. GOTTHARD BASE TUNNELrozciągając niezwykłe 57 kilometrów (35 mil) pod Alpy szwajcarskiestanowi najdłuższy i najgłębszy tunel ruchu na świecie.

Ukończony w 2016 r. Kosztem 12,2 miliarda CHF (10,7 miliarda funtów), ten Marvel inżynierski przekształcił europejski transport i zapewnił znaczne korzyści środowiskowe i ekonomiczne.

Tunel zbudowany przez Heitkamp Construction Swiss GmbH i Rönesans, topi 2300 metrów (1429 mil) pod Alpami.

Miliony metrów sześciennych skały wykopano przy użyciu masywnych maszyn do burzania tunelowego, nazywanego „Giant Moles”, które wyrzeźbiły bezpośrednią drogę do pociągów dużych prędkości między Zurych I Mediolan.

Ponieważ pociągi pasażerskie osiągają prędkości 250 km/h (155 MP/h), czas podróży między dwoma miastami został skrócony o godzinę, teraz zajmuje zaledwie dwie godziny i 40 minut.

Nazwany „projektem budowlanym stulecia”, tunel bazowy Gotthard przewyższa japoński tunel Seikan zarówno na długości, jak i głębokości.

Jego prosty, płaski kurs minimalizuje zmiany wysokości i eliminuje ciasne zakręty, co czyni go wysoce wydajnym korytarzem do transportu kolejowego.

Tunel jest nie tylko rekordowym osiągnięciem, ale także świadectwem dziesięcioleci planowania, koncepcji sięga lat 60. XX wieku, a projekt zajęło prawie 20 lat.

Dziś codziennie około 260 pociągów towarowych przechodzi przez tunel, co czyni go kamieniem węgielnym gospodarki Szwajcarii i istotnym łącznikiem między Morzem Północnym a Morzem Śródziemnym.

Przesuwając transport towarowy z drogi do kolei, tunel znacznie zmniejszył emisję spalin, przyczyniając się do czystszego powietrza i zachowanie środowiska alpejskiego.

Szwajcarski urzędnicy podkreślali, że względy środowiskowe były na pierwszym planie w całym projekcie.

Tunel sprawił, że kolej frachtu i pasażera była bardziej konkurencyjna, ograniczając poleganie na transporcie drogowym i wzmacniając zaangażowanie Szwajcarii w zrównoważony rozwój.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj