Direct 300 mln funtów Usługa pociągu To połączy się z północy i południa Anglii na kartach, ogłoszono. Nowy projekt, prowadzony przez Shisriva Group, będzie działał między Newcastle i Brighton pod jego wielką marką Central i zadzwoń na stacjach takich jak York, Sheffield, Birmingham New Street, Oxford, Reading and Lotnisko Gatwick.
Według Shisriva Group, Nowa trasa Umożliwiłoby pasażerom podróżowanie między północnym wschodem a południowym wybrzeżem bez zmiany pociągów w Londynie. Zapewniłoby to „bardziej wydajną, niedrogą i zrównoważoną opcję podróży”.
Wniosek został złożony do regulatora, Office of Rail and Road (ORR) w celu pozwolenia na uruchomienie usług.
Paul Hutchings, Shisriva UK Trains Group, powiedział, że pięć usług dziennie w każdym kierunku może rozpocząć się od grudnia 2026 r.
Powiedział: „Jesteśmy zaangażowani w łączenie społeczności i umożliwiamy większej liczbie osób podróżowanie w sposób wygodny i zrównoważony, więc bardzo cieszymy się, że możemy składać tę aplikację dla pierwszej bezpośredniej usługi między Newcastle i Brighton, otwierając nowe możliwości podróży i lepsze wykorzystanie dostępnej pojemności sieciowej – jednocześnie opracowując dumną historię Grand Central o powiązaniu tradycyjnie niezgodnych społeczności.
„To ekscytujący czas na historię wzrostu Grand Central i jest zgodny z rozszerzeniem naszych istniejących praw dostępu na 2038, a także niedawne ogłoszenie inwestycji w wysokości około 300 milionów funtów w nowej flocie hybrydowej baterii na nasze istniejące trasy, dodatkowo podkreślając nasze zaangażowanie i ambicje dotyczące kolei w Wielkiej Brytanii.”
Jeśli zostanie zatwierdzona, nowa trasa zapewni bezpośredni dostęp do Londynu Gatwick dla wielu społeczności w miastach i miasteczkach na północnym wschodzie i Midlands, takich jak Northallerton, Warwick i Burton-on-Trent-oferujący pasażerom wiarygodną, wygodną i niższej alternatywy dla podróży drogowej, a ograniczenia zdolności do ułatwienia w londyńskiej sieci transportowej. Każdy pociąg będzie oferować pojemność 300 pasażerów, w tym w bagażu dla podróżujących na lotniskach, a także na pokładzie catering, Wi-Fi i punktów ładowania.
Jonathan Pollard, dyrektor komercyjny w Londynie Gatwick powiedział: „Z przyjmujemy eksplorację regularnej usługi London Gatwick, Midlands i North East, i jesteśmy podekscytowani możliwościami, w których ta proponowana usługa może przynieść. Londyn Gatwick chce zachęcić pasażerów do korzystania z transportu publicznego, a ta ulepszona łączność poparłaby niedostateczne obszary, podczas gdy wzmocniła naszą catch.
„London Gatwick ma już rozległą sieć wspieraną przez silne relacje z dostawcami transportu, dzięki czemu lotnisko jest najlepiej połączone w Wielkiej Brytanii przez transport publiczny – ten proponowany dodatek dodatkowo zwiększy płynne opcje podróży dla pasażerów i personelu”.