Chiny strategicznie rozwijają nowy handel Drogi do Europy omijają Morze Południowochińskie, mające na celu zmniejszenie polegania na ścieżkach morskich podatnych na napięcia geopolityczne ze Stanami Zjednoczonymi i jej sojusznikami. Te alternatywne korytarze Uwzględnij linki do kolei lądowej przez Azję Środkową, a nawet arktyczne pasy żeglugowe, umożliwiając Chinom na ominięcie tradycyjnych punktów dławiających, takich jak Cieśnina Malakki i Kanału Sueza.
W ciągu ostatnich kilku lat miasto Chongqing w Chinach stało się popularnym miejscem dla lądowej trasy handlowej, którą niektórzy twierdzą, może stać się nową wersją Land Canal. Trasa obsługiwana przez kolei szybko pojawia się jako kluczowy gracz w Azji w sieci logistycznej, z oczekiwaniami, że stanie się najważniejszym centrum regionu dla handlu i transportu.
Jego strategiczna lokalizacja i wydajna infrastruktura sprawiają, że idealnie nadaje się do szybkiego przenoszenia towarów ponad granicami, oferując niezawodną alternatywę dla tradycyjnych ścieżek morskich.
Miasto szybko pojawiło się jako strategiczny punkt podparcia w chińskiej sieci handlowej, a jego model – jeśli nadal się powiódł – może zainspirować rząd do podobnych inwestycji na zachodzie kraju, informuje South China Morning Post.
Ambitny projekt kolejowy jest kluczowym elementem Xi Jinping„Kontrowersyjna inicjatywa pasa i drogi (BRI), która ma na celu przekształcenie globalnego handlu – i zwiększyć wpływ ekonomiczny na całym świecie – poprzez tworzenie szybszych, bardziej wydajnych powiązań między Azją a Europą. Łącząc około 60 miast w Chinach z 50 miejscami docelowymi w całej Europie, inicjatywa wykorzystuje szybką szynę towarową do szybkiego przenoszenia towarów na rozległych odległościach.
Lądowa trasa handlowa przez Chongqing oferuje znaczącą przewagę nad tradycyjnym transportem morskim, skracając czas dostawy o 10 do 20 dni i usprawniając procedury celne.
Uruchomienie pociągu Bullet ASEAN w 2023 r. Dalej zwiększyło wydajność, skracając czas wysyłki między Hanoi i Chongqing do zaledwie pięciu dni. Stamtąd towary mogą dotrzeć do Europy w niecałe dwa tygodnie, co czyni ją wysoce konkurencyjną opcją handlu międzynarodowego.
Poza korzyściami logistycznymi Chongqing odgrywa istotną rolę w globalnej produkcji.
Produkuje około jednej trzeciej światowych laptopów, służy jako kluczowe centrum produkcji pojazdów elektrycznych i eksportuje około jedna czwarta chińskich samochodów, wzmacniając swój status zarówno strategicznego punktu tranzytowego, jak i potęgi przemysłowej.