Europa ma wielu zajętych lotniskaale żaden nie jest tak zatłoczony jak London Heathrow. Według danych analityków podróży OagHeathrow był najbardziej ruchliwym lotniskiem w Europie w 2024 r., Z 51,5 milionami miejsc w lotach krajowych i międzynarodowych.

Własne liczby lotniska pokazują, że w ubiegłym roku poradziło sobie z rekordem 83,9 miliona pasażerów. To sprawiło, że był to piąty najbardziej zajęty lotnisko na świecie przez całkowitą liczbę pasażerów i drugie najbardziej ruchliwe w podróży międzynarodowej. Heathrow Miał także więcej międzynarodowych połączeń lotniczych niż jakiekolwiek inne lotnisko w 2024 r., W oparciu o oficjalne raporty.

Lotnisko znajduje się zaledwie 14 mil na zachód od Central Londyn i jest największym z sześciu międzynarodowych lotnisk obsługujących stolicę.

Zaczęło się jako małe lotnisko w latach 30. XX wieku i szybko rosło Wojna światowa 2.

Dziś obejmuje ponad 12 kilometrów kwadratowych, z czterema terminalami pasażerskimi, dwoma głównymi pasami startowymi i osobnym terminalem ładunkowym.

Heathrow jest główną bazą dla obu Brytyjskie Linie Lotnicze I VIRGAT ATLANTICi jest używany przez ponad 89 linii lotniczych latających do 214 miejsc w 84 krajach.

Lotnisko prowadzone jest przez Heathrow Airport Holdings, które jest własnością grupy inwestorów międzynarodowych.

Należą do nich Ardian (32,61%), Qatar Investment Authority (20%), fundusz inwestycji publicznych Arabii Saudyjskiej (15,01%), GIC (11,20%), australijskie trust emerytalny (11,18%) i China Investment Corporation (10%), zgodnie ze stroną internetową Heathrowa.

W 2023 r. Były właściciel większości Ferrovial zgodził się sprzedać swój 25% udziałów w Heathrow za 2,4 miliarda funtów, według Fortuna. Ta umowa wyceniała lotnisko na około 10 miliardów funtów.

Teraz opracowywane są plany Rozwiń lotnisko dalej.

Heathrow mówi, że większe lotnisko stworzy dla pasażerów więcej miejsca i pomoże zaspokoić przyszłe zapotrzebowanie na podróż.

Plan ekspansji obejmuje trzeci pas startowy, nowy infrastrukturai ulepszenia do terminali. Ma również na celu poprawę punktualności i zmniejszenie opóźnień.

Według Heathrowformalna propozycja zostanie przedłożona rządowi latem 2025 r.

Lotnisko musi następnie ubiegać się o zamówienie zgody na rozwój, które zostanie sprawdzone przez inspektorat planowania.

Ekspansja jest klasyfikowana jako projekt infrastruktury znaczącego na szczeblu krajowym, co oznacza, że nie może go rozstrzygać przez lokalną radę i musi przejść specjalny proces rządowy.

Nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji. Heathrow twierdzi, że nadal przegląda szczegóły i nie będzie iść naprzód, dopóki nie otrzyma informacji zwrotnej z Rząd jeszcze w tym roku.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj