The Przeprawa Dartforda zabiera kierowców z Kent do Essex z Tamizą pomiędzy.
Pierwotnie przejazd na ruchliwej autostradzie M25 miał przewozić 135 000 pojazdów dziennie. Mimo to ta średnia dzienna wzrosła o 15 000, a w niektóre z bardziej ruchliwych dni można tam zobaczyć nawet 180 000 pojazdów przewożących ogromne 50 milionów pojazdów rocznie, Raporty Kent Live.
Wielu kierowców jest jednak oburzonych wysokością opłat drogowych i karami, jakie na nich nałożono.
Dochodzenie wykazało, że wygenerowano ponad 4 miliony funtów błędne kary, a około 59 000 mandatów zostało anulowanych przez Autostrada Krajowa po przejściu na nowego dostawcę usług zarządzania płatnościami.
Obecnie korzystanie z przejazdu M25 w godzinach 6:00-22:00 jest płatne, a opłatę należy uiścić do północy następnego dnia po przejeździe.
To oskarżenie krążące od lat jest źródłem oburzenia, ponieważ nie miało tak być.
Pierwotna umowa na budowę mostu przewidywała, że opłaty za przejazd zostaną wstrzymane po opłaceniu kosztów przejazdu, czyli 15 lat temu. W lutym 1999 r. rząd ogłosił, że do końca 2003 r. przeprawa będzie wolna od opłat.
Teraz, 21 lat później, kierowcy nadal płacą opłaty, które wahają się od 2,50 funta za samochody osobowe i 6 funtów za ciężarówki za przejazd między Kent a Essex.
W odpowiedzi na wniosek o wolność informacji w sprawie kontynuacji opłat w 2009 r. Departament Transportu stwierdził: „Pierwotnym zamiarem było zniesienie opłat po odzyskaniu kosztów mostu. Jednakże poziom ruchu wzrósł znacznie szybciej niż przewidywano, a wcześniejsze badanie wykazało, że zniesienie opłat za przejazd zwiększyłoby natężenie ruchu o 17 procent w porównaniu z poziomem z 2003 r.”.
W 2001 roku rząd wycofał się z porozumienia, wywołując oburzenie.
Paul Watters z AA Motoring Trust powiedział wówczas: „Nic dziwnego, że kierowcy nie ufają sposobowi, w jaki są opodatkowani i traktowani przez rządy. 150 000 kierowców, którzy codziennie korzystają z przejścia granicznego w Dartford, ma prawo być oburzeni, że nadal będą trzeba zapłacić.”
W 2012 roku prezes AA Motoring Trust, Edmund King, ujawnił w dzienniku „Evening Standard”, że w tamtym czasie z przejazdu zbierano około 70 milionów funtów rocznie.
Aby podróżować z Kent do Essex, kierowcy korzystają z dwóch tuneli o długości 0,8 mili, a jadąc na południe z Thurrock w Essex do Kent, korzystają z czteropasmowego mostu QEII, na którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 mil na godzinę.