MARTINSVILLE, WIrginia – 02 LISTOPADA: Zane Smith (Chevrolet nr 71 Spire Motorsports Focused Health) obserwuje akcję w boksie podczas kwalifikacji do wyścigu Xfinity 500 NASCAR Cup Series Playoff Race 2 listopada 2024 r. na torze Martinsville Speedway w Martinsville w stanie Wirginia. (Zdjęcie: Jeff Robinson/Icon Sportswire za pośrednictwem Getty Images)

Zane Smith będzie ścigał się w barwach Front Row Motorsports w serii NASCAR Cup w 2025 r. (zdjęcie: Jeff Robinson/Icon Sportswire za pośrednictwem Getty Images)

Zane Smith powraca do Front Row Motorsports.

W czwartek zespół ogłosił długo oczekiwaną informację, że Smith będzie jeździł trzecim samochodem NASCAR Cup Series w 2025 roku. Formalność nastąpiła po tym, jak zespół oznajmił, że zakup czarteru od Stewart-Haas Racing został sfinalizowany w związku z sporem prawnym z NASCAR dotyczącym nowej umowy czarterowej.

Smith (25 l.) zdobył tytuł mistrza Truck Series 2022 w zawodach Front Row Motorsports. W tym sezonie wygrał cztery wyścigi i w 23 wyścigach 19 razy plasował się w pierwszej dziesiątce. Czwarte zwycięstwo w sezonie odniósł w wyścigu o mistrzostwo, w którym zwycięzca bierze wszystko.

Po kolejnym sezonie w Truck Series w 2023 r. Smith przeniósł się do Cup Series w 2024 r. wraz ze Spire Motorsports. Smith podpisał kontrakt z Trackhouse Racing, ale zespół wypożyczył go do trzeciego samochodu Spire. Po rozbudowie zespołu Trackhouse do trzech samochodów w 2025 r. i dodaniu Shane’a van Gisbergena do zespołu Cup Series, Smith pod koniec sezonu stał się wolnym agentem.

Smith zajął 30. miejsce w rankingach z dwoma miejscami w pierwszej piątce i pięcioma w pierwszej dziesiątce. Tylko raz znalazł się w pierwszej dziesiątce, zanim dowiedział się, że pod koniec sezonu zostanie wolnym agentem.

Po wystawieniu dwóch samochodów w ostatnich sezonach Front Row ponownie powiększa się do trzech samochodów. Smith dołącza do Todda Gillilanda i Noaha Gragsona, podczas gdy Michael McDowell przenosi się do Spire na rok 2025. Gragson dołącza do zespołu po zamknięciu SHR pod koniec sezonu 2024.

Zarówno FRM, jak i 23XI Racing zdecydowały się na zakup czarterów od SHR, ale przyszłość tej sprzedaży znalazła się w zawieszeniu po tym, jak oba zespoły złożyły pozew antymonopolowy przeciwko NASCAR w związku z umową franczyzową z zespołami. Obydwa zespoły jako jedyne nie podpisały umowy czarterowej przed wygaśnięciem poprzedniej z końcem sezonu 2024.

Nie podpisując umowy, zespoły nie były w stanie sfinalizować zakupów czarterowych. Jednak oni otrzymał wstępny nakaz od sędziego federalnego, który pozwala im tymczasowo konkurować jako zespoły czarterowane – i kupować czartery od SHR – w 2025 r., w miarę postępów ich pozwu przeciwko NASCAR.

Source link