Eksperci wzywają rząd do wprowadzenia nowego Przepisy dotyczące jazdy Położenie kresu temu, co mówią, jest „problemem możliwym do zapobiegania” poprzez zwalczanie wypadków związanych z zmęczeniem, proponując środki podobne do AreathAlysers do jazdy na picie.

Badania z Królewskie Towarzystwo Zapobiegania Wypadkom (ROSPA) ujawnia, że ​​ponad 430 osób zostało zabitych lub poważnie rannych w zderzeniach związanych ze zmęczeniem kierowcy w 2023 r.

Dodatkowo, prawie 1300 wypadków przypisano kierowcom zasypiającym lub Utrata koncentracji z powodu zmęczenia.

Niepokojące statystyki skłoniły grupy bezpieczeństwa do zażądania działań, w tym wprowadzenia znormalizowanego testu zmęczenia i kampanii uświadamiających skierowanych do grup wysokiego ryzyka, takich jak pracownicy zmiany.

ROSPA, we współpracy z grupą zmęczeniową, wzywa decydentów do ustalenia priorytetów bezpieczeństwa drogowego poprzez rozwiązanie problemów związanych z siezką.

W oświadczeniu Caitlin Taylor, menedżer ds. Bezpieczeństwa drogowego Rospy, podkreślił powagę problemu i powiedział: „Zmęczenie upośledza zdolność prowadzenia pojazdu w sposób porównywalny do picia lub jazdy narkotykowej, ale otrzymuje znacznie mniejszą uwagę. To musi się zmienić. Zmęczenie spowalnia czasy reakcji, zmniejsza świadomość i wpływa na podejmowanie decyzji, naraża wszystkich na ryzyko”.

Aby rozwiązać ten problem, ROSPA opowiada się za lepszym zarządzaniem zmęczeniem w miejscu pracy, inicjatywy edukacji publicznej i lepsze gromadzenie danych dotyczących sennych incydentów jazdy. Organizacja zasugerowała również utworzenie krajowego rejestru w celu śledzenia przypadków wypadków związanych z zmęczeniem, uzupełniając wysiłki na rzecz zwiększenia świadomości społecznej.

Grupa zmęczeniowazałożone przez anestezjologów NHS po śmierci kolegów, którzy rozbili się po wyczerpujących zmianach, zaproponowali również praktyczne wskazówki dla kierowców. Ich kampania wzywa kierowców do przestrzegania zasady „zatrzymania” – oceniając, czy są głodni, źli, późno czy zmęczeni, zanim dotarli za kierownicą.

Kierowcy i pracownicy zmianowej często polegają na szybkich poprawkach, takich jak kofeina lub krótkie drzemki, aby pozostać czujnym.

Jednak ROSPA ostrzega, że ​​należy je stosować jedynie jako rozwiązanie tymczasowe i nigdy więcej niż raz na podróż.

Pracodawcy są również zachęcani do wzięcia odpowiedzialności za dobre samopoczucie personelu poprzez wdrożenie strukturalnych przerw odpoczynku i planów zarządzania ryzykiem zmęczenia. Dr JP Lomas, przedstawiciel grupy zmęczeniowej, podkreślił Wyczerpanie jest znaczącym problemem Dla osób zajmujących się wysokim ciśnieniem, szczególnie w opiece zdrowotnej.

Badania przeprowadzone przez grupę wykazały, że 57% stażystów medycznych i 45% konsultantów było zaangażowanych w wypadek lub w pobliżu z powodu z powodu Zmęczenie po długich zmianach.

Dr Lomas podkreślił potrzebę zmiany kulturowej, stwierdzając: „Tak zwana mentalność„ bohatera ”, w której pracownicy wyczerpują się z obawy przed pozorem słabych lub zezwalania kolegów, należy zastąpić podejściem dla bezpieczeństwa. Należy zachęcić drzemki i przerwy na odpoczynek, a nie zniechęcone”.

Wzmocnił przesłanie, że uzyskanie odpowiedniego odpoczynku nie jest luksusem, ale koniecznością – taki, który ostatecznie może uratować życie.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj