Albo komisarz ds. Baseballu Major League Rob Manfred ma blisko 550 milionów dolarów rocznie alternatywę dla ESPN, albo popełnił nadużycie działalności sportowej.
W czwartek rano ESPN poinformował MLB rezygnacja z ostatnich trzech lat Z umowy o wartości 550 milionów dolarów na sezon z baseballem po tym roku. MLB wykonało dobrą robotę, prezentując rezygnację jako wzajemne, chociaż coś mi mówi, że ESPN nadal byłoby w porządku dla ligi, gdyby bezpośredni depozyt za 550 milionów dolarów nadal się rozliczył.
Ponieważ Manfred i jego praworęczny człowiek, Noah Garden, w takim stopniu dewaluowali krajowy produkt sezonu regularnego MLB z ofertami streamingowymi, ESPN nie miał innego wyjścia, jak próbować obniżyć opłatę za prawa o wartości 550 milionów dolarów.
„Byłoby podatnie nieodpowiedzialne, aby nie rezygnować”, powiedział rywalizujący dyrektor sieciowy Atletyczny.
Chociaż chcielibyśmy dać MLB korzyści z wątpliwości, trudno się założyć, że ma doskonałe alternatywy. Zdecydowanie go potrzebuje.
MLB wypróbowało już krajowy eksperyment sezonu regularnego po eksperymencie z nowymi partnerami, od Facebooka po Twitter (teraz X) po YouTube, Peacock, przez Apple, po Roku.
Aby pożyczyć baseballowy język, MLB poszedł bez hitów we wszystkich tych umowach. Pierwsze cztery nie zostały odnowione, podczas gdy dwa ostatnie przygnębiły rynek finansowy tego sportu, pomagając umieścić go w tej zagadce ESPN. Apple i Roku płacą 100 milionów dolarów połączonych za mecze sezonu regularnego.
Sport stoi w obliczu krajowego i lokalnego kryzysu praw sportowych, który mógłby mieć poważne konsekwencje w zakresie konsumpcji gry i prawdopodobnie doprowadzić do ogromnych problemów, gdy zbiorowa umowa w lidze z graczami rośnie w grudniu 2026 roku.
Być może Amazon Prime Video, Apple lub inna sieć jest gotowa wziąć baseball-Manfred powiedział, że MLB ma „dwie potencjalne opcje”-ale nawet jeśli są tam pieniądze, żadne z tych miejsc nie zostało udowodnione w krajowych meczach sezonu regularnego.
Manfred, twardy negocjator na długo, strzelił ostrego boiska, gdy poinformował swoje zespoły o ESPN News W otrzymanej notatce przez AtletycznyEvan Drellich.
„Nie uważamy, że korzystne jest dla nas zaakceptowanie mniejszej umowy, aby pozostać na kurczącej się platformie” – napisał Manfred.
To była silna linia, choć notatka Manfreda mogła być nieco bardziej nastolatka: „Łamiesz ze mną? Cóż, zerwam z tobą! ”
Podczas gdy faktyczny podział w czwartek wysłał fale uderzeniowe przez baseball i media sportowe, nikt nie powinien być zaskoczony, ponieważ to prawdopodobieństwo zgłaszano od 2023 r..
Stało się to tylko bardziej z ofertami MLB z Apple TV+ i Roku. Apple TV+ ma w piątek wieczorem ekskluzywne podwójne w sezonie regularnym, które płaci 90 milionów dolarów za sezon. Roku ma niedzielny poranek pakiet gier, dla których wyróżnia wciąż niewiarygodne, aby uwierzyć 10 milionów dolarów rocznie.
(Aby dać perspektywę, jak krótkowzroczna jest umowa Roku MLB, każda drużyna wyznacza 300 000 $ z tej umowy, która jest mniejsza niż połowa minimalnej pensji debiutanckiej w wysokości 760 000 $ dla jednego gracza.)
Zestaw gier ESPN jest lepszy niż Apple lub Roku. Ale pięć razy? Czy 55 razy? ESPN ma ekskluzywne „Sunday Night Baseball” i pierwszą rundę playoffów. Cztery najlepsze z trzech serii rzadko przeszły na decydującą trzecią grę. Tak więc zapasy ESPN obejmuje co roku co najmniej osiem gier playoff, z szansą na 12.
