Wydano pilne ostrzeżenie, ponieważ Brytyjczycy otrzymali SMS -y na temat otrzymania płatności paliwa zimowe. Były minister emerytury Steve Webb, obecnie komentator emerytur, ostrzegał ludzi, aby nie klikały podobnych linków ani nie podali szczegółów, jeśli obawiają się, że może to być niebezpieczne, ponieważ potwierdził, że takie wiadomości są „oszustwami”.

Pisanie dla PieniądzePan Webb odpowiedział na pytanie zaniepokojonego emerytów, czytając: „Byłem w kontakcie z Departamentem Pracy i emerytur na temat mojego Emerytura państwowa I czekam na ich odpowiedź. W tym tygodniu otrzymałem nadzieję, gdy otrzymałem od nich SMS -a, ale okazało się, że przypomnieniem jest żądanie mojego zimowego zasiłku ogrzewania. Czy możesz pomóc? ”

Przychodzi jako przychody HM i zwyczaje (HMRC) Otrzymał 15 100 doniesień o fałszywej działalności w czerwcu.

Odpowiadając na pytanie, pan Webb powiedział: „Miałem na celu przeczytanie, że otrzymałeś tekst udający, że pochodzi DWP W związku z „roszczeniem” Zimowa płatność paliwa. Mogę potwierdzić, że jest to oszustwo i nie należy kliknąć linków ani podawać żadnych danych osobowych w odpowiedzi na taką wiadomość. ”

W zeszłym miesiącu, HMRC Wystąpił w celu usunięcia 4600 fałszywych stron internetowych powiązanych z płatnościami paliw zimowych. Ciało przychodów zachęca ludzi do uważania na podejrzaną komunikację i zgłaszanie wszelkich podejrzanych połączeń telefonicznych, e -maili lub SMS -ów za pośrednictwem Gov.uk Tutaj.

HMRC Powiedział, że nigdy nie wyśle SMS -ów z prośbą o dane osobowe lub ubieganie się o płatności paliwa zimowe. Departament Pracy i emerytur (DWP) Poparł to w zeszłym miesiącu, mniej więcej w tym czasie, że około dziewięciu milionów emerytów otrzyma od 100 do 300 funtów jeszcze w tym roku.

Pan Webb kontynuował: „Jeśli podałeś jakieś dane osobowe, klikając link w tym tekście, musisz szczególnie uważać na wszelkie przyszłe kontakty, które możesz uzyskać od oszustów.

„W szczególności nie powinieneś odpowiadać na żadne dalsze teksty, które otrzymujesz, i nie dostarczać żadnych dalszych danych osobowych ani płacić pieniędzy. Powinieneś również uważnie obserwować swoje konto bankowe i skontaktować się z bankiem, jeśli istnieje podejrzana działalność.

„Witryna Gov.uk zawiera informacje o tym, w jaki sposób możesz zgłaszać takie wiadomości o oszustwach i walczyć z oszustami: unikaj i zgłaszaj oszustwa i phishing. Jak zobaczysz, w przypadku oszustwa, który możesz przekazać wiadomość, którą otrzymałeś do 7726, a to ostrzega firmę telefonu komórkowego, która może pomóc w ochronie innych osób przed oszołomieniem w przyszłości”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj