McLareny Lando Norrisa i Oscara Piastriego na torze w Baku podczas drugiego treningu przed Grand Prix Azerbejdżanu

McLaren objął prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów, wyprzedzając Red Bulla po zajęciu pierwszego i czwartego miejsca w Grand Prix Azerbejdżanu (EPA)

McLaren zamierza zmodyfikować tylne skrzydło, którego użył do wygrania Grand Prix Azerbejdżanu, po tym jak rywale zakwestionowali jego legalność.

Organ zarządzający FIA stwierdził, że skrzydło, które w telewizji było widoczne, jak zgina się przy dużej prędkości, przeszło wszystkie testy odkształceń. Początkowo nie zamierzaliśmy wymagać od McLarena żadnych zmian.

FIA zmieniła jednak swoje stanowisko po skargach rywali, głównie Red Bulla, i rozmowach z McLarenem.

McLaren może nadal korzystać ze skrzydła, ale musi je zmodyfikować, aby nie zachowywało się w ten sam sposób, jaki widać było w telewizji w Baku.

Kamera umieszczona z tyłu samochodu zwycięzcy wyścigu Oscara Piastriego pokazała, że ​​przy dużej prędkości na długiej prostej w Baku krawędzie skrzydeł wyginają się do góry.

Red Bull nie wydał publicznego komentarza w sprawie skrzydła, jednak według źródeł zbliżonych do sprawy szef zespołu Christian Horner intensywnie lobbował za kulisami, aby FIA podjęła odpowiednie działania.

Szef zespołu Ferrari, Frederic Vasseur, powiedział: „Wszyscy zgadzamy się, że przednie skrzydło może być szarą strefą. Tylne skrzydło jest inne, ponieważ (zdefiniowano) w artykule (w regulaminie) jest maksymalne ugięcie i jest ono czarne lub białe, nie szare”.

Vasseur powiedział, że skrzydło było „więcej niż na granicy sprawności” i że sprawa jest „frustrująca” w kontekście zaciętej rywalizacji podczas dwóch ostatnich wyścigów w Monzy i Baku, podczas których skrzydło było używane.

Charles Leclerc z Ferrari wygrał Grand Prix Włoch po tym, jak McLaren zapewnił sobie blokadę pierwszego rzędu. Piastri zajął drugie miejsce w Monza, a jego kolega z zespołu Lando Norris trzecie.

W Azerbejdżanie Leclerc został wyprzedzony na prowadzeniu przez Piastriego na końcu prostej serwisowej, a Australijczyk zapewnił sobie drugie zwycięstwo w karierze.

Decyzja ta dotyczy wyłącznie tylnego skrzydła, którego McLaren będzie używał na torach o dużej prędkości i niskim oporze powietrza, więc nie będzie miała wpływu na zespół podczas wyścigu w Singapurze w ten weekend, ani na późniejsze wyścigi w USA, Meksyku i Brazylii.

W tej sprawie nie będzie żadnej kary dla McLarena.

Następny wyścig, podczas którego skrzydło prawdopodobnie zostanie wykorzystane, to Grand Prix Las Vegas w listopadzie.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj