Otwarcie nowego 211 milionów funtów kolej żelazna Stacja w słynnym brytyjskim mieście została odepchnięta, gdy projekt zaczyna się kształtować. Stacja Cambridge South została otwarta w tym roku, ale teraz ma zostać otwarta w 2026 r. Urzędnicy powiedzieli, że jest to opóźnienie w projekcie ponownego podpisania miasta i zmian harmonogramu głównej linii East Coast. List z Rail Network Dla interesariuszy twierdziło, że ten ostatni „będzie niezbędny, aby umożliwić obsługę usług na stacji Cambridge South”.
W liście powiedział: „Te dwa projekty miały znaczący wpływ na nasze plany wprowadzenia Cambridge South do służby. Jeśli oba kamienie milowe zostaną pomyślnie dostarczane zgodnie z planem w grudniu 2025 r., Będziemy mogli otworzyć nową stację na początku 2026 roku”. Urzędnicy powiedzieli wtedy, choć „później niż pierwotnie planowano”, infrastruktura a aktualizacje harmonogramu „zapewnią Cambridge South, aby zaspokoić potrzeby kampusu biomedycznego, lokalnej społeczności i szerszego regionu przez wiele lat”, Cambridgeshire Live Raporty.
Urzędnicy twierdzą, że fakt, że stacja będzie miała cztery platformy zmniejszy opóźnienia i pomoże pomieścić planowaną trasę kolejową East West łączącą Oxford, Milton Keynes, Bedford i Cambridge. Ma to podłoże kanclerza, Rachel Reeves.
Witryna znajduje się obok rezerwatu przyrody, a budynek ma panele słoneczne i kwiaty na dachu. Nie ma również parkingu.
Będzie przylegający do systemu autobusowego z przewodnikiem i połączony z pobliskimi drogami rowerowymi i ścieżkami.
Kolej wokół Cambridge została ponownie otwarta 6 stycznia, co oznacza zakończenie „krytycznej” pracy inżynierii w ciągu dwunastodniowego zamknięcia głównej linii w okresie Bożego Narodzenia.
Network Rail powiedział: „Wykonawcy z South Rail Systems Alliance (SRSA) całkowicie przebudowali Junction Shepreth Branch Junction w ramach projektu szerszej stacji.
„Przebudowa tego skrzyżowania zapewni lepsze podróże pasażerskie w przyszłości, zwiększając prędkość linii z 50 km / h (z 30 km / h) do skrzyżowania w ramach przyszłego etapu uruchamiania programu rezygnacyjnego Cambridge”.
Urzędnicy dodali: „Na samej stacji połączenia torowe na obu końcach stacji zostały ponownie skonfigurowane do ich ostatecznych wyrównania, łącząc dwa ostatnie tor, które będą służyć stacji czteroplatformowej.
„Murphys zakończył prace nad powierzchnią platformy wyspowej i zainstalował drugorzędną kładkę na południowym krańcu platformy, jednocześnie podnosząc wnętrze budynków stacji, które będą kontynuowane do Nowego Roku”.