A Praca Minister pozostawał szaleństwo w siniakowym wywiadzie na żywo po tym, jak nie wyjaśnił kluczowych szczegółów jednego z flagowych projektów infrastrukturalnych rządu. Junior minister Emma Reynolds została grillowana przez nadawcę Nicka Ferrari na LBC po ogłoszeniu 590 milionów funtów wzrostu finansowania Dolna Tamiza Przejście – ale nie był w stanie powiedzieć, gdzie zaczyna się lub kończy tunel, ani ile będzie kosztował pełny program.

Tunel o długości 14,3 mil jest planowany bieg między Gravesend w Kent i Tilbury w Essexłagodzenie presji na istniejące Dartford Crossing. Oczekuje się, że będzie to kosztować ponad 10 miliardów funtów – czyniąc z niego najdroższy do tej pory program drogowy w Wielkiej Brytanii. Reynolds powiedziała: „Wybaczysz mi, nie pamiętam strefy lądowania”, zanim nie mogę się doczekać szerszej dziesięcioletniej strategii infrastruktury rządowej.

Kiedy pan Ferrari wskazał, że informacje znajdują się w komunikacie prasowym, odpowiedziała: „To przekroczenie Tamizy Lower, które planuje od wielu lat”.

Pan Ferrari odpowiedział: „Nie wiesz, gdzie zaczyna się most, nie wiesz, gdzie to się kończy, i nie wiesz, ile to kosztuje. Czy jest wiele sensu kontynuować tę rozmowę?”

Reynolds odpowiedziała, że ​​wkład rządu był „kluczowy dla odblokowania tego projektu”, ale po ponownym naciśnięciu ogólnego kosztu powiedziała: „To kilka miliardów”.

Pan Ferrari poprawił ją: „To 10 miliardów funtów – wyciągnąć cię z nędzy”.

590 milionów funtów pani Reynolds ogłoszona w poniedziałek to tylko ułamek tego kosztu. Pieniądze pochodzą z nowego „funduszu struktur” o wartości 1 miliardów funtów, które mają na celu ustalenie lub zaktualizowanie linków transportowych w całym kraju – w tym około 3000 mostów, które nie mogą obecnie przyjmować najcięższych pojazdów.

W sumie rząd ma nadzieję, że około 6,3 miliarda funtów całkowitego kosztu tunelu zostanie sfinansowane przez prywatne inwestycje, a reszta pochodzi z publicznych pieniędzy. Ministrowie wydali już ponad 1 miliard funtów na rozwój i planowanie.

Projekt jest od lat opóźniony wśród rosnących obaw dotyczących jego kosztów i wpływu na środowisko.

National Highways złożyło nakaz zgody na rozwój w 2022 r., Ale najnowsze prognozy sugerują, że budowa rozpocznie się dopiero w 2026 r. Najwcześniej, a zakończenie nie było oczekiwane przed 2031 r.

Następnie Ferrari zwrócił się do mostu Hammersmith – który jest zamknięty dla pojazdów od 2019 r. Z powodu obaw bezpieczeństwa – pytając, czy którykolwiek z nowego funduszu 1 miliarda funtów zostanie przeznaczony na jego naprawę.

Reynolds powiedziała, że ​​nie może komentować poszczególnych mostów, ale nalegała, aby pieniądze były „dokładnie tego rodzaju infrastruktury”.

Pan Ferrari odpowiedział: „Jednym z kluczowych jest most Hammersmith i nie wiesz, czy którykolwiek z tych funduszy podchodzi do tego. Czy to prawda?”

Powiedziała: „Dalsze szczegóły zostaną przedstawione w oświadczeniu dla Parlamentu”.

Source link