Projekt Borisa Johnsona polegający na zbudowaniu mostu po drugiej stronie Tamizy zakończył się nędzą, a miliony funtów podatników zmarnowano.
Most ogrodowy został wyobrażony przez Joannę Lumley w 1998 roku jako pomnik „pływającego raju” dla księżniczki Diany i odebrany w 2012 roku przez ówczesnego majsterkowania Londynu Boris Johnson.
Most tylko dla pieszych miał być wypełniony drzewami i krzewami, roślinami i wspinaczami, bylinami, paprociami i trawami oraz żarówkami.
Miało to połączyć stację Tube Tube na Arundel Street z South Bank przez ITV London Studios, między Waterloo Bridge i Southwark Bridge.
W 2013 r. Johnson rzucił swoją wagę za projekt, zgniłł zastrzeżenia i oddał przedsięwzięcie miliony pieniędzy.
City Am powiedział o projekcie: „Garden Bridge miał na celu utopijne urok pasujące do miasta wciąż w stanie euforii po triumfie olimpijskim w Londynie w 2012 roku. Co najważniejsze, był to ówczesny burmistrz London Boris JohnsonDziecko, a nie (nie powtarzaj) projektu próżności. ”
Pierwotnie powinien kosztować 60 milionów funtów, szacuje się, że wzrosła do 200 milionów funtów. Wraz z 140 milionami funtów zebranych prywatnie, most zostałby sfinansowany z 30 milionów funtów z Transportu do Londynu i 30 milionów funtów od Departamentu Transportu.
Jego budowa wymagałaby również ścinania dojrzałych drzew po obu stronach rzeki, w tym 28 samolotowych drzew na spacerze Queen’s, które zostały posadzone w latach 60. XX wieku jako żywy pomnik w londyńskiej wojnie zmarłej.
Było już dziewięć mostów w dwóch milach między Westminster Bridge a London Bridge.
Zaproponowano, że most został otwarty od 6 rano do północy, z zamknięciami 12 prywatnych wydarzeń komercyjnych rocznie w celu zebrania funduszy na utrzymanie, do 3,5 miliona funtów.
Ale w 2016 r. Prace nad mostem zostały zatrzymane przed rozpoczęciem budynku, a nowy burmistrz Londynu, Sadiq Khan, ogłosił formalny przegląd projektu i jego wartość dla pieniędzy.
Kolejny raport Margaret Hodge MP był bardzo krytyczny wobec planu, jego koszt, ryzyko funduszy publicznych, brak stosunku jakości do ceny, jego niepopularność i jego cel.
Projekt nieudanego mostu ogrodowego został złomowany przez Khana z powodu obaw związanych z jego rentownością finansową. Prace planowe kosztowały 53 miliony funtów – 43 miliony funtów, z czego były pieniądze publiczne.