Rząd zapowiedział finansowanie w wysokości 3 miliardów funtów, które według niego ulegnie poprawie podróże autobusowe dla milionów pasażerów. Pieniądze przekazywane przez wiele lat zostaną przekazane władzom lokalnym, które następnie zadecydują, na co je wydać. Korzyści mogą obejmować niższe taryfyczęstsze i niezawodne usługi oraz bezpieczniejsze podróże – twierdzą urzędnicy. Trud Minister autobusów i dróg Simon Lightwood powiedział dziennikowi Express, że pieniądze można wykorzystać w szczególności na poprawę połączeń na obszarach wiejskich.

Zapytany, które obszary kraju jego zdaniem najbardziej potrzebują inwestycji, odpowiedział: „Właściwie chodzi o to, aby pieniądze trafiły do ​​całego kraju. Za poprzednich rządów te rundy finansowania były raczej organizowane w formie konkursów. To było prawie jak Igrzyska Śmiercigdzie obszary stykają się ze sobą. To, co zrobiliśmy i zmieniliśmy w przypadku tego rządu, polega na wprowadzeniu podejścia opartego bardziej na formułach, tak aby obszary w całym kraju otrzymały te pieniądze.

Lightwood powiedział, że fundusze zostały rozdzielone w zależności od lokalnej populacji, przebiegu autobusów i obszaru wiejskiego.

„Jesteśmy doskonale świadomi, że niektóre z naszych bardziej wiejskich obszarów zostały dotknięte” – dodał.

„Więc tak naprawdę chodzi o sprawiedliwość i przekształcenie jej w bardziej zrównoważony i sprawiedliwy model finansowania w przyszłości”.

Podział finansowania regionalnego

  • Północny Wschód – 100,7 miliona funtów
  • Północny Zachód – 373,4 miliona funtów
  • Yorkshire i Humber – 231,9 miliona funtów
  • East Midlands – 157,4 miliona funtów
  • West Midlands – 264,1 miliona funtów
  • Wschodnia Anglia – 309 milionów funtów
  • Południowy Wschód – 369 milionów funtów
  • Południowy Zachód – 245,9 miliona funtów

Latem Krajowy Urząd Kontroli podał, że luki w przepustowości i możliwościach autobusów władz lokalnych stanowią „ryzyko krytyczne”, przy czym 46% oceniło ich zdolność do świadczenia transportu lokalnego jako „dość słabą” lub „bardzo słabą”.

Dodał, że usługi autobusowe w Anglii nie powróciły do ​​stanu sprzed kryzysu.COVID poziomów, które już spadały.

W raporcie wskazano również, że łączna liczba przejazdów autobusowych w latach 2023–2024 spadła o 9% w porównaniu z rokiem 2019–20.

„Wprowadzony w 2023 r. limit opłat za przejazd autobusem wynoszący 2 funty przyczynił się do szacunkowego wzrostu wykorzystania autobusów o 5%, ale nie usunął innych barier w wyborze autobusów, takich jak niska częstotliwość lub niezawodność” – napisali urzędnicy.

Rząd wprowadził górny limit cen biletów autobusowych wynoszący 3 funty w styczniu 2025 r., który ma obowiązywać do marca 2027 r.

Oprócz zastrzyku o wartości 3 miliardów funtów rząd ogłasza także utworzenie funduszu franczyzy autobusowej o wartości 3 milionów funtów.

Pomoże to Połączonym Władzom Mayoral w pokryciu kosztów franczyzy usług autobusowych. Model ten został już przyjęty w obszarach takich jak Greater Manchester.

Departament Transportu stwierdził: „Dzisiejsze oświadczenie stanowi część szerszego zobowiązania rządu do uczynienia transportu publicznego tańszym i bardziej niezawodnym, co ma wpływ na koszty życia dla ludzi pracy.

„Zamrożenie opłat kolejowych po raz pierwszy od 30 lat pozwoli osobom dojeżdżającym do pracy na droższych trasach zaoszczędzić ponad 300 funtów rocznie, co oznacza, że ​​zatrzymają więcej ciężko zarobionych pieniędzy.

„Rząd reformuje także koleje za pośrednictwem Wielkich Kolei Brytyjskich, co wprowadzi opłaty i sprzedaż biletów w XXI wiek dzięki biletom typu tap-in/tap-out i biletom cyfrowym, zapewniając pasażerom lepszy stosunek jakości do ceny”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj