Morrisons przygotowuje się do przekształcenia setek sklepów narożnych w południowej Anglii, aby zwiększyć liczbę kupujących. The supermarket W przyszłym roku sieć przekształci te sklepy w sklepy ogólnospożywcze pod własną marką.
Z siedzibą w Bradfordapółnocna łańcuch planuje otworzyć 250 nowy „Morrisons Daily”, oferując właścicielom sklepów ogólnospożywczych szansę na przekształcenie ich sklepów we franczyzę Morrisons. Ekspansja ma na celu skupienie się na obszarach, w których jest ona niedostatecznie reprezentowana – w tym w miastach na południu i w regionie Midlands.
Posunięcie to utoruje drogę sieci supermarketów do ekspansji, która już w tym roku otworzyła około 160 sklepów ogólnospożywczych. Wśród nowych lokalizacji znalazły się Shoreditch, Southend-on Sea i Paignton w hrabstwie Devon.
Obecnie Morrisons ma około 1700 sklepów ogólnospożywczych, z czego 700 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. Pozostałe 1000 sklepów zostało kupionych od McColl’s w 2022 roku i obecnie zmieniło nazwę na witryny Morrisons Daily.
Rzecznik powiedział, że nowe sklepy ogólnospożywcze stanowią „kluczową część strategii rozwoju Morrisons”.
Orzeczenie to następuje po złożeniu przez szefa Morrisons Ramiego Baitieha obietnicy przywrócenia firmie „szczytowej formy”.
Baitieh stał się orędownikiem strategii sklepów ogólnospożywczych po tym, jak zrobił coś podobnego we francuskim supermarkecie Carrefour.
Ostatnio pojawiły się obawy, że supermarket traci pozycję na rzecz rywali.
W ostatnim roku finansowym sprzedaż Morrisons spadła o 1 miliard funtów do 17 miliardów funtów, co oznacza najniższe roczne przychody supermarketu od czasu przejęcia private equity w 2021 roku.
Spadek oznacza, że niemiecki dyskont Lidl jest teraz gotowy wyprzedzić Morrisons i zająć pozycję piątego co do wielkości supermarketu w Wielkiej Brytanii, ponieważ w 2022 r. Morrisons wyprzedził Aldi.
Rzecznik Morrisons powiedział: „Jesteśmy podekscytowani możliwością dalszej ekspansji na tym dużym i rozdrobnionym rynku.
„W ciągu ostatnich kilku lat zbudowaliśmy znaczącą działalność obejmującą ponad 1700 sklepów i mamy ambitne plany, aby udostępnić Morrisons Daily większej liczbie klientów w Wielkiej Brytanii dzięki modelowi franczyzowemu, który umożliwia nam szybsze dodawanie nowych sklepów w niezwykle lekki sposób”.

















