Brytyjczycy czekają na chłodne, mokre platformy kolejowe w środku zimy na kolejny późny przybycie, może żałować, że Wielka Brytania nie będzie bardziej podobna Japonia.
Z niesamowitą linią Shinkansen pociągi Pływając z prędkością do 177 mil na godzinę, mówi się, że koleja zaawansowana technologicznie w kraju jest najbardziej punktualnym na świecie.
Japońskie koleje krajowe, obecnie Japan Rail, udało się prawie podwoić prędkość swoich najszybszych pociągów, gdy stworzył pierwszy Shinkansen, znany w języku angielskim jako Bullet Train.
Pierwsza linia Shinkansen została otwarta 1 października 1960 r. Z nowymi szynami zbudowanymi w celu pomieszczenia futurystycznych pociągów po łącznym koszcie około 9,3 miliarda funtów (1,8-drugi).
Od tego czasu japońskie pociągi pociskowe osiągnęły 177 mil na godzinę (285 kmh) i zainspirowały linię szybkich w innych krajach, w tym Francji, która otworzyła drugą na świecie dedykowaną linię szybkiej, TGV, w 1981 roku.
W dzisiejszych czasach podróż z Tokio do Kioto zajmuje około dwóch godzin – odległość 279 mil.
Według Nippon.com ścisłe zasady dotyczące poziomów hałasu w dzielnicach mieszkalnych oznaczają, że dźwięki nie mogą przekraczać 70 decybeli, co według publikacji jest takie samo jak odkurzacz.
Aby spełnić wymagania, japoński Shinkansen ma środki wbudowane w torby w celu zmniejszenia hałasu i wibracji.
Kształt „nosa” pociągu jest również usprawniony w celu zmniejszenia „boomu tunelowego”, wybuchowego dźwięku powietrza spowodowanego, gdy pociągi Shinkansen wypychają powietrze z tuneli przy prędkościach pęknięcia.
Chiny, Hiszpania i Korea Południowa również rozwinęły własne linie o dużej prędkości, odkąd Japonia była pionierem tej technologii.
Jednak według Auentic.com japoński Shinkansen jest najbardziej punktualnym pociągiem ekspresowym na długich odległości.
Shinkansen wydaje się również być jednym z najbezpieczniejszych, z zerowymi wypadkami prowadzącymi do obrażeń lub ofiar śmiertelnych od rozpoczęcia usług, informuje oficjalna strona internetowa.
Mówi, że Shinkansen jest zgodny z ścisłym harmonogramem, z 130 000 usług rocznie i średnim opóźnieniem od zaledwie 12 sekund.