Niedoblone rodzinne zdjęcie Nargis Begum, który zmarł na inteligentnej autostradzie na M1 w południowym Yorkshi (Zdjęcie: PA)
Ponad 150 kierowców przeszło obok osieroconego pojazdu, który rozbił się na inteligentnej autostradzie, zanim szybka katastrofa horroru doprowadziła do tragicznej śmierci cenionej babci. Kolejni kierowcy awarie i brak twardego ramienia na M1 w południowym Yorkshire przyczyniły się do śmierci matki pięciu Nargis Begum, rządzony koroner.
Śmierć dodaje do telefonów, którzy twierdzą, że ma marki mądry Autostradas jako „pułapki śmierci”, w tym Claire Mercerktórego 44 -letni mąż Jason zginął w oddzielnym wypadku na M1 w pobliżu Sheffield. 62 -letnia pani Begum wyszła z Nissana Qashqai, który był prowadzony przez jej męża Mohammada Bashira, po tym Złamał się na autostradzie We wrześniu 2018 r. Siedziony Nissan miał lampki zagrożenia, gdy drugi pojazd zderzył się z nim. Lane nie zostało zamknięte dla ruchu.
Nie przegap …
Siedmiu mężczyzn oskarżonych po gwałtownej walce poza ambasadą irańską (NAJNOWSZY)
„Największy szef zbrodni Wielkiej Brytanii” uwięziony na całe życie po morderstwie wuja (NAJNOWSZY)
Następnie śledztwo wykazało, że 153 samochody przejechało obok zepsutego pojazdu bez powiadamiania władz przed 16 i pół minuty później Mercedes zderzył się z samochodem stacjonarnym, katapultując go w pani Begum – która odpoczywała przeciwko bariery – z prędkością powodując jej niszczycielskie obrażenia.
Kilka minut przed zderzeniem para zadzwoniła do swojej córki Saima Aktar, 40 lat, która przybyła na miejsce, aby rozpacza się, że ratownicy desperacko próbowali uratować mamę.
Saima powiedział: „Ból i cierpienie, przez którą przechodzi nasza rodzina, są teraz tak surowe, jak wtedy, gdy mama umarła.
„Była najbardziej życzliwą, łagodną i kochającą osobą, którą można było spotkać. Życie mamy kręciło się wokół rodziny, a wszystko, czego chciała dla nas, to zdrowie i szczęście; coś, co poczuliśmy od czasu jej śmierci. Nasz tata jest cieniem samego siebie. Unikał kontuzji, ale jego kochająca i troskliwa żona 45 lat zmarła przed nim, zmarła na nim.
Niedoblone rodzinne zdjęcie Mohammeda Bashira i jego żony Nargis Begum, którzy zmarli na inteligentnym szycie (Zdjęcie: PA)
Nie przegap …
Dane cybernetyczne w brytyjskich lokalnych rządach o 388% (NAJNOWSZY)
Zwycięstwo kampanii Major Express jako 30 mln GBP Plan muzyczny ogłosił Bonanza (NAJNOWSZY)
„Próba smucenia mamy stała się trudniejsza ze względu na obawy dotyczące inteligentnych autostrad i wydarzeń związanych z śmiercią mamy.
Starszy koroner Nicola Mundy powiedział, że fakt, że żaden kierowca nie zgłaszał, że osierocony samochód był ważnym czynnikiem śmierci.
Wszyscy jechali w sekcji, która obejmuje sekcję All Lane z Smart Autood, ale zgodnie z zapobieganiem przyszłemu raportowi o śmierci wydanym przez panią Mundy w 2022 r., Ale teraz opublikowanym w całości, samochód nie był znany z żadnych wad i był serwisowany, ale zaczął tracić moc. Zatrzymało się na żywym pasie w pobliżu Woodall Services w South Yorkshire, ale kierowcy udało się przesunąć go na lewą stronę jezdni.
Jednak koła z samochodu pozostały na drodze na Lane One z autostrady. Pani Begum opuściła samochód i oparła na barierze, blisko przodu pojazdu.
W raporcie koronera stwierdzono, że 16 minut i 21 sekund później samochód Mercedesa rozbił się z tyłu samochodu.
W ciągu tych 16 minut i 21 sekund 153 kierowców przeszło przez zatrzymany samochód i żaden z nich nie powiadomił autostrad Anglia/National Highways lub służb ratowniczych.
Jeden z świadków, z którymi rozmawiał koroner, stwierdził, że rozmawiał o nazwie krajowych autostrad ze swoim partnerem, ale pomyślał, że kamery na autostradzie wykrywają zatrzymany samochód.
Koroner zbadał technologię wykrywania pojazdów stacjonarnych i usłyszał dowody, że uważano, że wykryje 80% lub więcej pojazdów stacjonarnych w odpowiednim czasie.
Ale prowadząc dochodzenie, koroner powiedział, że istnieją trzy kwestie dotyczące Autostrad Anglii do podjęcia działań.
Były to „brak publicznego zrozumienia w zakresie potrzeby wywołania krajowych autostrad, jeśli zidentyfikują problem w sieci autostrady”, brak nacisku na znaczenie odpowiedzialności użytkowników dróg za powiadomienie władz o problemach takich jak samochody stacjonarne i brak priorytetu tego przesłania pomimo informacji publicznych podczas sprzyjania inteligentnych autostrad.
Jason Mercer, który zmarł na inteligentnej autostradzie (Zdjęcie: Claire Mercer / Smart Autostrad Kill / SWNS)
Rodzinny prawnik Christopher Kardahji z Irwin Mitchell powiedział: „Nargis był bicie serca rodziny, a cztery lata na jej bliskich pozostaje zdruzgotane stratą.
„Ból utraty nargis został dokonany wszystkich trudniejszych okoliczności, w których umarła.
„Jej rodzina nadal ma wiele obaw związanych z korzystaniem z inteligentnych autostrad i wydarzeń związanych z jej śmiercią.
„Chociaż nic nie może zrekompensować tego, co się stało, postanowimy pomóc w zapewnieniu rodziny Nargisa odpowiedzi, na które zasługują”.
Krajowe autostrady odpowiedziały: „Śmierć pani Begum była tragedią, a nasze sympatie pozostają z rodziną i przyjaciółmi.
„National Highways to rządowa firma, sponsorowana przez Departament Transportu (DFT), oskarżony o obsługę, utrzymywanie i ulepszanie autostrad Anglii oraz głównych dróg A. Odpowiedzialność za lokalne drogi spoczywa na lokalnych organach autostrad i sieci drogowej w innych częściach Wielkiej Brytanii, spoczywa na przekształconych administracjach”.
Mówią, że rząd opublikował w marcu 2020 r. „Inteligentne dowody bezpieczeństwa autostrady”, które starały się zwiększyć bezpieczeństwo, i że National Highways opublikowały raporty w 2021 r. I 2022 r., Przedstawiające działanie, które podjęli w celu osiągnięcia tego. Powiedzieli, że istnieje trwający program działalności bezpieczeństwa drogowego, który ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dróg, w tym sekcja dotycząca porad dotyczących awarii, i to działania należy podjąć w szerszych konsultacjach z innymi.
Odpowiedź dodała: „Współpracowaliśmy z zainteresowanymi stronami, aby rozpocząć pierwszą ważną kampanię Anglii, w 2021 r., Aby podnieść świadomość funkcji przycisku ECALL lub SOS, która zwiększała liczbę nowszych samochodów, w tym na stronie zewnętrznej na stronie zewnętrznej. Korzystanie z ECALL do skontaktowania się z policją i przekazywania lokalizacji bezpośrednio z operatorem 999 na podstawie kodu autostrady aktualne zasady 277, 279 i 283.
„W listopadzie 2021 r. Dostarliśmy drugą falę kampanii świadomości ECALL. ECALL Explayer podkreślił komunikaty bezpieczeństwa, aby podnieść świadomość, w jaki sposób i kiedy korzystać z ECALL w nowszych pojazdach. Jest to dostępne na YouTube.
„Ogólnie rzecz biorąc, w kampanii wzrosła prawidłowe wykorzystanie systemu połączonych usług pogotowia ratunkowego ECALL z 22% w 2020 r. Do 59% w 2022 r. Statystyka została zweryfikowana przez brytyjskie Stowarzyszenie Urzędników ds. Komunikacji Bezpieczeństwa Publicznego.
„Współpracowaliśmy z DFT i agencją standardów kierowców i pojazdów (DVSA), aby umożliwić aktualizację kodu autostrady 14 września 2021 r.. Pomoże to poprawić zrozumienie kierowcy i zaufanie podczas jazdy autostrady.
W styczniu 2022 r. Uruchomiliśmy centrum „jazdy na autostradach” na naszej stronie internetowej, która stanowi centralny punkt dla wszystkich naszych informacji i porad dotyczących jazdy autostrady. Centrum zostało uruchomione wraz z kampanią multimedialną i dniem radiowym, z treściami zawieranymi na ponad 450 stacjach docierających do ponad 6 milionów słuchaczy.
Claire Mercer, której mąż Jason został zabity w pobliżu Junction 34 na inteligentnym odcinku silnika M1 (Zdjęcie: Paul David Drabble)
Zajęcia te zostały zaprojektowane w celu dotarcia do kierowców w górę i w dół kraju, aby pomóc w lepszym zrozumieniu i zwiększyć ich pewność siebie podczas podróży po wszystkich rodzajach dróg.
„Jesteśmy zobowiązani do dostarczenia jeszcze więcej informacji, które są wysoce dostępne dla kierowców. Naszym celem jest pomóc im poczuć się bezpiecznie i być bezpieczniejszym na wszystkich naszych drogach, w tym inteligentnych autostrad. Wysłuchaliśmy obaw podniesionych przez koronera podczas zapytania, a następnie poprzez ten rozporządzenie 28”.
Dodali aktualizację do kodu autostrady, może być „korzystne”, informując opinię publiczną, jaką należy podjąć, aby zidentyfikować problemy, takie jak pojazdy stacjonarne, i zobowiązali się do przeprowadzenia badania nad dalszymi działaniami w celu zwiększenia świadomości.
Oto rozkład harmonogramu akcji National Highways:
* Przed końcem 2022 r. – uwzględnimy aktualizację kampanii ECALL i podkreślimy, że funkcję można wykorzystać, aby pomóc zarówno kierowcy pojazdu, który ma funkcję, jak i do pomocy innym w trudnej sytuacji.
* Styczeń 2023 r. – Krajowe autostrady, aby zapewnić koronerowi aktualizację badania (które rozpoczęło się we wrześniu 2022 r.), Postępy i kolejne kroki, w tym aktualizację planowanej daty zakończenia, która jest obecnie oczekiwana do lata 2023 r.
* Wiosna 2023 – Planowana publikacja zapasów Smart Autostways Zakłada raport postępu w trzecim roku, dostarczając najnowsze dane bezpieczeństwa (2017 do2021). W ramach przygotowania raportu rozważymy, czy musimy podjąć dodatkowe działania w celu dalszego poprawy bezpieczeństwa inteligentnych autostrad.
* Lato 2025 – Na tym wczesnym etapie pracujemy nad planowaną datą ukończenia lata 2023 r., Aby ukończyć badanie, z zastrzeżeniem szerszego zaangażowania partii zewnętrznych, których wkrótce się zbliżymy. W wyniku badania chcemy przygotować krótki zestaw opcji, które można wdrożyć po zakończeniu badania.
* 2025 – Uzupełnij instalację ponad 150 dodatkowych obszarów awaryjnych na wszystkich autostradach, które działały inteligentne autostrady i budownictwo.