Brytyjscy turyści do Hiszpania wkrótce będą mogli podróżować jeszcze szybciej między dwoma swoimi ulubionymi miastami.
Obywatel Hiszpanii koleje chcąc zmodernizować sieć, intensywnie inwestują w nową infrastrukturę.
Adif, państwowy zarządca infrastruktury kolejowej, zainwestuje 20 miliardów funtów w latach 2022–2026.
To prawie trzykrotnie więcej niż cały PKB Polski Monako.
Ponad połowa tej kwoty trafi do sieci konwencjonalnej, pociągów podmiejskich i towarowego.
Andaluzja to jeden z regionów Hiszpanii, który obiecał znaczną poprawę sieci, ale jak dotąd nie udało się tego osiągnąć.
Plany budowy obwodnicy ul malaga do Sewilli, która przecięłaby Kordobę i przyspieszyła podróż o 20 minut, postępuje w ślimaczym tempie – do niedawna.
Pierwotnie przetarg na obwodnicę kolejową Almodóvar został ogłoszony w 2018 r. i miał zostać ukończony w 2020 r.
Nowa linia skróci czas podróży między Malagą a Sewillą z jednej godziny i 55 minut do zaledwie jednej godziny i 35 minut.
Prace na połączeniu rozpoczęły się jednak dopiero w czerwcu 2020 r., a termin jego zakończenia przesunięto na marzec 2022 r.
Pomimo dalszych opóźnień oczekuje się, że linia o wartości 23 mln funtów zostanie ostatecznie ukończona w 2025 r.
W zeszłym tygodniu hiszpański minister transportu Óscar Puente spotkał się ze swoim kolegą Rocío Díazem, ministrem robót publicznych.
Po spotkaniu ministrowie potwierdzili, że obwodnica zacznie działać w przyszłym roku.
Przedłużenie ma długość zaledwie 1,8 km, ale wymagało modyfikacji trasy linii iberyjskiej Alcázar de San Juan-Cádiz na odcinku około jednego kilometra.
Połowę z 23 milionów funtów wydano na ułożenie nowych torów, a pozostałe pięćdziesiąt procent na budowę obiektów kontroli ruchu, sygnalizacji i telekomunikacji.
Opóźnienie w ukończeniu linii wynikało głównie z konieczności poprawy odwodnienia nowych torów ze względu na ich bliskość do strumienia wpadającego do Gwadalkiwiru.