Richard Lester Celped „Cruise Klienci” z ponad 400 000 funtów (Obraz: (obraz: getty obraz))
Conman, który się zrzeszał „Klienci rejsów” został wrzucony do więzienia przez pięć lat po tym, jak wyciągnął je z oszałamiającego 400 000 funtów.
Obnosząc się z tytułu „Lorda”, Richard Lester oszukał ponad 180 osób na całym świecie, obietnice „krążowników” na swojej nieuczciwej stronie internetowej.
Jest to wystarczająco szokujące, że po zakupie biletu nie było ich nieoczekiwanych opłat, ale tutaj nie było nawet biletu na narzekanie. Te ofiary, kuszone przez agentów, myślały, że zabezpieczają rejsy o wartościach cen, ale żaden z nich nie zarezerwował rejsów.
Zamiast tego stanęli przed ostatecznym rozczarowaniem, odwróconym Operatorzy rejsów w portachich torby zapakowały się, ale marzenia o żeglowaniu.
17 grudnia 2024 r. Jury skazało Lestera za nieuczciwe handel i ukrywanie brudnych pieniędzy – jednak dopiero w lutym 2025 r. Został skazany za przestępstwa.
W ramach jego uwięzienia Lester został również uderzony dziewięcioletnim zakazem dyrektora korporacyjnego na jego hazard, ekstrawagancki styl życia finansowany z programu.
Podczas wydawania wyroku sędzia Mills nie zawarł żadnych słów w sądzie, pobytując Lestera: „Nie tylko wziąłeś od tych osób i spowodowałeś, że cierpienie, frustracja, niepewność, rozczarowanie i straty finansowe, ale starałeś się je zapali”, informuje Wyrażaj nas.
Aby dodać zniewagę do obrażeń, obwinił ofiary za ich nieszczęścia wynikające z jego oszustwa.
Sędzia szczegółowo opisał, w jaki sposób ofiary Lestera, w tym te, które zaplanowały rejsy na kamień milowy lub jako prezenty ślubu, zostały podjęte przez jego skomplikowane programy. Powiedział: „Byłeś profesjonalnym hazardem, hazardem w turniejach pokerowych i głównych turniejach pokerowych, wygrywając znaczne kwoty, prowadząc wysokie życie w Las Vegas i gdzie indziej”.
Lester prowadził Cruise Direct UK Ltd w latach 2009–2014, tworząc system kuponów, w którym klienci mogli zapłacić za kupony rejsowe.
Fundusze te zostały następnie wykorzystane do płacenia za wcześniejsze podróże innych klientów, które kupiły również kupony. Klienci myśleli, że zbierają mile na rejsy, podobne do mil powietrznych, ale wielu znalazło bramki do rezerwacji często zmieniane.
184 wczasowiczów zostało zerwanych z 400 000 funtów z ich marzeniami o rozbiciu oceanicznym ucieczce (Zdjęcie: Getty)
Lester zwabił klientów obietnicami transakcji rejsowych, często spotykając ich na rejsach, a nawet rekrutując niektórych jako agentów swojej firmy. Początkowo niektórzy klienci lubili swoje rejsy, zdobywając firmę „prestiżową nagrodę World Travel Award” w 2012 roku, ale wiele innych zostało fałszywych potwierdzeń na rejsy, które nigdy nie zostały zarezerwowane.
Lester wykorzystał fundusze od nowych klientów na rozliczenie długów z poprzednimi, a jednocześnie finansując swój ekstrawagancki styl życia, nawyki hazardowe i inne przedsięwzięcia biznesowe. Pomimo otrzymywania zwrotów po odwołaniu klienci zostali zmuszeni do zakupu dodatkowych mil z powodu wzrostu liczby mil wymaganych na rejs.
Kiedy firma się złożyła, klienci pozostali przy trzymaniu bezwartościowych mil o wartości setek, a nawet tysięcy funtów. Agenci Lestera, który zainwestował tysiące funtów w mile, zdobyli prowizje, sprzedając więcej kilometrów niczego niepodejrzewających klientów, nie pozostawiając ich na odzyskanie utraconych pieniędzy.
Ostatecznie ofiary zaczęły zgłaszać oszustwo, co skłoniło Narodowe Biuro Wywiadu Oszustw o ostrzeżenie policji w Essex w lipcu 2013 r.
Śledczy odkryli, że Lester pokonał nieco ponad 400 000 funtów w ciągu trzech lat, a 184 ofiary pochodzą z Wielkiej Brytanii, USA, Australii, Nowej Zelandii, Kanady, Francji, Niemczech i Japonii.
W celu uniknięcia ścigania Lester adoptował różne aliasy, w tym Henry Lester, Les Richards, Lord Lester, Richie Lescovitch i Barry Williams.