Nowe samochody w porcie

Kierowcy mówili o swoich doświadczeniach (Zdjęcie: Secan Monkhkhamsossos Me Vie Tity Images)

Konsumenci, który? wezwał spółkę macierzystą Citroen Stellantis do pilnej poprawy „chaotycznego” zarządzania wycofaniem nad potencjalnie śmiertelną poduszką powietrzną wada bezpieczeństwa. Stellantis wydał natychmiastową i Rzadka dyrektywa „Stop-Drive” 20 czerwca dotyczące niektórych modeli wyposażonych w poduszki powietrzne Takata.

Regulamin poduszki powietrznej podlegają globalne wycofanie, ponieważ chemikalia w nich mogą z czasem degradować, potencjalnie powodując pęknięcie torby i powodować poważne obrażenia. Nie zgłoszono żadnych incydentów w Wielkiej Brytanii.

Stellantis stwierdził, że dotknięte pojazdy zostaną ustalone bez żadnych kosztów, chociaż okresy oczekiwania różnią się. Wycofanie spowodowało, że 120 000 klientów nie mogło korzystać z swoich samochodów, z którymi? ostrzeżenie, że wielu nie ma alternatywnych opcji transportu.

Paul Baker, inżynier drukarki z Derby, kupił nowy samochód DS3 na początku czerwca za dojazd żony do pracy i około miesiąc później odkrył, że pojazd podlegał wycofaniu się z kroku po przeczytaniu sytuacji w wiadomościach.

Paul powiedział, że nie otrzymał od DVSA komunikacji w sprawie wycofania, ale kiedy zarejestrował samochód do naprawy Citroëna, otrzymał mianowanie na listopad.

Jego ubezpieczyciel skontaktował się również, stwierdzając, że pozostanie objęty objęciem, jeśli zdecyduje się prowadzić samochód. Paul powiedział, że doświadczył „całkowitego braku wsparcia”.

Citroen C3

Modele dotknięte to C3S zbudowane w latach 2009–2016 i DS3S zbudowane w latach 2016–2019 (Zdjęcie: Citroen/PA)

Eva Lauren Kelly, inżynier oprogramowania pochodzący z Cardiff, zaplanowała wycieczkę do Holandii w połowie sierpnia, z nierefundowalnymi rezerwacjami zarówno dla promu promowego, jak i Eurotunnel. Jednak jej samochód DS3 został nieznaczny, pozostawiając Evę w obliczu alternatywnych ustaleń lub utraty prawie 1000 funtów.

Dodając do swoich nieszczęść, data naprawy pojazdu zbiegła się z poważną operacją, którą miała zostać poddana w Londynie. Aby uniknąć potencjalnych opóźnień w naprawie, podróżując pociągiem na spotkania przedopleśniowe i ryzykując utratę kosztów podróży, Eva postanowiła kupić nowy samochód za 10 000 funtów.

Wyraziła swoją frustrację, mówiąc: „To był gigantyczny ból głowy, a Stellantis był głośno nieprzydatne!”.

Który? Wyraził swoje obawy dotyczące braku przejrzystości w zakresie dostępnej rekompensaty, powodując „główne wstrząsy” dla właścicieli, którzy polegali na swoich samochodach i brakowało alternatywnych opcji. Grupa poinformowała o przesłuchaniu od „wielu trudnych kierowców”, w tym matki z przedwczesnym dzieckiem wymagającym regularnych wizyt w szpitalu i kobiety opiekującej się śmiertelnie chorego męża, który musi uczestniczyć w wizytach w szpitalu przedłużającym życie.

Osoby te napotkały znaczne wydatki na wynajęte samochody, taksówki lub opłaty ubezpieczeniowe. Inni poinformowali, który? że nie mieli innego wyjścia, jak tylko prowadzić jazdę pomimo ryzyka. Kilku pojechało samochodami do garaży w celu naprawy, a niektóre otrzymały mylące porady od swoich ubezpieczycieli, twierdząc, że byli objęci prowadzeniem pomimo porady producenta.

Stellantis oświadczył, że zapewni alternatywny transport „w poszczególnych przypadkach”, jednocześnie nadając priorytet osobom o najpilniejszych wymaganiach. Niektórzy właściciele zgłosili, że otrzymują maksymalnie 22,50 GBP dziennie, co, jak twierdził Wartość Organatog była znacznie niższa niż koszty zatrudnienia samochodu na większości obszarów.

Który? domaga się, aby Citroen i jego firma macierzysta Stellantis natychmiast rozwiązali problemy z infolinią, ustanowili formalny program odszkodowania i dostarczył praktyczne środki zaradcze, w tym uprzejmości, naprawy domów lub usługi windykacyjne, zapewniając, że niebezpieczne samochody mogą zostać naprawione bez konieczności ich napędzania.

Sue Davies, który? Szef polityki ochrony konsumentów, powiedział: „Od ludzi pozostawionych bez środków transportu, do wypłacających fortunę za zatrudnienie samochodów i taksówek, obciążenie emocjonalne i finansowe tego wycofania spadły wprost na tych, którzy są w stanie go wchłonąć.

„Stellantis musi pilnie potwierdzić, że zapłaci rekompensatę za alternatywny transport, a także zaoferować praktyczne rozwiązania, takie jak oferowanie napraw w domu lub holowanie dotkniętych samochodów do garaży. Jeśli nie, wiele osób nie zobaczy alternatywnych, ale kontynuowanie jazdy samochodami, które są potencjalnie bardzo niebezpieczne.

„Rząd musi wejść i powstrzymać ich, aby zapewnić, że konsumenci Wielkiej Brytanii mają znacznie większą jasność tego, co muszą zrobić i do czego są uprawnieni – i nigdy więcej nie pozostają na tej pozycji”.

Citroen powiedział, że spodziewa się, że wszystkie poduszki powietrzne zostaną zastąpione do końca przyszłego miesiąca: „Koncentracja firmy pozostaje na zakończeniu zastępowania poduszek powietrznych w dotkniętych pojazdach tak szybko, jak to możliwe. Nasza sieć Citroen jest w pełni zaangażowana w maksymalizację liczby samochodów, które mogą być ukończone każdego dnia i, aby zwiększyć naszą zdolność do naprawy i zminimalizować jak najwięcej wpływu na klientów, nasza sieć Póła jest teraz autoryzowana w celu uzupełnienia kółek lotniczych w tym czasie. Opcje w domu.

„Jest to nieuniknione, przy tak dużej liczbie pojazdów, że klienci mogą być niedogodności w krótkim okresie. Dla każdego klienta omawiamy opcje wspierania mobilności, uznając, że każdy kierowca ma określone wymagania.

„Opcje te obejmują wymiany poduszek powietrznych w salonie lub w domu, uprzejmości samochodu, wsparcie dla innych opcji mobilności i odzyskiwania. Dajemy pierwszeństwo osobom o najpilniejszych potrzebach”.

Citroen wezwał kierowców do sprawdzenia, czy wpłynie to na ich silnik i jakie kroki zaleca się wykorzystanie narzędzia weryfikacji VIN (numer identyfikacji pojazdu) na stronie Citroen UK. W przypadku dotknięcia ich pojazdu powinni zarejestrować silnik, aby ułatwić przetwarzanie ich naprawy przy najbliższej okazji.

Kierowcy mogą zadzwonić do infolinii wycofania 0800 917 9285, Citroen Customer Care pod numerem 0800 093 9393 lub Użyj strony internetowej Citroen.

Rzecznik DVSA powiedział: „DVSA popiera decyzję Citroëna o wydaniu natychmiastowego„ zatrzymania ”wycofania (niektórych modeli) C3 i DS3 i pomoże im w razie potrzeby. Współpracujemy z Citroën, aby upewnić się, że wszyscy z tymi pojazdami wiedzą, że nie mogą użyć tego modelu samochodu. strona internetowa.”

Przedstawiciel Departamentu Transportu powiedział: „Rozumiemy, jak frustrujące są te wycofania dla osób dotkniętych. Bezpieczeństwo tych kierowców i ich rodzin pozostaje najwyższym priorytetem sekretarza ds. Transportu. Ona i przyszłość Ministra dróg aktywnie angażują się z producentami i liderami branży, aby zapewnić, że jakiekolwiek zakłócenia pozostaną w absolutnym minimum”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj