Z opadającym pyłem Formuła One Test przedsezonowy w Bahrajnie, nadszedł czas, aby podsumować, gdzie zespoły wyprzedzają Początek sezonu w Australii 16 marca.
Tutaj, Sport telegraficzny Ocena, jak wyglądają i próbuje rozbić część intrygi po trzech dniach biegania na pustyni.
McLaren nadal drużyna do pokonania
W ubiegłym sezonie McLaren wygrał swoje pierwsze mistrzostwa konstruktorów od 25 lat i wyraźnie miał najlepszy wszechstronny samochód w drugiej połowie sezonu. Czy od tego czasu coś się zmieniło? Tak się nie wydaje. W żadnym momencie nie byli w świetnym pośpiechu, aby podnieść okrążenia, co sygnalizuje spokojną pewność siebie w tym, co wyprodukowali z MCL39.
Jednak w czwartek wieczorem wyróżniało się długotrwałe tempo Lando Norrisa. McLaren, Ferrari (z Charlesem Leclerc) i Mercedes (z Kimi Antonelli) przeprowadzili symulacje wyścigowe 57 okrążeń pod koniec drugiego dnia. Bahrajn jest zwykle miejscem, w którym walczą McLaren, ale tak nie było tutaj.
W ostatnim rozliczeniu Norris był ponad pół minuty szybciej niż Leclerc. . McLaren Driver był szczególnie imponujący Jeśli chodzi o utrzymanie i poprawę jego tempa przez cały czas, co sugeruje doskonałe zarządzanie oponami.
Istnieje jednak pewne zastrzeżenia, jak zawsze w przypadku testowania. Po pierwsze, Norris był na bardziej sprzyjającej kombinacji opon niż jego rywale. Po drugie, warunki były dość łagodne, były chłodniejsze, spokojniejsze i niereprezentatywne dla Grand Prix – lub dni pierwszego i trzeciego testu.
McLaren chciał lekceważyć ten występ, a Norris mówi, że chce poprawić tylny koniec. Mimo to trudno jest myśleć, że nie będą drużyną, która pokonuje w Melbourne za dwa tygodnie.
Hamilton i Ferrari powinni być pretendentami
Nie ma wątpliwości, że największą historią tego sezonu jest przeprowadzka Lewisa Hamiltona do Ferrari. Nie ma też wątpliwości, że czuje się dobrze ze zmianą na Scuderia. W tym momencie sezonu łatwo jest jednak poczuć. Jeśli kwalifikuje dziewiąte miejsce i ukończy siódme miejsce w Melbourne, jest mało prawdopodobne, aby był tak optymistyczny.
Jakie są wczesne znaki testowania? Hamilton wygląda na płynnie, a jego występ był w dużej mierze porównywalny z Leclerc. Jednak pierwszego dnia Sport telegraficzny Felietonista Gary Anderson Zauważył, że SF-25 nie wyglądał na tak łagodnego rano biegnąc w rękach Hamiltona. Wydawało się jednak, że Ferrari wyróżniało niektóre z nich w następnych dniach.
Hamilton powiedział także ostatniemu dniu, w którym Ferrari „miał do zrobienia”. Krótko mówiąc, sygnały zostały zmieszane z dodatnim. Biorąc pod uwagę, jak Ferrari zakończyło się w zeszłym sezonie, powinniśmy oczekiwać, że będą w walce, ale nie prowadzą ich. To powiedziawszy, posiadanie konkurencyjnego samochodu to tylko połowa równania dla Hamiltona – pokonanie Leclerc jest ważniejsze.
Czy Lawson zobaczy sezon w Red Bull?
Liam Lawson stoi w obliczu nie do pozazdroszczenia zadania bycia kolegą z zespołu Maxa Verstappena w Red Bull. To prawie niemożliwe zadanie. Kiwi ścigał się tylko w 11 Grands Prix w dwóch pobycie w 2023 i 2024 r., Podczas gdy był pod wrażeniem, że został wrzucony do głębokiego końca w drużynie Red Bull Junior, pójście z najsilniejszym kierowcą w siatce jest zupełnie inny.
Musisz zakwestionować mądrość decyzji Red Bulla, gdy Carlos Sainz (206 Grands Prix i cztery zwycięstwa). Nawet umieszczenie Yuki Tsunody (87 wyścigów) miałoby to sens. Jednak zespół wyraźnie widzi coś w Lawson, czego nie robią w Tsunodzie.
Jak poszły testy Lawson? Cóż, w dniu otwarcia nastąpił duży obrót, choć nie jest to katastrofa. Jego bieg był utrudniony w deszcz drugiego dnia i tym, co nazwał kilkoma „problemami ząbkowania”. W ogóle nie pobiegł ostatniego dnia, choć to było zaplanowane.
Ostatecznie nigdy nie wyglądał tak wygodnie jak Verstappen za kierownicą RB21. Powinniśmy oczekiwać, że będzie to trwało przez wczesną część sezonu. Najważniejsze dla niego będzie to, jak kształtuje się po ośmiu lub dziewięciu rundach. Byłoby to osiągnięcie (i niespodzianka), gdyby był na miejscu pod koniec sezonu.
Ogólnie rzecz biorąc, Red Bull wyglądał w przyzwoitym kształcie, ale trudniej było je zdobyć niż niektóre inne zespoły z powodu braku znaczących symulacji wyścigów.
Dyrektor techniczny Pierre Waché brzmiał lekko ostrożność o występie RB21 w Bahrajnie. „Nie było to tak płynne test, jak się spodziewaliśmy, a zespół się spodziewa” – powiedział, zanim dodał, że samochód „czasami nie odpowiedział, jak chcemy”.
Antonelli natychmiast w tempie
Kolejnym zespołem, który wybrał doświadczenie i umiejętności Sainz, były Mercedes. Zespół wyraźnie wierzy, że nastolatek Andrea „Kimi” Antonelli ma talent – i być może zdolność – odcisnąć swój piętnastka F1. Jego pierwszy bieg w samochodzie F1 podczas weekendu Grand-Prix zakończył się barierami w Monza, ale jego przedsezon był nieusuwany.
Podobnie jak w przypadku Lawsona, nie zostanie zbyt surowo oceniany na temat tego, jak blisko jest kolegi z zespołu George’a Russella w pierwszej garści wyścigów, ale w miejscu, w którym jest później w tym sezonie. O tym, co do tej pory widzieliśmy, może dać Brytyjczykom kilka bólu głowy pod koniec roku, jeśli uda mu się odblokować swoje surowe tempo i umiejętności.
Williams mógł zdenerwować pomocnik
Jak prawie zawsze w przypadku testowania, jest jeden zespół, który przyciąga wzrok czasami okrążenia, zwykle dlatego, że są nieco poza pozycją. W tym roku był to Williams. Nowy człowiek Sainz był najszybszy z każdego – a także z najwięcej okrążeń – w drugim dniu.
Najwyraźniej Williams nie będzie niepokoił czterech najlepszych drużyn na początku roku, ale nie przewyższasz arkuszów gimnastycznych, jeśli masz poważne problemy. Godne uwagi było to, że czas Sainza drugiego dnia był szybszy niż najlepsze okrążenie kwalifikacyjne Williamsa w wyścigu tutaj w 2024 r., Podobnie jak czas Alexa Albona trzeciego dnia.
Dobra zima dla Williamsa widziała, jak przeskakują przed zespołami takimi jak Haas, Alpine, a może nawet Aston Martin, ale powinni być zadowoleni z jakiegokolwiek postępu.