Transkrypty kokpitu ujawniły, że pilot na czele fatalnej katastrofy lotniczej z 1979 r. Uważał, że ma wystarczająco dużo czasu na zmianę kursu Tragicznie awaria na zamknięty pas startowy.

Rozmowa w kokpicie pochodziła z Western Airlines DC-10 Katastrofa Jumbo Jet Na lotnisku w Mexico City w dniu 31 października 1979 r. Podczas katastrofalnego wydarzenia pilot Charles Gilbert rozbił się na zamknięty pas startowy, uderzając w pojazd budowlany i budynek do przechowywania, po czym natychmiast wpadł w płomienie.

Przerażający incydent domagał się życia 70 z 87 pasażerów i załogi na pokładzie, w tym wszystkich trzech pilotów. Wiadomości pojawiają się jako Mężczyzna został przypadkowo zdekapitowany przez jego najlepszego kumpla w makabrycznym horrorze inspirowanym wypadkiem samochodowym.

Operator pojazdu budowlanego został również śmiertelnie ranny podczas kolizji, informuje Express Us.

Eksperci lotnicze poinformowali NYT, że ostatnia rozmowa w kokpicie z grubsza obejmowała tę wymianę:

Kapitan: „Jesteśmy oczyszczeni po prawej stronie, czy to prawda?”.

Copilot lub inżynier: „Tak, to prawda”.

Kapitan: „To podejście do 23 pozostałych”.

Zasady firmy wymagają, aby piloci ogłosili co 100 stóp poniżej 1000 stóp i co 10 stóp poniżej 50 stóp. Jednak nagrania ujawniają, że nie wypowiedziano żadnych ogłoszeń.

Eksperci ds. Lotnictwa zostali zaskoczeni, jak doświadczona załoga lotnicza straciła na swojej wysokości, co doprowadziło do niszczycielskiego wypadku na wyścigu wyścigowym.

Standardowy protokół decyduje, że piloci powinni przerwać podejście do lądowania w mglistych warunkach, jeśli nie widzą drogi startowej po osiągnięciu pewnej niskiej wysokości.

Transkrypty kokpitu ujawniają, że kapitan Gilbert zdał sobie sprawę, że błędnie zbliża się do niewłaściwego pasa startowego i próbował użyć elektronicznego systemu lądowania instrumentów (ILS), aby „omijać” na prawidłowym pasie startowym z odległości 800 stóp.

Tragicznie, chwile po ostatniej wymianie w kokpicie, samolot spadł na nieostronny pas startowy, gdy piloci popchnęli przepustnice do pełnej mocy w desperackiej próbie wspinania się i przygotowania się do kolejnej próby lądowania.

Jednak samolot zderzył się z pojazdem budowlanym, skręconym na zamkniętym pasie startowym i rozbił się w magazynie, pękając w płomienie.

Source link