A Manchester Kierowca Ubera opisał, jak utworzenie ścieżek rowerowych i obszarach wyłączonych z ruchu kołowego ma druzgocący wpływ na jego dochody.
38-letni Mohin Khan wypowiedział się po weekendzie, w którym korki w centrum miasta wywołały gniew wśród mieszkańców i firm, a nagrania w mediach społecznościowych pokazują bójki między kierowcami w rejonie Deansgate.
Szczególne zainteresowanie wzbudziło utworzenie ścieżki rowerowej wzdłuż popularnej Deansgate, co oznacza ruch drogowy może teraz podróżować tylko w jedną stronę. Trwające prace w okolicy i wynikający z nich chaos w podróży spowodowały, że kierowcy zgłaszali się utknął w korkach na ponad godzinę.
Khan powiedział: „To naprawdę chaos. Buduje się wszystkie te wieżowce, ale nie ma dodatkowej infrastruktury pod względem ruchu. Jedyne, co robią, to wycinanie pasów, zamiast je zakładać.
„Nie chodzi tylko o to, że jeśli na przykład coś dzieje się w AO Arena, zamykają drogi wokół niego na godzinę przed przybyciem ludzi i godzinę później.
„To około 20 tysięcy osób, które chcą zostać podwiezione i odebrane, a ty nie możesz się do nich zbliżyć. Ale to jest najgorsza część, Deansgate, Peter Street, w okolicy.
Ruch drogowy ma większy wpływ niż tylko marnowanie czasu ludzi, a Khan twierdzi, że ma on znaczący wpływ wpływ na jego zarobki.
Powiedział: „To naprawdę na mnie wpływa. Jako kierowca Ubera wszystkie moje przejazdy i zarobki są dokumentowane. Przyjrzałem się im i w tym roku są o 40% niższe w porównaniu z zeszłym rokiem.
„A rok wcześniej było jeszcze lepiej. I to tylko z powodu ruchu. To nie ma sensu. Po co ci tak duża ścieżka rowerowa?”
Wprowadzenie ścieżek rowerowych i zamknięcie dróg ma wpływ na różne firmy, a kierownik lokalnego baru opowiada Manchester Evening News o obawach związanych z bezpieczeństwem pracowników.
Isaac Maltby, lat 39, dyrektor generalny baru i restauracji Electric Shuffle, powiedział: „To naprawdę kwestia bezpieczeństwa. Jeden z naszych pracowników, który pracował w sobotni wieczór, o 2 w nocy czekał godzinę o 2 w nocy na zarezerwowaną taksówkę, ponieważ była utknął w korku.
„Dla nas, personelu, nie ma problemu, możemy poczekać tutaj w środku, ale jeśli wyszedłeś wieczorem i musisz wrócić do domu, nie masz takiej opcji i utkniesz na mrozie” .”
Jane Dowler od 21 lat jest właścicielką restauracji Evuna przy Deansgate i stwierdziła, że zmiany na ulicy spowodowały chaos zarówno dla klientów, jak i dla jej firmy.
53-letni właściciel firmy powiedział: „Wielu kierowców Ubera twierdzi, że ludzie nie chcą przyjeżdżać do miasta ze względu na korki i nie chcą odbierać ani wysadzać w pobliżu Deansgate. Ja bym tego nie zrobił. Tylko że na ścieżce rowerowej nie widać żadnych rowerzystów, więc nie wiem, kiedy wszyscy powinni przyjechać.
W odpowiedzi na obawy związane z korkami w te weekendy i projektem ścieżek rowerowych Deansgate, radna Tracey Rawlins, członek wykonawczy ds. czystego powietrza, środowiska i transportu w Manchesteru City Council powiedział: „W weekend byliśmy świadkami wielu wydarzeń w centrum miasta, co naturalnie oznaczało, że na naszej sieci dróg panował duży ruch”.