Projekt autostrady ma połączyć dwa z nich Kamerun największych miast wkroczył w drugi etap – przedsięwzięcie, którego budowa będzie kosztować około 1,5 miliarda dolarów (niecałe 1,2 miliarda funtów).
Autostrada połączy Yaounde, stolicę Kamerunu, w której mieszka ponad 2,8 miliona ludzi, z miastem portowym Duala, które jest największym miastem w kraju.
Obecnie podróż drogą trwa niecałe pięć godzin, pokonując dystans prawie 248 mil. The infrastruktura Oczekuje się, że projekt poprawi łączność Kamerunu z Demokratyczna Republika Konga.
Trwają prace na drugim etapie autostrady Yaounde-Duala.
Odcinek połączy Bidodi z Dualą na łącznej długości ponad 140 km i połączy się z istniejącą siecią. Odcinek będzie składał się z pięciu odcinków i trzech zjazdów o długości około 27 mil.
Pierwsza faza autostrady, oficjalnie uruchomiona w 2014 r., została ukończona w 2021 r. i jest częściowo otwarta dla publiczności. Osiągnięcie ukończenia zajęło nieco ponad siedem lat. Budowa tej części sieci obejmowała sześć mostów przęsłowych, jeden most główny, węzeł przesiadkowy, dziewięć kanałów, 108 przepustów skrzynkowych (betonowa konstrukcja służąca do odprowadzania wody i umożliwiająca przejazd ruchu oraz bydła pod autostradą), jedną opłatę za autostradę stacja, dwa punkty poboru opłat przesiadkowych i jeden obszar obsługi.
Szacunkowy koszt tego etapu to aż 337,86 miliardów XAF, co stanowi równowartość ponad 430 milionów funtów. Na długości około 60 km do węzła Bibodi zbudowano autostradę o wymiarach dwa na dwa pasy ruchu, z możliwością rozszerzenia do trzech.
Według Banku Światowego koszt autostrady jest zbyt wysoki w porównaniu z innymi projektami tego samego typu w Polsce Afryka, Daily Guardian Post raporty.
Z Afrykańskiego Banku Rozwoju (AfDB) poszukuje się funduszy na pakiet o wartości 603,6 mln dolarów (463 mln funtów) na opłacenie drogi.
To pierwsza autostrada wysokiej klasy, która zostanie zbudowana w Kamerunie. Według zespołu projektowego zespół projektowy musiał stawić czoła górzystemu i pagórkowatemu terenowi, a także gęstym lasom z bagnami, komarami i dużą częstością występowania chorób tropikalnych. ENR.
Jednostki konsultingowe w zakresie projektowania w krajach, w tym w Chinach, Kamerunie i Dania współpracowała nad optymalizacją trasy i zapewnieniem, że projekt będzie miał minimalny wpływ na środowisko. Wiele elementów, takich jak punkty poboru opłat i obszary obsługi, uwzględnia w swoich projektach lokalną architekturę i estetykę kulturową.
Połączenie nie tylko usprawni komunikację pomiędzy dwoma największymi miastami, ale także przyspieszy integrację gospodarczą całego regionu. Obejmuje to korytarze handlowe prowadzące do sąsiadów Kamerunu. Droga ma być gotowa w ciągu 36 miesięcy.
Kamerun to kraj w Afryce Środkowej, graniczący z Nigerią na zachodzie i północy, Czadem na północnym wschodzie, Republiką Środkowoafrykańską na wschodzie i Gwinea RównikowaGabon i Republika Konga na południu. Jego linia brzegowa leży nad Zatoką Biafra, częścią Zatoki Gwinejskiej i Oceanu Atlantyckiego.
Liczy prawie 31 milionów ludzi, którzy oprócz języków narodowych, czyli angielskiego i francuskiego, mówią 250 językami ojczystymi lub obydwoma. Stało się niemiecki kolonia w 1884 r., ale po I wojnie światowej została podzielona między Francję i Wielką Brytanię zgodnie z mandatem Ligi Narodów. Niepodległość uzyskano w styczniu 1960 r.
Jest członkiem Unii Afrykańskiej, Organizacja Narodów Zjednoczonych, Wspólnota oraz Ruch Państw Niezaangażowanych, założony w celu wspierania interesów krajów rozwijających się w kontekście konfrontacji podczas zimnej wojny.
Kamerun to kraj o niższych średnich dochodach i wysokim poziomie ubóstwa. W 2024 r. 23 procent populacji będzie żyło poniżej poziomu międzynarodowego ubóstwo linii 2,15 USD (1,65 GBP) na osobę dziennie. Ubóstwo jest szczególnie wysokie na obszarach wiejskich, gdzie żyje 55 procent ludności czynnej zawodowo.