Jeden z największych mostów drogowych w Wielkiej Brytanii ma zostać zbudowany nad nową dwujezdniową drogą o wartości 460 milionów funtów.
The Przejście przez Gloucestershire Way będzie miała 37 metrów szerokości, aby umożliwić rowerzystom, jeźdźcom konnym i spacerowiczom przejście przez nową drogę A417 Missing Link. Będzie to trzecie i największe wielofunkcyjne przejście drogowe w Wielkiej Brytanii.
Przeprawa obejmie także 27-metrowy pas wapiennych (kredowych) użytków zielonych i żywopłotów. Inwestycja drogowa National Highways, która będzie oznaczać zakończenie okrytego złą sławą jednojezdniowego odcinka autostrady A417 w Birdlip, ma zostać ukończona wiosną 2027 roku.
Każdy, kto przejedzie przez teren budowy (od ronda Air Balloon po rondo Cowley), zobaczy ogromne prace ziemne, a także duże zmiany w układzie dróg.
Należą do nich nowe minironda na szczycie wzgórza Leckhampton Hill, w miejscu połączenia z autostradą A436, oraz system ruchu przeciwnego na końcu Cowley. Doprowadziło to również do rozbiórki pubu Air Balloon.
Więcej szczegółów na temat projektu A417 ujawniono po podpisaniu przełomowego porozumienia pomiędzy National Highways a Natural England, którego celem jest wsparcie w budowie światowej klasy infrastruktury krajowej, przy jednoczesnym zapewnieniu lepszych wyników dla środowiska.
Zostało podpisane w związku z projektem krajobrazowym A417 Missing Link, którego celem jest zapewnienie czteromilowej bezpieczniejszej drogi ze swobodnym ruchem, przy jednoczesnym zachowaniu i wzmocnieniu szczególnego charakteru, naturalnego piękna i dzikiej przyrody krajobrazu narodowego Cotswolds.
Nowy protokół ustaleń (MoU) określa ramy współpracy między obiema organizacjami, a jego głównym celem jest poprawa wyników środowiskowych wzdłuż strategicznej sieci drogowej (SRN).
Steve Foxley, dyrektor projektu A417, dodał: „To zaszczyt podpisać protokół ustaleń w ramach programu A417 Missing Link, projektu, który naprawdę odzwierciedla nasze zaangażowanie w zrównoważoną infrastrukturę.
„Ten projekt uwzględniający krajobraz jest świadectwem tego, jak możemy zintegrować światowej klasy praktyki środowiskowe z istotnymi ulepszeniami transportu.
„Od przejść dla dzikich zwierząt po nowe siedliska – dołożyliśmy wszelkich starań, aby nasza praca szanowała i podkreślała oszałamiający krajobraz Cotswold”.
Emma Johnson, zastępca dyrektora Natural England w West Midlands, powiedziała: „To porozumienie (MoU) pomoże nam jeszcze lepiej współpracować z National Highways w celu opracowania strategicznego podejścia do kwestii takich jak zanieczyszczenie powietrza.
„Również optymalizacja miękkich osiedli* Dróg Krajowych w celu poprawy połączenia przestrzeni bogatych w przyrodę i to z rozmachem.
„Współpracowaliśmy z National Highways nad projektem drogi A417, na którym podpisano protokół ustaleń, aby osiągnąć znaczące ulepszenia w stosunku do pierwotnej propozycji.
„Oznacza to, że ostateczne rozwiązanie jest lepsze dla przyrody i ludzi. Uzgodnione działania obejmują zmianę kierunku szlaku krajowego Cotswold Way na nowy most, wykorzystanie i ulepszenie starej jezdni, dzięki czemu szlak będzie bardziej dostępny.
„Na planie drogowym skorzystają Crickley Hill i Barrow Wake SSSI, a także 72,5 ha nowych wapiennych użytków zielonych w ramach korzyści netto w zakresie różnorodności biologicznej”.