Maxa Verstappena żartobliwie dał jasno do zrozumienia, że ​​gdyby to od niego zależało, przepuściłby wytyczne dotyczące wyścigów Formuły 1 w niszczarce papieru.

Następny Oskar Piastrikary czasowej w Brazylii, debata na temat wytycznych dotyczących wyścigów F1 powróciła. Carlosa Sainza nazwał karę przyznaną McLarena kierowca „niedopuszczalne” i dodał, że wytyczne zostaną omówione w Katarze.

Reklama

Dokumenty te określają, co jest dozwolone, a co nie jest dozwolone podczas wyprzedzania po wewnętrznej i zewnętrznej stronie. Służą one jako punkt odniesienia, chociaż stewardzi nie mają formalnego obowiązku ich przestrzegania, ponieważ mają jedynie charakter wytycznych.

Kiedy Verstappen został zapytany o wytyczne podczas swojej holenderskiej rundy medialnej przed wyścigiem Grand Prix Las Vegaskierowca Red Bulla początkowo wolał nie angażować się zbytnio.

„Lepiej będzie, jeśli nic nie powiem” – powiedział Verstappen. „Jeśli mam coś do powiedzenia na ten temat, powinienem to zrobić bezpośrednio ze stewardami lub FIA. Jeśli za dużo mówisz o różnych sprawach publicznie, również możesz zostać za to ukarany.”

Reklama

Max Verstappen w Red Bull Racing

Max Verstappen w Red Bull Racing

Max Verstappen w Red Bull Racing

Zapytany, czy Verstappen nadal ma to na uwadze podczas wszystkich swoich wystąpień w mediach, odpowiedział: „Oczywiście. Jestem jedyną osobą, która została ukarana za używanie przekleństw, więc muszę bardzo uważać na to, co mówię. Wtedy myślę: „Lepiej nic nie mówić”. Tak jest niestety. „

Verstappena opinię na temat wytycznych dotyczących wyścigówjest jednak jasne: „Nie zawsze podobają mi się zasady, które mamy, ale po prostu przestrzegam ich tak, jak są napisane”.

Reklama

Kiedy Motorsport.com zapytał Verstappena, czy F1 stała się zbyt złożona z zasadami praktycznie wszystkiego, czterokrotny mistrz świata odpowiedział: „Można tak powiedzieć. Problem w tym, że im więcej zasad stworzysz, tym trudniej będzie ci je stworzyć.

„Ostatecznie nie chodzi nawet o stewardów, bo oni po prostu przestrzegają regulaminu. Widzisz coś na własne oczy, wyrobisz sobie opinię, ale kiedy spojrzysz na przepisy, znowu może być inaczej. Więc co zastosujesz? Stewardzi są w trudnej sytuacji. Sam tego doświadczyłem podczas mojego wspaniałego dnia w Marrakeszu” – uśmiechnął się, odnosząc się do swojego dnia ze stewardami Formuły E, odsiadując swoją pierwszą karę za służbę publiczną.

„Sędziowie byli bardzo mili, ale ostatecznie są związani tym regulaminem. Czasami naprawdę trudno jest podjąć właściwą decyzję.”

Reklama

Carlosa Sainza i Williamsa

Carlosa Sainza i Williamsa

Carlosa Sainza i Williamsa

„Carlos i George wszystko przygotowali” na spotkanie w Katarze

Dokładnie te wytyczne zostaną omówione w Katarze z kierowcami, ale Verstappen uważa, że ​​nie będzie musiał zbyt wiele mówić podczas odprawy kierowców.

„Myślę, że Carlos i George (Russell) już wszystko przygotowali na ten wyścig, więc po prostu usiądę i zrelaksuję się” – zażartował Verstappen.

Gdyby miał coś do powiedzenia, wytyczne wyglądałyby inaczej. „Ja tylko…” powiedział, po czym naśladował ruch podawania dokumentów do niszczarki. Tak naprawdę Holender nie chce znajdować się w sytuacji, w której musiałby decydować w takich sprawach.

Reklama

„Nie, na pewno nie zobaczycie mnie w F1 w roli stewarda!”

Max Verstappen jest w tym sezonie nominowany do nagrody Kierowcy Roku Nagrody w dziedzinie motoryzacjigłowa tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Przeczytaj także:

„Niedopuszczalna” kara Oscara Piastriego skłania do dalszych rozmów na temat wytycznych dotyczących wyścigów F1

Dlaczego kierowcy F1 zostali wywołani karą Oscara Piastriego za GP Brazylii

Aby przeczytać więcej artykułów na Motorsport.com odwiedź naszą stronę internetową.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj