Nowe 9 miliardów funtów kolej żelazna jest budowany w Afryka który ma połączyć dwa duże miasta.

Linia kolejowa normalnotorowa Lagos–Kano o długości 1335 km połączy Lagos z Kano w Nigeria.

Pierwszy z nich to port nad Oceanem Atlantyckim, drugi w pobliżu granicy z Niger.

Usługi będą także przebiegać przez stolicę kraju, Abudżę.

Nowa linia zastępuje sieć skrajni Cape, zbudowaną przez Brytyjczyków w latach 1896-1927.

Część kolei normalnotorowej jest już uruchomiona, ponieważ ukończono budowę dwóch odcinków i uruchomiono pociągi pasażerskie.

Linię między Abudżą a Kaduną oficjalnie otwarto w lipcu 2016 r., a wstęgę na odcinku między Lagos a Ibadanem przecięto w czerwcu 2021 r.

W maju 2018 r. minister transportu Nigerii podpisał kontrakt o wartości 6,68 miliarda dolarów z China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) na dokończenie pozostałych odcinków linii kolejowej.

Sekcje, które nadal wymagają zbudowania, to:

  • Ibadan i Osogbo-Ilorin
  • Osogbo i Ado Ekiti
  • Ilorin i Minna
  • Minna i Abudża
  • Kadunę i Kano

Ale to może nie być koniec, bo w przygotowaniu jest dalsza część.

W 1987 r. rząd Nigerii przyznał kontrakt na budowę pierwszej w kraju kolei normalnotorowej.

Połączyło to kopalnie w Itakpe z hutą stali Ajaokuta i zbudowało linię prowadzącą do miasta portowego Warri.

Chociaż projekt znalazł się „w zawieszeniu” i był niekompletny po otwarciu linii Abudża – Kaduna. CCECC przejęło budowę linii.

Prezydent Muhammadu Buhari oficjalnie zainaugurował 326-kilometrową sieć Itakpe-Ajaokuta-Warri do komercyjnej eksploatacji.

W październiku 2019 r. rząd Nigerii podpisał kontrakt o wartości 3,9 miliarda dolarów z China Construction Railway Corporation (CCRC) na budowę linii kolejowej łączącej Abudżę z Itakpe.

Kontrakt ten obejmował także budowę portu morskiego Warri.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj