Rachel Reeves otrzymała kolejny ogromny cios, gdy Eurotunnel wstrzymał swoje brytyjskie projekty z powodu niebotycznie wysokich podatków.
Operator tunelu pod kanałem La Manche powiedział, że powiedziano mu, że od przyszłego roku stawki biznesowe wzrosną o około 200%.
„Ten niezrównany i niezrównoważony poziom opodatkowania sprawia, że wszelkie przyszłe inwestycje w Wielkiej Brytanii są nieopłacalne” – stwierdzono w tunelu pod kanałem La Manche.
„Niemożliwy jest zatem rozwój nowych usług, tworzenie miejsc pracy i realizowanie tego, co jest potrzebne do długoterminowego rozwoju naszej działalności”.
Firma stojąca za tunelem pod kanałem La Manche zagroziła nawet podjęciem kroków prawnych przeciwko Agencji Biura Wycen.
Eurotunnel mógłby teraz zrezygnować ze swoich wielomilionowych planów ożywienia głównego terminalu towarowego we wschodnim Londynie i anulować niecierpliwie oczekiwane połączenie towarowe bezpośrednio do Lille, aby zminimalizować skutki reform, które w ciągu trzech lat mają zwiększyć podatek o 118 milionów funtów.
Firma twierdziła, że „nie ma innego wyjścia, jak tylko zamrozić nasze przyszłe inwestycje w aktywa kolejowe w Wielkiej Brytanii, począwszy od 2026 r.”.
– powiedział szef Yann Leriche Miasto AM podwyżki stawek dla przedsiębiorstw podniosłyby stawkę podatku Eurotunelu od wszystkich nowych projektów do ponad 75 procent.
„Nie da się zrozumieć tych podwyżek, ponieważ (stawki biznesowe) to podatek od nieruchomości oparty na aktywach” – powiedział. „Nasze tunele są takie same, nasze terminale są takie same, nasze pociągi są takie same jak trzy lata temu.
„Zrozumiałbym wzrost podatków w związku z inflacją lub nawet naszymi dochodami, ale to jest całkowicie wymknięte się spod kontroli”.
Pani Reeves stoi przed koniecznością podjęcia decyzji o budżecie, a co za tym idzie, pojawia się coraz więcej pytań zarówno dotyczących niej, jak i pana posła Keira Starmeraprzyszłość polityczną.
Powszechnie oczekuje się, że podniesie podatki o około 20 miliardów funtów, z czego około połowa będzie pochodzić z potajemnego nalotu na ponad 37 milionów podatników dochodowych.
Partia Pracy planuje jednak uderzyć w duże firmy wyższymi stawkami biznesowymi, aby subsydiować niższe opłaty dla mniejszych.
Reformy mają na celu wyrównanie szans sklepów stacjonarnych poprzez zwiększenie płacenia za duże magazyny, z których korzystają giganci internetowi, tacy jak Amazon.
Główne węzły transportowe, takie jak Heathrow, Gatwick i właściciel Eurotunelu Getlink, czekają szczególnie gwałtowne skoki stawek biznesowych.
Kanclerz desperacko próbuje znaleźć dodatkową gotówkę, ponieważ chce znieść górny limit świadczeń na dwoje dzieci, co oznacza, że rodziny o niskich dochodach nie otrzymają dalszych świadczeń w przypadku posiadania trzeciego lub kolejnego dziecka, aby walczyć z ubóstwem dzieci.
Progi podatku dochodowego najprawdopodobniej zostaną zamrożone, aby wypełnić lukę w jej planach wydatków, co oznaczałoby, że w miarę wzrostu wynagrodzeń ludzie byliby wciągnięci w płacenie wyższych podatków.
Eurotunnel uderzył w Partię Pracy, stwierdzając, że wyższe koszty są „wyraźnie sprzeczne” z planami rozwoju gospodarki.
Ministerstwo Skarbu oświadczyło, że będzie wspierać firmy „najbardziej dotknięte” podwyżkami podatków i będzie kontynuować rozmowy z dotkniętymi branżami w związku z takimi obawami.
Rzecznik Eurotunelu powiedział, że taka podwyżka stawek dla przedsiębiorstw, wraz z innymi podatkami, może spowodować, że całkowity poziom podatku od zarobków w Wielkiej Brytanii wyniesie około 75%.
VOA poinformowało BBC organ „nie ustala stawek biznesowych” i że „obowiązek na przyszły rok nie został jeszcze potwierdzony”.


















