Londyn był kiedyś domem dla Niesamowite lotnisko To wprowadziło niektóre z najważniejszych na świecie innowacji lotniczych – ale dziś większość ludzi nigdy o tym nie słyszała.
Lotnisko Croydonpołożony na południe od stolicy, był głównym brytyjskim Międzynarodowe lotnisko W latach dwudziestych i 50. XX wieku obsługa większej liczby pasażerów, ładunków i poczty niż jakiekolwiek inne brytyjskie lotnisko w tym czasie.
Była to strona kilku światowych nowości, w tym pierwszej wieży kontroli ruchu lotniczego, pierwszego terminalu lotniska, a nawet pierwszego hotelu na lotnisku.
Otwarty w 1920 r. Croydon szybko stał się brytyjskim centrum lotniczym, z Imperial Airways – pierwszą krajową linią lotniczą w Wielkiej Brytanii – działającą z tego miejsca.
To była brama lotów do Paryża i Berlina. Z czasem pomógł ukształtować przyszłość globalnych podróży lotniczych, wprowadzając nawigację radiową i wczesne procedury kontroli ruchu lotniczego.
Opracowano tu również słynne wezwanie do niepokoju „Mayday”, obecnie używane na całym świecie.
Jednak pod koniec lat 50. Croydon walczył o rywalizację. Zapotrzebowanie na większe samoloty i dłuższe pasy startowe oznaczało, że Heathrow objął główne lotnisko w Londynie, a Croydon zamknął się na dobre w 1959 roku.
Dzisiaj większość witryny została zbudowana, ale jego terminalowa wieża kontrolna pozostaje chroniona jako punkty orientacyjne.
W szczytowych latach Croydon był w centrum historii lotnictwa. W 1930 r. Pilot Amy Johnson wystartowała z lotniska podczas rekordowego lotu solo do Australii.
Kilka lat wcześniej Charles Lindbergh wylądował w Croydon w duchu St. Louis po tym, jak został pierwszą osobą, która latała bez przerwy przez Atlantyk.
Lotnisko było także miejscem, w którym Winston Churchill odbył lekcje wczesnego latania, nawet raz i prawie umierając.
W 1936 r. Lot z lotniska pomógł transportować generał Francisco Franco do Hiszpanii, wywołując hiszpańską wojnę domową.
Podczas II wojny światowej Croydon był używany jako lotnisko myśliwskie w bitwie o Wielką Brytanię.
Witryna doznała ciężkich bombardowań w 1940 r., A fabryki i hangary zostały zniszczone podczas pierwszego dużego nalotu na Londyn.
Po wojnie lotnisko wznowiło loty komercyjne, ale było jasne, że Croydon wyrósł na otoczenie.
Bez miejsca na rozszerzenie, większe lotniska, takie jak Heathrow i Gatwick, przejęli władzę, aw 1952 r. Rząd zdecydował, że Croydon ostatecznie zostanie zamknięty. Ostatni lot komercyjny pozostał we wrześniu 1959 r.
Dzisiaj nadal pozostają ślady lotniska Croydon. Stara wieża budynku i kontroli terminalu jest teraz domem dla centrum dla zwiedzających, w którym entuzjaści lotnictwa mogą zbadać historię pierwszego dużego dużego lotniska w Wielkiej Brytanii.
Oryginalna wieża kontrolna również wciąż stoi, a samolot Havilland Heron, pomalowany w celu przypominania ostatniego lotu pasażerskiego z Croydon, jest wyświetlany na zewnątrz.
Dla tych, którzy planują odwiedzić, Centrum dla odwiedzających na lotnisku Croydon Otwiera się w pierwszą niedzielę każdego miesiąca.
Wycieczki z przewodnikiem zabierają gości przez oryginalną wieżę terminali i kontrolną. Bilety można zarezerwować onlinez niewielką darowizną, która pomaga utrzymać witrynę.