Jest to moment, w którym pierwsi migranci zostali zatrzymani, aby zwrócili do Francji. Daily Express był świadkiem 155 osób ubiegających się o azyl przekroczyło kanał La Manche na dwóch łodziach Keir StarmerUmowa z Emmanuelem Macronem weszła w życie. A nigdy nie widziane materiały z biura domowego opublikowane w czwartek pokazują moment, w którym niektórzy z tych przylotów kanałów zostały poprowadzone w górę folii Western Jet, które zostaną przetworzone przed wysłaniem przez kanał.

Następnie zostali zabrani do Manston, gdzie zostali przesiewani i przeszli kontrole bezpieczeństwa.

Sekretarz spraw wewnętrznych Yvette Cooper powiedział, że rząd był przygotowany do obrony przed wyzwaniami prawnymi, jeśli migranci starają się uniknąć wysłania przez kanał La Manche.

Około 155 osób wykryto, wykonując przejście w środę w dwóch łodziach, przynosząc sumę roku do 25 591, 45% wyższych niż w tym samym punkcie w ubiegłym roku i 70% powyżej tego etapu w 2023 r.

Premier Sir Keir Starmer Powiedział: „Zatrzymaliśmy pierwszych nielegalnych migrantów na mocy naszej nowej umowy, zanim zwróciliśmy ich do Francji. Bez sztuczek, tylko wyniki.

„Jeśli złamiesz prawo, aby wejść do tego kraju, zmierzysz się z odesłaniem. Kiedy powiem, że nie zatrzymam się na nic, aby zabezpieczyć nasze granice, mam na myśli to”.

Program pilotażowy został utworzony w ramach umowy ogłoszonej przez premiera i prezydenta Francji Macrona podczas jego wizyty stanowej w Wielkiej Brytanii w lipcu.

Urzędnicy Wielkiej Brytanii mają na celu skierowanie polecania do Francji w ciągu trzech dni od przybycia migranta przez małą łódź, podczas gdy władze francuskie odpowiedzą w ciągu 14 dni.

Jest to w zamian za zatwierdzonego ubiegającego się o azyl we Francji, który zostanie przywieziony do Wielkiej Brytanii pod bezpieczną drogą.

Nie potwierdzono żadnych liczb dla liczby migrantów odesłanych, chociaż raporty z Francji sugerowały, że może to być około 50 tygodniowo, niewielki ułamek liczb powoduje, że przejście na małych łodziach.

Sekretarz domowy powiedział: „Pilot już się zaczął, więc pierwsi migranci, którzy przybyli na małe łodzie, są teraz w areszcie. Wtedy szybko skierujemy polecenia do Francji, a ten proces zacznie teraz być w stanie zwrócić ludzi do Francji.

„To początek pilota i z czasem będzie się zbudować, ale jesteśmy również jasne, że Francja jest bezpiecznym krajem, więc będziemy bronić przed wszelkimi prawnymi wyzwaniem, które ludzie próbują.

„Oczekujemy, że ludzie zaczną zwracać w ciągu kilku tygodni”.

Plan premiera na rzecz rozbicia gangów stanął w obliczu dalszej wyśmiewania po Daily Express – wraz z sekretarzem domu Shadow Chrisem Philpem – był świadkiem dwóch łodzi niosących dziesiątki ludzi, którzy są zacienione w ciągu 30 minut od siebie.

Francuzi zostali ponownie oskarżeni o skuteczne prowadzenie „usługi taksówkowej do Wielkiej Brytanii” i „ułatwianie tej nielegalnej imigracji”.

Po eskortowaniu jednego z poniekników do wód brytyjskich, kapitan francuskiego statku marynarki wojennej skontaktował się z typem Border Force przez radio, aby poprosić o 60 ratunków.

W surowej ocenie pan Philp powiedział: „Pas przenośnika ludu jest teraz podróżą w obie strony, opłaconą przez brytyjskich podatników”.

Statek cysterny musiał nawet odwrócić swój kurs, ponieważ migrantowy ponton jest zacieniony przez francuski statek na jednym z najbardziej ruchliwych ścieżek wysyłkowych na świecie.

Sir Keir – wśród politycznej krytyki jego umowy – nalegał, aby jego powrót umowy z Emmanuelem Macronem jest „środkiem odstraszającym” i wysyła „bardzo mocne przesłanie” migrantom i przemytnikom.

Minister bezpieczeństwa granicznego Angela Eagle przyznała nawet, że „zajmie to czas”, aby mieć wpływ w niezwykłym rzędzie z panem Philpem.

Ale sekretarz domowy Shadow powiedział Daily Express: „Ministrowie siły roboczej starają się bronić umowy, której wyraźnie nawet nie czytali.

„Dame Angela Eagle może pomyśleć, że traktat jest wodoszczelny, ale prawda jest, że jest zaśmiecona lukami.

„Znaczenie art. 4 jest jasne w czerni i bieli.

„Jeśli domowe biuro zaprzecza, albo nie rozumieją, co napisali, albo po prostu popełnili głupi błąd.

„Nie ma żadnych liczb, przypuszczalnie dlatego, że są tak małe, że zawstydzą sekretarza domowego.

„Francja nawet nie powie nam żadnych informacji o tym, kogo musimy zaakceptować, aby mogli być przestępcami lub terrorystami, i nie wiemy.

„Widziałem to z własnymi oczami – francuskie okręty wojenne eskortowane w kanale w kanale w dniu, w którym miała się wejść wielka nowa sprawa Labour. Nie mogłeś tego wymyślić”.

Pan Philp zakwestionował premiera Keir Starmer oraz sekretarz domowy Yvette Cooper, aby oglądać kryzys w kanale, rozwija się z wody.

A były szef siły granicznej Tony Smith powiedział: „Powodem, dla którego Rwanda nigdy nie zszedł z ziemi, był nieubłagany sprzeciw i opóźnienie przez Partię Pracy w Gminach i Lordach.

„Ciągłe wyzwania prawne prawników praw człowieka zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i ECHR. Byłoby to znacznie lepsze odstraszające niż ta umowa”.

Nowy traktat egzekwujący umowę „One-One-Out” między Londynem a Parisem weszła we wtorek.

Zgodnie z umową Francja będzie mogła ukryć kluczowe szczegóły dotyczące osób ubiegających się o azyl, które wysyłają do Wielkiej Brytanii.

Mogą również odmówić przyjęcia dowolnego migranta kanału, który stanowi „zagrożenie dla polityki publicznej, bezpieczeństwa wewnętrznego, zdrowia publicznego lub stosunków międzynarodowych w którymkolwiek ze stanów Schengen”.

A przybycie małej łodzi z „wymyślonymi” roszczeniami dotyczącymi praw człowieka będą mogły pozostać w Wielkiej Brytanii, dopóki nie wyczerpią wszystkich ich prawnych wyzwań.

Świeże zamieszanie wybuchło po tym, jak sekretarz kultury Lisa Nandy twierdziła, że migranci odesłani przez kanał mogą sprawić, że ich roszczenia dotyczące praw człowieka wysłuchano we Francji, pomimo tekstu traktatu, który stwierdził inaczej.

Wielka Brytania zapłaci również za koszty transportu każdego migranta przeniesionego do i z Francji.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj