Starszy dyrektor NASCAR powiedział, że „jesteśmy zdumieni”, dlaczego opony nie zużyły się tak bardzo podczas ostatniego weekendowego wyścigu o Puchar w Bristolu w porównaniu do marcowego wydarzenia.
Kyle Larson prowadził przez 462 z 500 okrążeń i wygrał sobotni wyścig na torze Bristol Motor Speedway o siedem sekund. W tym wyścigu było osiem zmian na prowadzeniu.
Wiosenny wyścig w Bristolu, w którym występowało nadmierne zużycie opon, miał 54 zmiany na prowadzeniu. Denny Hamlin wygrał ten wyścig z przewagą jednej sekundy.
W obu wyścigach zastosowano tę samą mieszankę opon. Decyzja o przywróceniu tej samej opony została podjęta po teście Goodyeara w Bristolu w dniach 16-17 lipca z udziałem sześciu zespołów.
Puchar NASCAR, Xfinity, klasyfikacja play-offów ciężarówek przed weekendem w Kansas
Druga runda play-offów Pucharu rozpocznie się w niedzielę na torze Kansas Speedway w USA Network.
To, że dwa wyścigi w Bristolu przyniosły różne rezultaty, skłoniło Eltona Sawyera, starszego wiceprezesa ds. konkurencji NASCAR, do powiedzenia we wtorek rano w SiriusXM NASCAR Radio: „Szczerze mówiąc, jesteśmy zdezorientowani. Czuliśmy, że mamy przepis od wiosny, który dał nam to, czego szukamy w naszych wyścigach na krótkich torach, oddając zarządzanie oponami z powrotem w ręce kierowcy.
„Widzieliśmy świetne wyścigi przez cały rok. Na myśl przychodzi Richmond. Watkins Glen, zaledwie tydzień temu, z wielkim odpadaniem opon. Oczekiwanie, gdy wjeżdżaliśmy do Bristolu, było takie, że zobaczymy coś bardzo podobnego. Oczywiście nie widzieliśmy tego, gdy weekend się zaczął”.
Ponieważ opony nie zużywały się tak bardzo jak sprężyny, kierowcy osiągali podobne czasy okrążeń. To utrudniało wyprzedzanie. Ponieważ kierowcy musieli zarządzać swoimi oponami w wyścigu marcowym, pozycje często się zmieniały, ponieważ niektórzy zwalniali, aby oszczędzać opony, a inni przyspieszali, aby zyskać pozycję na torze przed powrotem do trybu oszczędzania opon.
Nowy numer 1 w rankingu NBC Sports NASCAR Power Rankings po wyścigu w Bristolu
Do pierwszej dziesiątki tego tygodnia dołączyło trzech nowych kierowców.
Sawyer zauważył w audycji radiowej NASCAR Radio SiriusXM, że betonowy tor w Bristolu nie zużył gumy podczas wyścigu w marcu, ale tak się stało podczas wyścigu w ostatni weekend.
„To, czego nie mieliśmy, to zużycie opon” — powiedział Sawyer. „Zajmiemy się tym podczas dzisiejszych spotkań z naszymi ludźmi z Goodyear, aby zobaczyć, co udało im się wymyślić w ciągu ostatnich kilku dni na swoich spotkaniach. Oczywiście, jako firma byliśmy rozczarowani naszymi fanami. To są rzeczy, z których wyciągniemy wnioski i ustalimy, co się stało, i naprawimy to w miarę postępów.
„Myślę, że najważniejszą rzeczą, o której musimy pamiętać, jest to, że takie rzeczy zdarzają się w czasie, czy to wyścig, czy jakikolwiek inny rodzaj wydarzenia sportowego i, jak powiedzieliście wcześniej, od czasu do czasu zdarzy się wybuch. Musimy po prostu dowiedzieć się, co się stało, jak to naprawić i iść naprzód, ponieważ mieliśmy naprawdę dobre wyścigi na krótkich torach, a także wyścigi na torach drogowych w tym roku. Opona Goodyeara naprawdę bardzo się do tego przyczyniła”.
Zwycięzcy i przegrani weekendu NASCAR w Bristolu
Przyjrzyjmy się zwycięzcom i przegranym weekendu w Bristolu.
Dwa ostatnie wyścigi sezonu — w Martinsville i Phoenix — odbędą się na torach o długości 1 mili lub mniejszej.
Opona, która zostanie użyta w Martinsville, będzie inna niż ta, która była używana na wiosennym wydarzeniu na tym torze. Nowa opona Martinsville będzie tym, co w Richmond nazywano oponą opcjonalną. To była opona, która była bardziej zużyta w Richmond.
Nie będzie zmian w oponach na wyścig o mistrzostwo w Phoenix.
„Kiedy nadejdzie nasz weekend mistrzowski, chcemy, aby nasze zespoły i kierowcy naprawdę rozumieli, co ich czeka” – powiedział Sawyer o oponach, które zostaną tam wykorzystane.