Szef firmy technologicznej powiedział, że „nie ma miejsca na błędy”, ponieważ jest najdłuższe i najgłębsze Podwodny tunel drogowy jest wbudowany Norwegia. Projekt Rogfast będzie działał między Randabergiem i Boknem. Jest to kluczowa część aktualizacji autostrady E39 w kraju, która jest przewiduje zmniejszenie czas podróży o 40 minut między miastami Stavanger i Bergen.

Burkhard Boeckem, dyrektor ds. Technologii w Hexagon, którego przewodnicy technologiczni Skanska konstruuje jezdnię podpowierzchniową, powiedział Expressowi, że E4 Sztokholm obejście jest „potężnym przykładem zaawansowanych technologii pomiaru i wizualizacji danych zapewniających firmom takim jak Skanska w spostrzeżeniach potrzebnych do podjęcia najbardziej złożonych i ambitnych projektów infrastruktury”. Dodał, że skanowanie 3D rzeczywistych przestrzeni pomogło inżynierom tworzyć modele cyfrowe i szczegółowe obrazy, co umożliwia pomiar i walidacja postępów na każdym możliwym etapie.

Boeckem podkreślił również, że złożone projekty infrastrukturalne „wymagają precyzji w budownictwie”, a tunel Rogfast – wiercenie tunelu z dwóch stron w Norwegii i spotkanie z innym zespołem pośrodku – jest doskonałym przykładem.

CTO powiedział: „Pod morzem nie ma miejsca na błędy. Skanska wykorzystuje technologie Hexagon jako oczy w tunelu, aby umożliwić dokładne wyrównanie, zmniejszyć przeróbkę poprzez przechwytywanie danych w czasie rzeczywistym i zasilać bezpieczne operacje w ekstremalnych warunkach”.

Dodał: „Dostarczenie takiego projektu jest niezwykłym wyzwaniem inżynieryjnym.

„Udoskonalenie tego po raz pierwszy wymaga innowacyjnej technologii i skrupulatnego planowania”.

Tunel Rogfast będzie miał około 27 kilometrów długości i osiągnie głębokości prawie 400 metrów poniżej poziomu morza.

Skanska pracuje nad częścią północną, podczas gdy Implenia Norge jest odpowiedzialna za część południową.

„W takim projekcie nawet milimetr niewspółosiowości może wywołać kaskadowe ryzyko”, powiedział Trond Valleur, wiceprezes Skanska.

„Technologia Hexagon daje naszym zespołom pewność siebie, aby iść naprzód z dokładnością, wydajnością i bezpieczeństwem. Ta precyzja i nasz wspólny dążenie do przekraczania granic sprawia, że to partnerstwo jest tak potężne”.

Droga od Stavanger do Rennesøy już dwa podwodne tunele, Byfjordtunnelen i Mastrafjordtunnelen, które zostały zbudowane w ramach projektu Rennfast w latach 90. XX wieku, ale zaczynają się zestarzeć, twierdzą miejscowi, a ruch w nich jest niepodzielny, co umożliwia przejście na nadchodzący ruch, powodując obawy związane z bezpieczeństwem.

Są również „bardzo strome, co nie jest idealne dla dużych ciężarówek”, jedna osoba napisał na Reddit.

Dodali: „Istnieje również duży ruch dojazdowy z Rennesøy i Mosterøy do Stavanger, kiedy Rogfast zostanie zbudowany, ruch ten zostanie oddzielony od ruchu na duże odległości, co, miejmy nadzieję, zmniejszy liczbę wypadków w starych tunelach Rennfast”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj