Eksperci ostrzegali, że prosty kawałek technologii do utrzymywania nowoczesnych urządzeń może oznaczać katastrofę podczas lotów. Jest to prawdopodobne, gdy ktokolwiek wsiaduje do samolotu, prawdopodobnie nosi przynajmniej telefon komórkowy, ale być może tablet i laptop, a także wiele innych urządzeń elektronicznych.
Większość technologii jest zasilana przez proste akumulatory, które ułatwiają włączenie urządzeń wielokrotnie. Ale substancja, która tworzy te baterie, litowo-jonowe, jest również wysoce niestabilna, jeśli jest wadliwa lub uszkodzona. Gdy akumulatory litowo-jonowe nie są w stanie eksplodować po wejściu do stanu znanego jako Uciekanie termiczne, co oznacza, że mogą się ogrzewać do temperatur osiągających 900 ° C. Oprócz palących temperatur, powstałe pożary na akumulatorach mogą wytwarzać szkodliwe toksyczne chmury gazu.
Komercyjne linie lotnicze są coraz bardziej czujne w stosunku do groźby pakietów energetycznych po serii incydentów w samolotach na pokładzie w ostatnich latach, w tym przerażającego incydentu na Lot Air France z Paryża do Akry w Ghanie. Po serii płonących zapalonych przez baterie podczas lotów większość linii lotniczych nie zezwala Pakiety litowo-jonowe do zameldowania bagażu trzymaj.
Keith Tonkin, szef australijskich projektów doradczych, powiedział New York Timesowi, że lepiej było mieć urządzenia z pasażerami w kabinie, niż przechowywać je w części samolotu, którego nikt nie mógł osiągnąć.
Powiedział: „Jeśli jest pożar, wolisz mieć go w kabinie niż na bagaż sprawdzony, a wolisz go bliżej osoby niż w koszu na szczycie, gdzie trudniej jest go wydostać i zarządzać ogniem”.
Ekspert ds. Lotnictwa Hongkongu, Warren Chim-Nin, powiedział, że ważni pasażerowie przestrzegają zasad, gdy linie lotnicze proszą ich, aby nie wkładali pakietów napędowych litowo-jonowych do bagażu trzymania, i ostrzegł przed kupowaniem tańszych potencjalnie mniej solidnych produktów.
„Jeśli nie jest to dobry produkt, ryzyko będzie znacznie wyższe”, powiedział South China Morning Post.
British Airways, Ryanair i Jet2 mają już zdecydowane polityki dotyczące tego, gdzie i jak pasażerowie mogą transportować banki energetyczne.
Większość linii lotniczych nie pozwala na umieszczenie banków energetycznych ani zapasowych akumulatorów litowo-jonowych w bagażu rejestrowanym z powodu ryzyka pożaru. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego zakazała im ładunków w samolotach pasażerskich w 2016 roku.
British Airways zabrania wszystkich urządzeń zasilanych baterią do przechowywania w bagażu rejestrowanym i wymaga pasażerów noszenia ich w bagażu ręcznym. Linia lotnicza radzi również, aby urządzenia muszą być pakowane, aby zapobiec przypadkowej aktywacji, podczas gdy uszkodzone baterie są całkowicie zakazane.
Ryanair postępuje zgodnie z podobnymi wytycznymi, stwierdzając, że banki energetyczne muszą być przechowywane w torbach podręcznych. JET2 pozwala pasażerom przenieść do 20 zapasowych akumulatorów litowych, w tym zasilacze, ale wymaga indywidualnej ochrony akumulatora, aby zapobiec zwarciom.