Rezygnacja dała przewodniczącemu ESPN Jamesowi Pitaro możliwość oszczędzania, ale nawet w tej sprawie MLB powinien znów spojrzeć w lustro. Rezygnacja oznacza, że MLB prawdopodobnie postanowiła negocjować nową trzyletnią umowę, która jest niepożądana dla platform.
Sieci i streamery chcą dłuższych ofert, ale inne umowy MLB – z Foxem, który ma World Series w swojej ofercie około 729 milionów dolarów rocznie oraz z TBS za 470 milionów dolarów na najlepsze gry w play -off – są w 2028 r. MLB będzie chciał się udać Rynek z całym zapasem.

MLB szukał alternatywnych kanałów dystrybucji swoich gier, w tym umowy z Apple TV+. (Luke Hales / Getty Images)
Trudno wymyślić wizję baseballu. Apple i Roku oferuje nie tylko resetowanie krajowego rynku gier w sezonie regularnym, ale także przygnębiły środowisko sponsoringowe, według źródeł partnerów sieciowych. Mniejsze oferty Roku i Apple utrudniają Foxowi, TBS i ESPN sprzedaż reklam w sezonie zasadniczym.
MLB ma przekonujący produkt do zakupów. Manfred wykonał świetną robotę w ostatnich latach, szczególnie z zegarkiem. Sprawił, że przeciętny czas w sezonie regularnym jest możliwy do zarządzania. Większość stadionów jest wypełniona na 162 randki, co jest dość wyczynem.
Nadchodzi jednak więcej burz. Kiedy Manfred wykopał ESPN w notatce do właścicieli, to było to w odniesieniu do „kurczącej się” liczby subskrybentów kablowych. Jest mniej domów z kablem, a to uderza MLB, może bardziej zwięźle niż jakakolwiek inna liga.
Zespoły, zwłaszcza mniejsze rynki, tracą dziesiątki milionów dolarów, ponieważ regionalny rynek sportowy jest kraterowy. MLB musi wymyślić alternatywy, aby fani oglądali i płacą.
ESPN wprowadzi tego lata platformę bezpośrednio do konsumenta, co oznacza, że widzowie nie będą musieli mieć pakietu kablowego, aby zobaczyć całe jego programowanie. Atletyczny wcześniej zgłoszone Oczekuje się, że będzie kosztować od 25 do 30 USD miesięcznie.
Pitaro stwierdził publicznie, że chce być częścią rozwiązania dylematu praw lokalnych MLB. MLB nie znajdzie bardziej chętnego partnera, który wierzy w grę. Pitaro jest tak wielkim fanem Yankees, że nazwał jednego ze swoich psów pagów po trzeciej bazie lat 80. Mike Pagliarulo.
Może ESPN, Amazon lub ktoś może znaleźć odpowiedni model do cyfrowego rozwiązania problemu RSN. Właśnie tam należy kierować się rozmowami, a właściciele nie powinni szukać największego czeku, ale najlepszych kanałów dystrybucji, ponieważ nie chcesz się zgubić, jak MLS z ekskluzywną ofertą Apple.
W tej chwili ESPN może mieć największe portfolio praw w historii sportu. Ma Super Bowls, Mistrzostwa Futbolu College, finały NBA, Stanley Cups, a lista jest długa.
MLB może narzekać na brak zasięgu baseballowego ESPN, co Manfred w swojej notatce lub „kurczącej się platformie”, ale chodzi o pieniądze. Gdyby ESPN był gotowy płacić 550 milionów dolarów, nie byłoby żadnych skarg.
Może Manfred znajdzie dolary gdzie indziej. Amazon, Apple, Netflix i Google YouTube mają niekończące się pieniądze. Być może będą interesować się krajowymi, głównie regularnymi meczami baseballowymi.
To mogą być nowe eksperymenty. Może jeden z nich w końcu działa.
(Górne zdjęcie: Kevork Djanszian / Getty Images)