W celu przyspieszenia wdrażania punktów ładowania pojazdów elektrycznych (EV) Departament Transportu ogłosił, że pozwolenie na budowę nie jest już wymagane do instalacji w różnych lokalizacjach w Anglii od czwartku. Deregulacja dotyczy prywatnych podjazdów mieszkalnych, miejsc pracy i publicznych ulic.
Celem jest złagodzenie biurokratycznych przeszkód, które utrudniają rozszerzenie punktów naładowania, a raporty sugerują, że uzyskanie pozwolenia na budowę rad na instalacje publiczne może potrwać do dziewięciu miesięcy.
Zwiększenie publicznej infrastruktury ładowania jest uważane za kluczowe w zachęcaniu do większej liczby kierowców, szczególnie tych bez parkowania w terenie, do przejścia na pojazdy elektryczne.
Według raportu opublikowanego przez Krajowe Biuro Audytu w grudniu wdrażanie publicznych EV Chargers jest na dobrej drodze do spotkania z Departamentem Szacunkowego Minimalnego Wymagania Transportu w wysokości 300 000 do 2030 r. Rząd zobowiązał się do zakazania sprzedaży nowych samochodów i samochodów z silnikiem Diesla z 2030 r.
Lilian Greenwood, minister przyszłości dróg, powiedział: „ograniczamy dokumenty, aby zwiększyć rewolucję EV, aby kierowcy, firmy i osoby, które chcą dokonać zmiany, będą mieli więcej punktów naładowania do zasilania i mniej czerwonej taśmy do radzenia sobie.
„Nadal ułatwiamy przejście na EVS, tańsze i lepsze, inwestując ponad 2,3 miliarda funtów na wsparcie kierowców i wspieranie brytyjskich samochodów poprzez międzynarodowe umowy handlowe, tworząc miejsca pracy, zwiększając inwestycje i zabezpieczając naszą przyszłość”.
Lewis Gardiner, dyrektor operacyjny w Osprey Charging Network, okrzyknął ogłoszenie jako „niezwykle mile widziana i praktyczna zmiana, która będzie naprawdę zmieniła się w terenie”.
Dodał: „Usunięcie potrzeby pozwolenia na budowę na podstawową infrastrukturę elektryczną, taką jak podstacje w większości witryn, zaoszczędzi miesiące opóźnień, zmniejszy koszty i przyspieszy dostarczenie potrzebnych kierowców hubów szybkiego ładowania”.
Jack Cousens, szef polityki dróg w AA, nalegał, aby rząd musiał zrobić „wszystko, co w jego mocy”, aby zwiększyć liczbę ładowników EV, zauważając, że zmniejszenie przepisów dotyczących planowania „pomoże przyspieszyć instalacje”.
Kontynuował: „Kluczowym elementem jest w odpowiednim czasie zapewnienie połączenia siatki. Jest to szczególnie ważne na wiejskich lokalizacjach i obszarach, w których nie ma dedykowanego parkingu poza ulicą”.
Starszy urzędnik ds. Polityki RAC Rod Dennis świętował ogłoszenie, mówiąc, że nakłonienie większej liczby kierowców do wyboru EV dla następnego samochodu zależy od „usuwania przeszkód, przed którymi stoją niektórzy ludzie”.
Ostrzegł jednak, że „stosunkowo wysokie koszty opłat publicznych … nadal należy rozwiązać”.