Mieszkańcy uroczej dzielnicy Paryskiej są w Breaking Point po napływie turystów. Montmartre, który jest znany z niesamowitych widoków na francuski Capital, przyciąga miliony ludzi każdego roku, ale jego brukowane ulice nie są teraz w stanie poradzić sobie z ogromnymi tłumami.
Obszar stał się popularny na platformach mediów społecznościowych Tiktok I Instagramz wpływowymi romantyzującymi romantycznie jako miejsce do odwiedzenia. Turyści przewyższają liczbę mieszkańców 423 do jednego w Montmartre, a miejscowi stają się coraz bardziej sfrustrowani. Powiedzieli, że ich dom został przekształcony w „wesołe miasteczko„.
Kultowa bazylika z sacré-Coeur, białej bazyliki, znajduje się w sercu miasta. Jednak, jak donosi Daily Mailw zeszłym roku przyciągnęło 11 milionów ludzi, co sprawiło, że był najczęściej odwiedzany pomnik we Francji – wyprzedzając Wieża Eiffla.
Michèle Barrière, która mieszka w okolicy od 30 lat, powiedziała publikacji: „Wystarczy wystarczy. Montmartre stał się parkiem rozrywki, a my jesteśmy atrakcjami. Wkrótce wrzucą nam orzeszki ziemne. To Disneyland.
„To całkowicie wymknęło się spod kontroli. Nie mam nic przeciwko turystom jako tak samo, ale teraz moje dominujące uczucie jest wrogości. Czasami nie mogę nawet dotrzeć do moich drzwi z powodu tych hord”.
Tymczasem Eric Durand, inny mieszkaniec, powiedział, że turystyka wzrosła w okolicy Covid-19 i Paris organizujący Igrzyska Olimpijskie zeszłego lata. Inni powiedzieli, że Montmartre stał się popularny wśród turystów po kultowym filmie Amelie w 2001 roku Netflix Hit Emily w Paryżu przyniosła nową falę odwiedzających.
Miasto pojawiło się w wyścigu rowerowym na igrzyskach olimpijskich i po raz pierwszy rowerzyści objawiali się przez Montmartre podczas ostatniego etapu Tour de France dzisiaj (27 lipca).
Julien Ogeard, kierownik restauracji Montmartre, powiedział Telegraph Obszar ten „utrata duszy”. Dodał, że rozważa odejście i że „nie jest jedynym”.
Miejscowi denerwują się również ograniczeniami ruchu, zwiększając ceny domów i wypożyczalnie turystów. Według agentów nieruchomości od 20% do 30% domów w okolicy to oferty Airbnb.
Niektórzy mieszkańcy w ostatnich miesiącach umieścili znaki w swoich oknach, aby wyrazić swoją frustrację. Należą do nich: „Zapomniani mieszkańcy”, „Niech Montmartrois na żywo” i „Za tymi fasadami są ludzie”.