Ogromna modernizacja najbardziej ruchliwego w Wielkiej Brytanii stacja kolejowa po zatwierdzeniu przez pasażerów zbliżył się o krok.
Kolej sieciowa twierdzi, że konsultacje zakończyły się „przytłaczającym poparciem” dla propozycji.
Nowe plany, które wysunięto po zastrzeżeniach do wstępnego zarysu, skupiają się na zwiększeniu wielkości hali Stacja Liverpool Streeta także „przeludnione” Londyńskie metro hali biletowej w celu poprawy dostępu bez schodów do wszystkich peronów głównych linii kolejowych i metra.
Raporty z projektów budowlanych że plan Acme byłby „znacznie tańszy” i kosztowałby około 1 miliarda funtów.
Uważa się, że jest to jedna trzecia mniej niż cena pierwszego proponowanego programu Sellara wynosząca 1,5 miliarda funtów.
Prawie 250 000 osób zaangażowało się w nowe plany, a ponad 1800 użytkowników stacji przekazało swoje uwagi.
82 procent zgodziło się z planami zapewnienia bezstopniowego dostępu do stacji, 77 procent opowiedziało się za nowymi windami, które ułatwią dostęp do kolei naziemnej i londyńskiego metra, 75 procent zatwierdziło nowe toalety, w tym udogodnienia dla rodzin na każdym poziomie; a 63 procent stwierdziło, że najlepszym priorytetem jest lepsze oznakowanie stacji i ułatwienie znalezienia autobusów.
Lista zmian:
Szefowie twierdzą, że plany przekształcenia Liverpool Street obejmują:
- Osiem nowych wind zwiększy dostępność peronów i londyńskiego metra
- Zwiększenie liczby schodów ruchomych z czterech do ośmiu, aby ułatwić dostęp do pociągów
- Więcej barier biletowych w celu zmniejszenia kolejek i dodatkowych poczekalni
- Nowe toalety, w tym udogodnienia dla rodzin, na wszystkich poziomach stacji, aby zapewnić podróżnym tak potrzebną ulgę
- Nowe charakterystyczne wejścia na Liverpool Street, Bishopsgate i Exchange Square.
- Tablica odlotów, która wisi nad halą pod kątem prostym do peronów, zostanie usunięta i zastąpiona szeregiem mniejszych tablic nad każdym wejściem na peron, co znacznie ułatwi pasażerom znalezienie dalszych przesiadek.
- Więcej miejsca do przechowywania rowerów z bezpośrednim dostępem do platform
- Większa różnorodność kawiarni, restauracji i sklepów
Robin Dobson, dyrektor ds. nieruchomości grupy Network Rail Property, skomentował: „Wysłuchaliśmy obszernych opinii opinii publicznej, pasażerów i zainteresowanych stron i podjęliśmy odpowiednie działania.
„Nasze nowe propozycje spotkały się z przeważającym pozytywnym odzewem, co jest fantastyczną wiadomością dla setek milionów ludzi, którzy chcą w dalszym ciągu korzystać z jednej z najlepszych stacji na świecie.
„To wotum zaufania dla naszego podejścia do przywrócenia stacji statusu wiodącej na świecie. Regeneracja naszych obiektów i radzenie sobie z niewystarczającą przepustowością – oba te czynniki w dalszym ciągu frustrują naszych pasażerów.
„Przy tak złożonym projekcie i zaangażowaniu wielu interesariuszy zawsze będą pojawiać się zastrzeżenia, ale przeważającą reakcją było to, że nadszedł czas, aby zająć się uczynieniem stacji Liverpool Street najlepszą z możliwych. Dlatego to wsparcie ze strony pasażerów jest dla nas kluczowe. Pochodzą od ludzi, którzy korzystają ze stacji dzień po dniu, tydzień po tygodniu. Oczywiście przed złożeniem wniosku będziemy w dalszym ciągu szczegółowo analizować wszystkie uwagi.”