Shane van Gisbergen jest teraz związany z trzema innymi kierowcami dla większości zwycięstw w serii Cup w 2025 roku.
Były mistrz supercarów australijskich wygrał swój trzeci wyścig sezonu w Sonoma w niedzielę. Po rozpoczęciu na słupie Van Gisbergen był absolutnie dominujący. Nikt nie miał dla niego niczego, a on stracił prowadzenie tylko podczas cykli pit stop.
Reklama
Van Gisbergen był tak dobry, że wygrał nawet drugi etap wyścigu pomimo późnego pit stop. Po nieco ponad dwoma okrążeniami na scenę, Van Gisbergen był na drugim miejscu na Kyle Larson na ostatnim okrążeniu i z łatwością minął mistrza Serii Pucharu w wygranej scenicznej. Larson nie był na scenie. Tak szybciej był Van Gisbergen.
Z zwycięstwami w Mexico City i na kursie Chicago Street w zeszłym tygodniu Van Gisbergen jest związany z Larsonem, Dennym Hamlinem i Christopherem Bellem jako liderami wygranych NASCAR w tym sezonie. Ci trzej kierowcy są legalnymi pretendentami do tytułu.
Van Gisbergen nie jest.
Niedzielne zwycięstwo było jego trzecim najlepszym finiszem sezonu i tylko czwartym najlepszym finiszem. 36-latek rozpoczął 27. miejsce w niedzielnym wyścigu w rankingu punktów w swoim pierwszym pełnym wymiarze godzin w sezonie Cup Series i był absolutnym zerem na każdym torze, który nie jest kursem drogowym.
Reklama
W tej chwili jest o wiele bardziej prawdopodobne, że ukończy 16. miejsce wśród kierowców play -off niż w pobliżu 10 najlepszych. W końcu nigdy nie ukończył w pierwszej dziesiątce na torze, który nie jest kursem drogowym podczas swojej kariery krótkiej Serii Pucharu. I jest tylko jeden kurs drogi w fazie playoff.
Nie jest zaskoczeniem, że Van Gisbergen nie był czynnikiem na owale w swoim pierwszym pełnym wymiarze godzin w serii Pucharu. Seria Supercars nie ścigają się z owalami. A ponieważ tak podobne są samochody do obecnego samochodu CUP Series, trudno jest nauczyć się owoców w locie na najwyższym poziomie NASCAR.
Czy te walki zmniejszają się, jak dobry był Van Gisbergen na kursach drogowych? To pytanie, które warto zastanowić w erze playoff NASCAR.
Sukces w playoff koloruje teraz każde postrzeganie sukcesu i porażki w serii NASCAR CUP, pomimo losowego formatu. Najlepszy kierowca w pierwszych 26 wyścigach sezonu ma przewagę, ale kilka złych wykończeń w pierwszej rundzie trzech wyścigów może nadal prowadzić do zaskoczenia. Wczesne wyjście playoff może z łatwością przyćmić sezon doskonałości.
Reklama
A odkąd wszedł do NASCAR, Van Gisbergen jest absolutnie doskonały na kursach drogowych. Był pierwszym kierowcą od ponad 50 lat, który wygrał w swoim debiucie Serii Cup w 2023 roku, kiedy wygrał inauguracyjny wyścig w Chicago. Z czterema zwycięstwami w karierze jest najlepszym nieamerykańskim kierowcą NASCAR na najwyższym poziomie.
Jest całkiem niezły przypadek, że jest już najlepszym wyścigiem NASCAR Road. Zwycięstwo w Sonoma uczyniło go pierwszym kierowcą od Jeffa Gordona w 1998 i 1999 roku, aby wygrać trzy kolejne wyścigi kursu drogowego z bieguna.
Ale prawdopodobnie wyjdzie z play -offów, zanim Charlotte Roval pojawi się w drugiej rundzie po sezonie. Pomimo trzech zwycięstw średnie wykończenie Van Gisbergen jest wciąż znacznie poza pierwszą 20 lat i nie kwalifikuje się również dobrze. W pierwszej rundzie będzie daleko w tyle za rywalami w playoff w Darlington, Gateway i Bristol.
Jednak słaba pierwsza runda nie powinna oderwać się od tego, jak niesamowity był na torach, które obejmują zarówno zakręty w lewo, jak i w prawo. Jak pokazały ostatnie dwa tygodnie, jest wyraźnie w swojej własnej klasie na polu serii Cup, które jest znacznie lepsze niż 20 lat temu podczas wyścigów drogowych.
I tak, można docenić, jak fantastyczny Van Gisbergen jest na kursach drogowych, mimo że prawdopodobnie wyjdzie z play -offów z jękiem.