdopodobnie nosiła gogle w nocy, śledczy stwierdzili
Czarny Jastrzębi prowadził ćwiczenie treningowe, gdy zderzył się z samolotem American Airlines w pobliżu National Airport 29 stycznia, zabijając 67 osób.
Trwa sonda incydentu, ale Jennifer Homendy, szefowa National Transport Safety Board (NTSB) powiedziała, że załoga „prawdopodobnie” przestrzegała środków bezpieczeństwa.
Powiedziała: „Wierzymy, biorąc pod uwagę misję i biorąc pod uwagę to, co słyszeliśmy lub nie słyszeliśmy na CVR (rejestrator głosowy kokpitu), że nosili gogle nocne.
Gdyby nie nosili gogli nocnych, powinni byli powiedzieć że latali bez pomocyktórych nie zrobili.
MS Homendy kontynuowała: „To nie było na CVR. Nie znaleźliśmy żadnych wskazówek na to w CVR, co oznacza, że nie mieliby ich. Ale znowu jest to wstępne”.
Dodała, że Black Hawk podejmował „przejażdżkę czekiem” – z których trzy są wykonywane każdego roku, jeden z gogli z nocą. Według niej lot z 29 stycznia był połączoną coroczną przejażdżką czekiem Goggle w nocy.
Jednak automatyczny nadzór nad Black Haw (ADS -B) -który pozwolił na nadawanie swojej lokalizacji i innych informacji – był wyłączony podczas wypadku.
Śmigłowce wojskowe mogą go wyłączyć podczas misji związanych z rządem, aby nie można ich było śledzić, ale republikański senator Ted Cruz twierdził, że tak nie jest w przypadku skazanego na czarny jastrząb.
Powiedział The New York Times: „W tym przypadku była to misja szkoleniowa, więc nie było przekonującego powodu bezpieczeństwa narodowego, aby ADS-B został wyłączony”.
Cruz dodał, że helikopter miał transponder, aby nadawać swoją lokalizację, ale ADS-B wykorzystuje bardziej zaawansowaną technologię. Armia amerykańska nie potwierdziła jeszcze, czy jego roszczenia w czasach są prawidłowe.
Wstępne raporty kontroli ruchu lotniczego sugerowały, że Black Hawk był latanie o 100 stóp wyżej niż powinno Przed zanurzeniem się w rzekę Potomac.
Uważa się, że maksymalna wysokość samolotów wojskowych na tym obszarze wynosi 200 stóp, ale władze stwierdziły, że leci bliżej 300 stóp. NTSB wyjaśnił, że dane radarowe są zaokrąglone do najbliższych 100 stóp, co oznacza, że latały od 251 do 349 stóp.